جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۰:۱۴:۲۵
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

تلاش بی وقفه دولتمران در هفته های پایانی سال با افتتاح طرح ها

سال ۹۹ در دوره فعالیت دولت‌ها در ایران منحصر بفرد و خاص بوده است، شیوع ویروس غیرقابل پیش بینی و خطرناک کرونا در ایران همزمان با سراسر جهان، تنگناهای بسیاری را بر کشورمان  بخصوص بر اقتصاد و کسب و کار تحمیل کرد اما با این وجود افتتاح طرح‌ها و پیشبرد اهداف در راستای سازندگی و […]



سال ۹۹ در دوره فعالیت دولت‌ها در ایران منحصر بفرد و خاص بوده است، شیوع ویروس غیرقابل پیش بینی و خطرناک کرونا در ایران همزمان با سراسر جهان، تنگناهای بسیاری را بر کشورمان  بخصوص بر اقتصاد و کسب و کار تحمیل کرد اما با این وجود افتتاح طرح‌ها و پیشبرد اهداف در راستای سازندگی و توسعه متوقف نشده است و اعضای هیات دولت در هفته‌ای که گذشت با سفر به نقاط مختلف کشور  طرح‌ها و پروژه‌هایی را در حوزه‌های صنعت و معدن، گردشگری، طرح های عمرانی، اقتصادی، آموزش و پرورش، حوزه نفت و انرژی  افتتاح کردند. 

 شرکت در جلسات گفت و گو با فعالان اقتصادی، بازدید از طرح‌های نیمه تمام و تکمیل و بهره برداری از آنها و  پیگیری رفع مشکلات آنان از محورهای سفرهای مسئولان به استان‌ها بود.

دولتمردان و برخی مسئولان هر هفته با سفر به استان های مختلف محرومیت زدایی را در دستور کار قرار دادند و با افتتاح برخی طرح ها تلاش می کنند تا زمینه توسعه و رفاه هرچه بیشتر مردم را فراهم سازند.

 

رهاورد سفر اسحاق جهانگیری به استان گلستان و افتتاح طرح‌های عمرانی و تولیدی 

چند ماه مانده به پایان عمر دولت دوازدهم، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری با همراهی اسلامی وزیر راه و شهرسازی و شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به گلستان سفر کرد تا علاوه بر حضور در چند نشست، تعدادی از طرح‌های عمرانی و تولیدی این استان را به بهره‌برداری رساند. 

تمرکز طرح های افتتاح شده در مناطق روستایی بیانگر اهتمام دولت به فراهم کردن زیرساخت های اولیه در این سکونتگاه ها برای کمک به زندگی بدون دغدغه در کنار کاهش دلایل مهاجرت به شهرها است.

طبق آمار، گلستان ۲۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری روستانشین دارد که ماندگاری آنان منوط به ایجاد منابع درآمدی پایدار و راه اندازی مشاغل مرتبط با ظرفیت هر منطقه است.

در حال حاضر ۴۶.۶ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان را روستائیان تشکیل می دهند در حالی که به گفته محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری قبل از پیروزی انقلاب اسلامی۶۵ درصد جمعیت کشور ساکن روستاها بودند که به دلیل مهاجرت های گسترده این رقم در حال حاضر به ۲۶ درصد کاهش یافته است.

با وجود گستردگی مساحت گلستان و رقم بالای روستانشینان، فراهم کردن امکانات زیرساختی در این مناطق به خصوص در دولت تدبیر و امید شتاب گرفت به گونه ای که در حال حاضر ۹۹.۹ درصد آن ها از شبکه برق، ۹۶ درصد از گاز و ۷۱ درصد از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار بوده و ۸۲ درصد هم دسترسی به اینترنت دارند.

اشتغال، توسعه زیرساخت و محرومیت‌زدایی، ره‌آورد سفر جهانگیری به گلستان بود ، طرح نجات هفت ساله خلیج گرگان ،افتتاح طرح هادی روستای عطاآباد،ایجاد ۲۸۰ هزار فرصت شغلی برای روستاییان،افتتاح ۲ هزار و ۵۰۰ خانه محرومان گلستان ،افتتاح یک واحد تولیدی پوشش سقف ساختمان در بندرترکمن ، بهره برداری از فاز اول تعریض جاده کردکوی ـ بندرترکمن  از جمله طرح هایی که هفته گذشته در این استان به بهره برداری رسیده است. 

بهره برداری از طرح های صنعت نفت با حضور رییس جمهوری 

افتتاح طرح توسعه میدان نفتی آذر، پرتوپالایشگاه کنگان و آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی کیان در استان های ایلام و بوشهر آن هم در زمانه‌ای که غرب به شکست پروژه «فشار حداکثری» علیه ملت ایران اذعان کرده، نشان داد که حرکت توسعه ایران بی توجه به تحریم ها ادامه دارد.

در پنجاه و سومین هفته پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید، بهره‌برداری از طرح توسعه میدانی نفتی آذر، پتروپالایشگاه کنگان و شروع عملیات اجرایی پتروشیمی کیان در استان‌های ایلام و بوشهر با سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۶۵۹ میلیون دلار با دستور رییس جمهوری به صورت ویدئوکنفرانسی آغاز شد.

با افتتاح طرح‌های توسعه میدان نفتی آذر ایلام، پتروپالایش کنگان و شروع عملیات اجرایی پتروشیمی کیان عسلویه برای ۲ هزار و ۱۲۵ نفر اشتغال ایجاد شده است.

رییس جمهوری در مراسم بهره برداری از این طرح‌های ملی گفت: طرح توسعه میدان نفتی آذر در ابتدای دولت تدبیر و امید ۶ درصد پیشرفت داشت و ۹۴ درصد از آن در این دولت اجرایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی افزود: در طول این هفت سال تلاش بی وقفه ای چه در مرحله اول این طرح که منجر به تولید ۳۰ هزار بشکه شده و چه در مرحله دوم که در مجموع ۶۵ هزار بشکه می‌توانیم از این میدان، نفت استحصال کنیم انجام شده است.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت نیز در این آیین با اعلام اینکه ایران در تمامی میادین مشترک نسبت به همسایگان وضعیت بهتری دارد، گفت: تا پایان دولت تدبیر و امید همه میادین مشترک تعیین تکلیف خواهند شد.

وی یادآور شد: با تدبیر و سیاست دولت تدبیر و امید مبنی بر اولویت بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز و تعهد وزارت نفت در این دوره بر تعیین و تکلیف و توسعه همه میادین مشترک تا پایان دولت، ‌ تمامی میادین مشترک مانند پارس جنوبی یا به بهره‌برداری بسیار مطلوبی رسیده‌اند و یا با وجود همه تحریم‌ها، صاحب قرارداد و پیمانکار شده‌اند.

در ابتدای این مراسم طرح توسعه میدان آذر که میدان مشترک با کشور عراق به شمار می رود، با دستور رییس جمهوری به بهره برداری رسید؛ برای اجرای این طرح بالغ بر ۱.۴ میلیارد یورو سرمایه گذاری شده و ظرفیت تولید روزانه ۶۵ هزار بشکه نفت خام را دارد؛ البته تولید زودهنگام از این طرح در اسفند ماه ۱۳۹۵ و با هدف دستیابی به ظرفیت تولید نفت خام به میزان ۳۰ هزار بشکه در روز انجام شده بود.

همچنین پتروپالایش کنگان که بزرگترین واحد تامین خوراک پتروشیمی‌ها به شمار می رود، به بهره برداری رسید؛ مدیرعامل شرکت پتروپالایش کنگان درباره آن گفت: طرح بازیابی اتان شرکت پتروپالایش کنگان به عنوان بزرگترین واحد تامین کننده خوراک پتروشیمی‌ها به شمار می‌رود که با حجم سرمایه‌گذاری ۹۷۰ میلیون دلار احداث شده ‌است.

عملیات اجرایی واحد الفین مجتمع پتروشیمی کیان به‌عنوان یکی از بزرگترین مجتمع‌های متمرکز پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با هدف توسعه و اجرای پروژه‌های الفین دوازدهم و واحدهای پایین‌ دستی مربوط به آن، در زمینی به مساحت تقریبی ۷۵ هکتار در فاز دوم این مجتمع در عسلویه آغاز شد.

دستاوردهای سفر وزیر راه به هرمزگان 

پنجشنبه گذشته همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی ۲۰طرح بندری و دریایی در بندر شهید رجایی به ارزش ۳ هزار و ۳۵۶ میلیارد ریال به صورت تجمیع شده از جمله ۱۳ مخزن نگهداری فرآورده های نفتی به عنوان نخستین واحد تولیدی روغن های دریایی در بندرشهید رجایی با سرمایه گذاری بخش خصوصی افتتاح و بهره برداری شد.

همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی در بندرشهید رجایی، شناور طناب گیر، در ردیف شناورهای تعهد شده برای سال جهش تولید در بندرعباس به آب انداخته شد و چندین فروند اسکله گردشگری در بنادر و جزایر استان و یک دستگاه ایکس ری مورد بهره برداری قرار گرفت.

تعمیر اساسی خط پنج ریلی بندر شهید رجایی، بهره برداری از طرح دیسپاچینگ برق مجتمع بندری شهید رجایی، پایانه ترانزیتی و صادراتی و پایانه کالای خطرناک از دیگر برنامه های سفر یک‌ روزه وزیر راه و شهرسازی به هرمزگان بود.

در سفر یک روزه وزیر راه و شهر سازی بهره برداری از ۵۰ کیلومتر بزرگ راه در هرمزگان و استخر سرپوشیده بندرلنگه انجام و عملیات ساخت ۱۶۰ واحد مسکونی در بندرلنگه وکنگ آغاز شد و بازدیدهایی از پیشرفت طرح های عمرانی بستک صورت گرفت.

سومین سفر وزیر راه و شهرسازی درسال جاری به استان هرمزگان با دستاورهایی درحوزه بزرگ راهی، مسکن ، بندری و دریایی در این استان همراه بود.

این سفر در نیمه‌های اسفند و در ماه پایانی سال صورت گرفت که ضمن بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ از جمله ۵۰ کیلومتر بزرگراه در مناطق مختلف استان، ۲۰طرح دریایی و بندری در مجتمع بندری شهید رجایی، استخر سرپوشیده در بندرلنگه و عملیات اجرایی ۱۶۰واحد مسکونی آغاز شد.

افتتاح ۳۱۰۰میلیارد ریال پروژه بزرگراهی درهرمزگان ، افزایش ۲۰ هزار کیلومترطول بزرگراه‌های کشورتا پایان دوره فعالیت دولت دوازدهم ،بهره‌برداری از ۲۰ طرح دریایی وبندری در بندرشهید رجایی از مهمترین طرح ها و پروژه هایی که به بهره بر داری رسید.

خلاصه‌ای از مهمترین سفرهای مسئولان و دستاوردهای آن در جدول زیر ارایه شده است:

استان  مسوول  محور سخنان 

برنامه ها و دستاوردهای سفر 

ارومیه حسین دهقان مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنعت دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح کمبودها و مشکلات کشور را با مدیریت جهادی و همدلی می‌توان پشت سر گذاشت

در جمع معتمدان و فعالان اقتصادی آذربایجان غربی

دهقان که کاندیداتوری خود را برای حضور در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کرده است .

قزوین 

علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت

سیاست روان سازی واردات و صادرات با جدیت دنبال می‌شود

وزارت صنعت به دنبال افزایش تولید خودرو است

واحدهای صنعتی به خیران توسعه تبدیل می شوند

بازدیدنمایشگاه دائمی دستاوردهای صنایع کوچک و متوسط استان قزوین در شهرک صنعتی کاسپین

افتتاح چند واحد تولیدی، بازدید از چند کارخانه، دیدار با آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و حضور در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید

افتتاح خط تولید انبوه کامیونت جدید ایرانی

قم 

سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه

سیدعباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو

حضور تروریست‌های تکفیری در قره‌باغ مایه نگرانی جدی است

سخنان رهبر انقلاب پیرامون قره باغ تاثیر راهبردی فراوان داشت

همایش بین المللی «قره باغ ۱۷ ربیع، گفتمان برتر»

سیاست خارجی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تدابیر و رهنمودهای ایشان در ۱۷ ربیع الاول امسال بوده و همواره بر این مبنا حرکت کرده است.

رهنمودهای رهبری در ۱۷ ربیع پیرامون موضع جمهوری اسلامی در خصوص حمایت از قره باغ، به برخی کج فهمی ها در داخل کشور پایان داد.

 خمین  علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

تنوع جاذبه‌ها برنامه راهبردی حوزه گردشگری کشور است

 بهره‌برداری از کاروانسرای دودهک دلیجان

بازدید از مجتمع گردشگری در حال ساخت در کیلومتر ۲ جاده دلیجان -سلفچگان، سفر به شهر تاریخی نراق و نشست با فعالان گردشگری از دیگر برنامه‌های سفر مونسان به شهرستان دلیجان استان مرکزی است.

کاشان  علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تسهیلات کم‌بهره از پرونده‌های تاسیسات گردشگری برای جبران خسارت‌های ناشی از شیوع کرونا

۶۸۰ میلیارد تومان وام کرونایی به تاسیسات گردشگری پرداخت شد

ممنوعیت اسکان مسافران نوروزی در ادارات و مدارس

بهره برداری سه طرح گردشگری شامل ۲ اقامتگاه سنتی و یک هتل در کاشان 

کرمان  اکبر نعمت اللهی مدیر موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت کشور احداث موزه نفت سوزها به عنوان یک کار فرهنگی برای شهر کرمان در دنیا و منطقه نمونه ندارد

افتتاح موزه نفت‌سوزها در کرمان

خراسان رضوی  سعید محمدزاده معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت

وزارت نفت با مراکز پژوهشی کشور۴۲ پروژه مشترک مطالعاتی دارد

بازدید از پارک علم و فناوری خراسان

ایجاد و ابلاغ رسمی “پژوهانه” برای اعضا هیات علمی دانشگاه ها، ارائه فرصت مطالعاتی برای اساتید در وزارت نفت و تحقق بحث “درهای باز” پژوهشکده نفت بر روی پژوهشگران

 ایلام 

دکتر مریم حضرتی معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تکریم از نخبگان در واقع تجلیل از علم و تجربه است آیین تجلیل و تکریم از دکتر امیلیا عبدالهی پزشک متعهد دفاع مقدس

 خراسان شمالی  

آرتاشس تومانیان  سفیر ارمنستان

سردار سرتیپ بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

توافق بر سر تبادل هیات‌های تجاری بین ارمنستان و خراسان شمالی

دشمن از پیشرفت ایران هراس دارد

امضای توافقنامه برای مشارکت در زمینه بازرگانی و اعزام هیات‌های تجاری بین ۲ منطقه 

آیین افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان شمالی

 فارس 

احمدرضا لاهیجان‌زاده

معاون محیط‌ زیست دریایی سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور

توافق ایران و ژاپن برای  نجات سه تالاب کشور

درزمینه احیای دریاچه‌ها و تالاب‌ها

سه میلیون دلار برای احیای سه تالاب ایران در نظر گرفته شد

نخستین همایش ملی تنوع زیستی فارس

اصفهان  سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک

باید روح فرهنگ در ورزش دمیده شود

آیین تجلیل و رونمایی از سردیس و تمبر بزرگداشت سهراب مرادی قهرمان ارزنده المپیک

بجنورد

سردار مهدی رحیمی معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل

دستگاه‌ها به حفاظت از زیرساخت‌ها حساس باشند

آیین رونمایی از طرح جامع پدافند غیرعامل استان خراسان شمالی در بجنورد

رونمایی از طرح جامع پدافند غیرعامل استان

البرز

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

شرکت های دانش بنیان نباید به فراموشی سپرده شوند

حدود ۶ هزار شرکت دانش بنیان در کشور ثبت رسمی شده که اکثریت آنها تحصیلات دانشگاهی و اشتغال ایجاد شده نیز پایدار است و توانستند دستاوردهای زیادی را برای کشور در بخش های مختلف داشته باشند.

هرمزگان  محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امسال که سال تحریم های ناجوانمردانه دشمن بوده این حجم از طرح های افتتاحی به ویژه در روزهای پنجشنبه هرهفته توسط رییس جمهوری نشان از حرکت نوآورانه در بخش های مختلف تولیدی است. 

مراسم بهره برداری از ۲۰طرح دریایی و بندری هرمزگان در مجتمع بندری شهید رجایی

بهره برداری از ۲۰طرح بندری و دریایی بندر شهید رجایی

 افتتاح طرحهای عمرانی در بستک وبندرلنگه، هنگام وبندرخمیرو بازدید از بندر شهید رجایی
 

گیلان  محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش

کنکور مجموعه اهداف نظام تعلیم و تربیت را گروگان گرفته است

خیرین مدرسه ساز در عرصه انسان سازی سرمایه گذاری می کنند

افزون بر ۳۰۰ کانال با محتوی فرهنگی و دینی در شبکه شاد تشکیل شد

آیین افتتاح دبستان حسن حجتی شهر رشت

آذربایجان غربی 

حجت الاسلام حسن درویشیان رییس سازمان بازرسی کل کشور

ایران در تولید مرغ سلامت خودکفا می‌شود

دیدار با فعالان اقتصادی و تولید کنندگان 

فارس 

عباس تابش معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  واحدهای تولیدی موظف به عرضه مرغ و تخم مرغ در شبکه منتخب هستند

نشست کارگروه تنظیم بازار استان فارس در شیراز

نشست مدیران کارخانه سیمان

کلنگ زنی طرح انتقال کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز

بوشهر  حمید زادبوم معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت

۳۱.۲ میلیارد دلار کالا از کشور صادر شد

آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان بوشهر
آذربایجان غربی  عیسی کلانتری      معاون رییس جمهوری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست  

احیای دریاچه ارومیه، حق شهروندی ساکنان این حوضه آبریز است

آیین تجلیل از خدمات تلاشگران احیای نگین فیروزه‌ای ایران در ارومیه
بوشهر  محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی 

ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر کشور ۱۰۰ میلیون تن افزایش یافت

افزایش ۷۵۰۰ کیلومتری بزرگراه‌ها و ۱۰۰۰ کیلومتری آزادراه های کشور در دولت تدبیر و امید

شمار هواپیماهای ناوگان هوایی کشور ۱۵ درصد افزایش یافت

گلستان 

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

بخش زیادی از مشکل ریلی ایران و ترکمنستان حل شد

جلسه اقتصاد مقاومتی گلستان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و اسلامی وزیر راه و شهرسازی

اعطای وام کم بهره و پیش بینی مشوق بیشتر برای مشارکت بخش خصوصی تا حد زیادی آثار کرونا و تحریم را کاهش داده و این حمایت‌ها تا پایان عمر دولت تدبیر و امید ادامه خواهد داشت.

رییس جمهوری  ۱۰۰۴ طرح‌ مدیریت شهری را افتتاح کرد

 آیین بهره برداری از یک هزار و چهار طرح و پروژه عمرانی شهرداری ها و مدیریت شهری به ارزش ۱۰ هزار و ۱۸۱ میلیارد تومان امروز (۱۴ اسفندماه) با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری برگزار شد.

در این آیین ۵ پروژه بهره‌برداری از ایستگاه‌های مترو قیام و دولاب تهران،  پایانه و پارکینگ زیرسطحی آزادی مشهد مقدس، مجتمع تجاری، اداری و فرهنگی شهر گرگان، مجموعه تفریحی، گردشگری ایران کوچک شهر کرج، و میدان بزرگ میوه و تره بار بندرعباس افتتاح شد و دیگر طرح ها نیز در استان های مختلف با حضور مسوولان استانی به بهره برداری رسید.

در میان افتتاح طرح های عمران شهرداری ها، تهران هم سهم داشت و با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری ۲ ایستگاه مترو میدان قیام و دولاب واقع در خط هفت افتتاح و بهره‌برداری شد.

همزمان با طرح های عمرانی پنج شهر کشور، آیین افتتاح مجموعه فرهنگی گردشگری اقوام ایرانی و رونمایی از ۸۱ دستگاه اتوبوس جدید درون شهری در کلانشهر کرج انجام شد.

در مشهد پارکینگ و پایانه زیرسطحی آزادی و با هزینه‌کرد سه هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال در کنار بوستان بزرگ ملت و دانشگاه فردوسی مشهد به بهره‌برداری رسید.

بندرعباس مقصد دیگر دولت برای افتتاح طرح های عمران شهری بود که در این رابطه میدان جدید میوه وتره باره بندرعباس به همراه ۳۷پروژه شهری در شهرهای مختلف هرمزگان به صورت با دستور رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

همچنین مجتمع اداری، تجاری و فرهنگی شهرداری گرگان در زمینی به مساحت ۹ هزار و ۸۰۰ مترمربع و حدود ۱۳ هزار مترمربع زیربنا در پنج طبقه از دیگر طرح هایی است که به بهره‌برداری رسید.

سهم استان یزد از پروژه های عمران شهری ۱۸ طرح بود که به بهره برداری رسید و شهردار یزد در این رابطه توضیح داد: این طرح ها شامل سالن ورزشی، بازپیرایی پارک وحشی بافقی، ایجاد بازارچه صنایع دستی و روشنایی معابر عمومی با ۱۵۰ هزار و ۸۰۵ مترمربع مساحت با  ۲۴۰ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال هزینه در مناطق مختلف شهر یزد  تکمیل و تجهیز شده و زمینه اشتغال ۶۸۰ نفر را فراهم کرده است.

در همدان ۱۶ پروژه عمران شهری به بهره برداری رسید. منابع طبیعی استان، ۲ زمین بزرگ به مساحت ۲۵۰ هکتار در منطقه سد اکباتان و ۱۰۰ هکتار در منطقه حیدره، برای احداث پارک جنگلی به شهرداری واگذار کرد.

پارک جنگلی اکباتان فرا منطقه ای است و با دارا بودن امکاناتی همچون پارک خلاقیت برای کودکان، پارک ساحلی و شهربازی علاوه بر جذب گردشگر، میزبان تفریحات و اوقات فراغت مردم همدان است‌.

در خراسان جنوبی همچنین ۸ پروژه مدیریت شهری از شهرداری‌های طبس، قاین، بشرویه، نیمبلوک، سرایان و ارسک استان خراسان جنوبی همزمان با بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت کشور افتتاح شد.

با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای ۲۴۷ نفر اشتغال ایجاد شد و اعتبار هزینه شده برای اجرای آنها ۳۵۶ میلیارد ریال است.

 پروژه‌های مدیریت شهری شامل افتتاح پارک بانوان و شبکه جداسازی آب فضای سبز در طبس گلشن، میدان نیروگاه و جاده سلامت در قاین است.

اجرای پروژه عملیات ساماندهی، بازسازی و تکمیل فاز یک پارک بهارستان در شهر بشرویه، فاز دوم پارک فرهنگ در شهر نیمبلوک، مجتمع تجاری شهر سرایان و پارک شهدای گمنام شهر ارسک از دیگر پروژه‌هایی است که در این مراسم به بهره‌برداری رسید.

در خراسان شمالی ۱۶ طرح حوزه شهری خراسان شمالی افتتاح شد.این پروژه ها توسط شهرداری ها در ۱۰ شهر استان و با صرف اعتبار بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است.  

این طرح ها شامل اقدامات عمرانی از جمله اجرای آسفالت معابر، اجرای بوستان آبی، مجموعه های ورزشی، بوستان محلی و جاده سلامت است.

در چهارمحال و بختیاری ۱۲ طرح مرتبط با عمران شهری ویژه شهرداری‌های و ۲۹ طرح مختص منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نیز امروز در جمع طرح هایی بود که توسط رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

برای اجرای طرح‌های عمران شهری ویژه شهرداری‌های این استان ۶۴۵ میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی هزینه شده است.

سهم مازندران از طرح های عمرانی خدمات شهری ۲۴ طرح بود که همزمان با پنجاه و چهارمین برنامه افتتاح جهش تولید به بهره‌برداری رسید.

طرح های افتتاح شده در بخش ساماندهی و بهسازی معابر، احداث بوستان گردشگری، روگذر و زیرگذر، دفن بهداشتی زباله و ساختمان آتش نشانی در ۹ شهرستان استان بود.

همچنین در استان خوزستان آبادان و دزفول از جمله شهرهایی بودند که ۱۴ طرح عمران شهری در آنها به بهره برداری رسید.

این طرح ها شامل سه طرح عمران شهری در آبادان با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال است که شهردار آبادان در این رابطه گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص شهر آبادان و قرار گرفتن محل دفن زباله‌های شهری در منتهی الیه تالاب بین المللی شادگان سایت چهار هکتاری پردازش پسماند شهرداری آبادان با ظرفیت ۱۵۰ تن زباله احداث شد.

همچنین ۱۱ طرح عمرانی، خدماتی و رفاهی شهرداری دزفول با صرف اعتباری افزون بر ۳۱۰ میلیارد ریال امروز افتتاح شد.

سفر سایر مسئولان به استان‌ها

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه در سفری یک روزه به آذربایجان غربی به بررسی وضعیت دستگاه قضایی آذربایجان‌غربی و پیگیری مهمترین مشکلات مردم استان از مهمترین اهداف این سفر یک روزه رییس دستگاه قضا به شمار می رود.دیدار با نخبگان و قشرهای مختلف مردم، دیدار با خانواده‌های شهدا و جانبازان شیمیایی سردشت، شرکت در جلسه شورای اداری استان، شرکت در شورای قضایی و نشست خبری با خبرنگاران از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است. معاون اول قوه قضاییه، رییس دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور و رییس سازمان بازرسی کل کشور در این سفر حجت الاسلام رییسی را همراهی کردند.

“محمدمهدی حاج محمدی” رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در سفری یکروزه به مهاباد ضمن آزادسازی ۱۰ نفر از زندانیان این شهرستان، دیداری با خانواده زندانیان و مسوولان داشت.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه روز پنجشنبه به همراه حجت الاسلام سیدابراهیم رییسی به آذربایجان غربی سفر کرده، به محض ورود به ارومیه در دادسرای عمومی و انقلاب این شهر حضور یافت.

معاون اول قوه قضاییه پس از بازدید از این مجتمع، در سالن کنفرانس حضور یافت و به صورت رودر رو در جریان مشکلات قضایی شهروندان آذربایجان غربی قرار گرفت.

همچنین محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سفری یک روزه  اراک سفر کرد. 

هفته گذشته سفر مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به مشهد و بازدید از چند شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری خراسان و سفر مهرداد  بذر پاش رییس کل دیوان محاسبات کشورو  معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت به مشهد و بازدید از پارک علم و فناوری خراسان بوده است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

یازده − پنج =