جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۳:۵۳
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

همتی برای پایان طرح‌های نیمه تمام در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

اعضای هیات دولت در هفته‌ای که گذشت با سفر به نقاط مختلف کشور علاوه بر حضور در برنامه‌های گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، طرح‌ها و پروژه‌هایی را در حوزه‌های صنعت و معدن، گردشگری، طرح های عمرانی، اقتصادی، آموزش و پرورش، فناوری و نوآوری افتتاح کردند که بسیاری از آنها آرزوی دیرینه مردم بود. در […]



اعضای هیات دولت در هفته‌ای که گذشت با سفر به نقاط مختلف کشور علاوه بر حضور در برنامه‌های گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، طرح‌ها و پروژه‌هایی را در حوزه‌های صنعت و معدن، گردشگری، طرح های عمرانی، اقتصادی، آموزش و پرورش، فناوری و نوآوری افتتاح کردند که بسیاری از آنها آرزوی دیرینه مردم بود.

در حقیقت دولت تدبیر و امید در آخرین دهه فجر خود، به پایان رساندن طرح‌های نیمه‌تمام را در دستور کار خود قرار داده است تا در ماههای پایانی خدمت‌رسانی خود، بخشی از این طرح ها را به ثمر بنشاند.

سفر جهانگیری به خوزستان و افتتاح طرح‌های عمرانی

معاون اول رییس جمهوری در سفری به دو روزه به استان خوزستان چند طرح زیرساختی و خدماتی نظیر سالن مسافری فرودگاه آبادان و کارخانه تولید مواد شیمیایی (پرشین کلر) را افتتاح و عملیات اجرایی بازسازی واحدهای آسیب دیده در بندر امام خمینی(ره) را آغاز کرد.

بازدید از فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای زمین‌های کشاورزی در شهرستان حمیدیه، دیدار با نخبگان، هنرمندان، ‌فعالان اقتصادی و نمایندگان تشکل‌های مدنی و نیز حضور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌های معاون اول رییس جمهوری در این سفر بود.

وی به مشکلات استان خوزستان در زمینه فاضلاب، آب شرب و آبهای سطحی اشاره کرد و گفت: در این رابطه اقدامات جدی صورت گرفته است ولی حجم مشکلات زیاد است که این موضوع شیرینی اقدامهای انجام گرفته را به کام مردم تلخ می‌کند.

جهانگیری با اشاره به پیشنهاد وزیر نفت به عنوان وزیر معین خوزستان و همچنین وزارتخانه ای که عمده فعالیت های آن در این استان انجام می شود اشاره کرد و گفت: در برنامه توسعه هفتم به اختصاص بخشی از درآمدهای نفتی برای حل مشکلات دارای اولویت در خوزستان مورد توجه سازمان برنامه و بودجه قرار گیرد.

وی از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به عنوان یکی ازکارهای مهمی یاد کرد که باید به آن افتخار شود و گفت: بعد از ۲ دولت هشت ساله، این دولت (تدبیر و امید) بود که فاز اول این پروژه را به مساحت ۲۹۵ هزار هکتار به اتمام رساند و هم اکنون نیز کار مطالعه فاز دوم آن شروع شده است.

معاون اول رئیس جمهوری یادآور شد: دولت آمادگی دارد تا به محض نهایی شدن مطالعات این طرح، عملیات اجرایی فاز دوم پروژه ۵۵۰ هزارهکتاری را آغاز کند که به همین منظور منابع مورد نیاز آن نیز تعیین و در نظر گرفته خواهد شد.

وی از استان خوزستان به عنوان یکی از پایگاه های اصلی صنعت کشور نام برد و گفت: ایجاد گروه های مختلف فولادی در استان های دیگرنتیجه فعالیت های صورت گرفته در استان هایی مانند خوزستان و اصفهان بوده و نبودبخشی از زنجیره تولید(فولاد) نمی تواند جایگاه استان خوزستان به عنوان قطب فولادکشور را تحت تاثیر قرار دهد.

رهاورد سفر نوبخت به آذربایجان‌غربی و کردستان 

محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه هفته گذشته میهمان مردم و مسوولان آذربایجان غربی بود که در این سفر، علاوه بر بررسی ابعاد مختلف روند توسعه استان، بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار ویژه نیز به استان اختصاص یافت که میتواند رهاوردی کم نظیر باشد؛ مقصد نخست سفر رییس سازمان برنامه و بودجه، قطور خوی بود، او در مقصد این سفر، یک هزار واحد مسکونی زلزله زدگان اسفند سال گذشته این منطقه را افتتاح کرد.

بازدید از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه، بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی جامع زنان مهزاد ارومیه، تحویل کلید ۷۸ هزارمین واحد مسکونی مقاوم شده توسط بنیاد مسکن به یکی از روستاییان آلمان آباد در حومه ارومیه، آغاز احداث نخستین واحد مسکونی از سه هزار واحد مسکن محرومان و افتتاح ۲ هزار واحد مسکونی زلزله زده قطور شهرستان خوی از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

در این سفر، اتفاقات بسیار خوبی برای آذربایجان غربی شکل گرفت و قرار شد تا در ۶ ماه پایانی فعالیت دولت تدبیر و امید، حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه استان تزریق شود که می‌تواند گام بلندی برای پیشرفت استان در عرصه های مختلف باشد.

به گفته نوبخت، از این میزان اعتبار در نظر گرفته شده حدود ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در حوزه طرح های زیربنایی و پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز در حوزه کمک به اجرای طرح های تولیدی در نظر گرفته می‌شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه همچنین سفری دو روزه به کردستان داشت که در این سفر، علاوه بر بررسی ابعاد مختلف روند توسعه کردستان، بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار ویژه نیز به استان اختصاص یافت.

افتتاح چند طرح از جمله سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی محرومان، شروع خط انتقال آب سد آزاد و بهره برداری از تصفیه‌خانه آب شرب سنندج، افتتاح بوستان “کوچک ره‌ش” و پیاده‌راه فردوسی سنندج، رونمایی از طرح پلاک کوبی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی، کلنگ زنی مجموعه بازآفرینی شهری هفت باغ سنندج و شرکت در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی  و توسعه از مهمترین برنامه‌های رییس سازمان برنامه و بودجه در این سفر ۲ روزه در کردستان بود.

بهره‌برداری از طرح‌های وزارت نیرو در کردستان و خراسان شمالی 

افتتاح هفت طرح صنعت آب و برق در کردستان با ۶۷۶ میلیارد تومان اعتبار و واحد سوم بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان شیروان استان خراسان شمالی  از دیگر اقدامات دولت در هفته گذشته بود که به صورت ویدئو کنفرانس در قالب هفته سی و نهم پویش “هر هفته_الف_ب_ایران” به دستور رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

طرح شبکه آبیاری و زهکشی گاران در مریوان به مساحت چهار هزار و ۵۵۶ هکتار شامل واحدهای عمرانی اول و دوم(یک هزار و ۹۰۰ هکتار)، واحد عمرانی سوم (یک هزار و ۵۶ هکتار) و جنوب دریاچه زریوار(یک هزار و ۶۰۰ هکتار) در نظر گرفته شده است.

همچنین با افتتاح واحد سوم نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان ظرفیت کل واحدهای این نیروگاه به بیش از هزار و ۴۹۴ مگاوات می رسد؛ این نیروگاه از نظر بزرگی بعد از نیروگاه دماوند تهران و نکا در مازندران، سومین نیروگاه بزرگ کشور است.

افتتاح ۱۳۵ طرح گردشگری در کشور

افتتاح همزمان ۱۳۵ پروژه گردشگری در ۱۱ استان کشور مهمترین رویداد سومین روز دهه فجر انقلاب اسلامی بود که به گفته علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این پروژه‌ها شامل هشت پروژه در استان بوشهر، ۹۳ پروژه در استان گلستان، ۱۹ پروژه در استان خوزستان و تعدادی دیگر در استان‌های سمنان، اصفهان، ایلام، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و همدان بوده است که با افتتاح آنها سه هزار و ۵۰۰ تخت به ظرفیت اقامتی کشور افزوده شد.

مونسان در این مراسم گفت که در دولت دوازدهم ۲۲ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح شده که در میان این پروژه‌ها ۴۰۸ باب هتل بهره برداری شد که در نوع خود یک رکورد به شمار می رود.

به گفته وزیر میراث فرهنگی، اکنون ۲هزار و ۵۲۷ پروژه با حجم سرمایه گذاری ۱۶۰ هزار میلیارد تومان در حال اجراست که در میان این پروژه‌ها ۶۷۰ باب هتل و ۱۷۵ باب هتل چهار و پنج ستاره در کشور در حال ساخت است.

دستاوردهای علمی سفر ستاری به خراسان رضوی

سفر یک روزه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به مشهد با افتتاح و رونمایی از چندین طرح فناورانه، نوآورانه و علمی همراه بود نشان داد که خطه خراسان رضوی همچنان در این حوزه پراهمیت نقش‌آفرینی کم نظیری دارد.

رونمایی از بیش از ۱۰۰ طرح نوآورانه و فناورانه، افتتاح چندین مرکز مرتبط با حوزه علم و فناوری و نیز خط تولید ونیتلاتور جدید، افتتاح ۲ مرکز شتابدهی، بازدید از کارخانه نوآوری مشهد، توربین بادی ۲۵۰ کیلووات، دستگاه ضدعفونی سطوح و محیط بخار آب اکسیژنه پلاسمایی، پمپ فشار قوی سامانه آب شیرین‌کن و افتتاح چند آزمایشگاه از دیگر برنامه های سفر ستاری به مشهد بود.

افتتاح پنج طرح تولیدی و صنعتی در استان زنجان 
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری شانزدهم بهمن ماه به صورت ویدیو کنفرانس، پنج واحد تولیدی و صنعتی استان زنجان شامل “مجتمع فولاد البرز ناب آرش”، “مجموعه نورد فولادکاران افق” و “شرکت تولیدی اطلس جین بافت” در شهرستان ابهر، “مجموعه معدنی صنعتی جهان نمو” در شهرستان سلطانیه و “شرکت سپهر پلاستیک پدیده” در شهرستان زنجان را افتتاح کرد.
“مجتمع فولاد البرز ناب آرش” با حجم سرمایه‌گذاری ۴۵ هزار میلیارد تومان احداث شده و ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن شمش فولادی را دارد.
“شرکت نورد فولادکاران افق” نیز در زمینه تولید انواع مفتول‌های صنعتی فعالیت دارد که در این واحد صنعتی ۲۷ میلیون دلار و یک هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.
همچنین “شرکت تولیدی اطلس جین بافت” با حجم سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال احداث شده و ظرفیت تولید سالانه ۵۰ میلیون متر مربع انواع پارچه جین و کتان را دارد.
“مجموعه معدنی صنعتی جهان نمو” نیز در زمینه تولید کنسانتره آهن فعالیت دارد و حجم سرمایه گذاری انجام شده در آن به میزان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.
این مجموعه ظرفیت تولید ۲۵۰هزار تن کنسانتره آهن را در سال دارد.
همچنین “شرکت سپهر پلاستیک پدیده” متعلق به گروه صنعتی گلرنگ، با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به مرحله بهره‌برداری رسیده و ظرفیت تولید آن هشت هزار و ۷۵۰ تن انواع ظروف پت، پلاستیک، پریفوم و بطری است.
در مجموع با بهره‌برداری از این طرح‌ها، یک‌ هزار و ۷۶۸ فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.

خلاصه‌ای از مهمترین سفرهای مسئولان و دستاوردهای آن در جدول زیر ارایه شده است:

مروری بر سفرها و افتتاح های مسئولان

نام استان  مسوول محور سخنان  برنامه ها و دستاوردهای سفر 
اصفهان 

مسعود تجریشی  معاون سازمان حفاظت محیط زیست

محیط زیست و آلودگی هوا یکی از چالش‌های اساسی کلانشهر اصفهان است 

امضای توافق‌نامه تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی پژوهشی استان اصفهان در حوزه محیط زیست در دانشگاه اصفهان

آذربایجان شرقی

محمدجواد ظریف 
وزیر امور خارجه

رونق اقتصادی ارس با بازگشایی محورهای مواصلاتی منطقه تحقق می‌یابد

 ظریف در جریان بازگشت از سفر منطقه‌ای خود به قفقاز از مرز جلفا بازدید کرد

خوزستان 

علیرضا رزم حسینی 
وزیر صنعت، معدن و تجارت

بازگشت یک هزار و ۲۰۰ کارخانه در کشور به چرخه تولید

بهره‌برداری از کارخانه پارس کیمیا کلر شوشتر

خوزستان

کاظم خاوازی
وزیر جهادکشاورزی

افزایش بیش از ۲برابری طرح‌های آبیاری تحت فشار در دولت تدبیر وامید

آیین بهره‌برداری از گام نخست طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان حمیدیه خوزستان

افزایش سه برابری تولیدات کشاورزی در اراضی طرح ۵۵۰هزار هکتاری

تامین اعتبار۲۰هزارمیلیارد ریالی برای صدور کشاورز کارت

بهره برداری از سیلوی ۳۰هزار تنی شهدای حمیدیه 

 کرمان 

سعید نمکی 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

زیرساخت‌های نظام سلامت مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است

پانزدهمین آیین پویش ره سلامت و همزمان با افتتاح پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی بم
 بوشهر 

علی اصغر مونسان

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

مردم منتظر خبر ثبت جهانی سیراف باشند

افتتاح موزه منطقه‌ای خلیج فارس در بوشهر

افتتاح ۱۴۰۰ میلیارد تومان پروژه گردشگری و میراث فرهنگی 

بیش از سه هزار شی تاریخی به کشور بازگردانده شد

افتتاح هشت طرح گردشگری و میراث فرهنگی بوشهر در بندر کنگان

خراسان رضوی   

سورنا ستاری 
معاون علمی و فناوری رییس‌ جمهوری

۱۲۰ هزار میلیارد تومان از فروش محصولات شرکتهای دانش‌بنیان حاصل شد

رونمایی دستاوردهای ساخت داخل سامانه‌های ریلی درون‌شهری در مشهد

افتتاح ساختمان تیراژ پارک علم و فناوری، افتتاح دو مرکز شتابدهی، بازدید از کارخانه نوآوری مشهد، رونمایی از دستگاه ونتیلاتور، توربین بادی ۲۵۰ کیلووات، دستگاه ضدعفونی سطوح و محیط بخار آب اکسیژنه پلاسمایی، پمپ فشار قوی سامانه آب شیرین‌کن و افتتاح چند آزمایشگاه

کرمان (جیرفت)

کاظم خاوازی

وزیر جهاد کشاورزی

۴.۵ میلیون تن از محصولات کشاورزی کشور در جنوب کرمان تولید می شود

افتتاح طرح ۱۲۰هکتاری آبیاری نوین را در جیرفت

بازدید از مزارع توفان زده رودبار جنوب و زهکلوت، دیدار با کشاورزان خسارت دیده و بررسی مشکلات این قشر

خوزستان 

عیسی کلانتری  

رییس سازمان حفاظت محیط زیست 

علی سلیمانی امیری رییس کل بیمه مرکزی

۶۰درصد ظروف یکبارمصرف پلاستیکی با ظروف سلولزی جایگزین می‌شوند

آیین افتتاح نخستین و بزرگترین کارخانه تولید مواد یکبار مصرف سلولزی در هفت تپه شوش 

خوزستان غلامرضا سلیمانی امیری
رییس کل بیمه مرکزی

تنها از ۳۰ درصد ظرفیت بیمه کشور استفاده می‌شود

تحریم صنعت بیمه کشور را فرصتی برای رشد و بالندگی این صنعت

آیین گشایش شعب برخی شرکت‌های بیمه خوزستان

بازدید از تاسیسات بندری خرمشهر

 کرمانشاه 

عیسی منصوری  معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی

وزارت کار آماده پرداخت ۲۰ میلیون ریال در ازای آموزش هر فرد است

نشست کمیته هماهنگی اشتغال استان کرمانشاه

چهارمحال و بختیاری 

علی رسولیان 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران

تحریم ها به فرصتی برای رشد صنعتی کشور تبدیل شد

بازدید از واحدهای صنعتی و بازدید میدانی از شهرک صنعتی شماره ۲ شهرکرد
کلنگ‎‌زنی فازم چهارم شهرک صنعتی شهرکرد
بهره‌برداری از طرح ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی بروجن

فارس 

محمود محمودزاده 

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی

همه متقاضیان مسکن ملی در کشور باید تعیین تکلیف شوند

در جلسه هماهنگی تسریع اجرای طرح اقدام ملی مسکن استان فارس 

حدود ۵۰۰ هزار واحد در مرحله اجرا قرار دارد

یزد

سعید زرندی 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت

صنایع معدنی، نجات‌دهنده اقتصاد در دوران تحریم بود

آیین تجلیل از برگزیدگان صنعت و معدن استان یزد

بوشهر 

سید جواد حسینی
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی

تاکنون با همت دولت و خیران در قالب طرح “هدایت” ۲۰۰ هزار تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند کشور تامین شده‌است.

کرمانشاه 

مسعود سلطانی فر 

وزیر ورزش و جوانان

۲۱ هزار مکان ورزشی در کشور احداث شده است

افتتاح آکادمی پزشکی،  ورزشی کرمانشاه

افتتاح ۱۵ زمین چمن مصنوعی در کرمانشاه

گلستان 

محمد امید 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری

۱.۵ میلیون روستایی کشور به صورت رایگان بیمه می‌شوند

افتتاح یک باب مدرسه خیرساز در گرگان

خراسان رضوی 

علیرضا رزم حسینی 
وزیر صنعت، معدن و تجارت

خودروهای تارا و شاهین در آینده نزدیک رونمایی می‌شوند

نشست با فعالان و تشکلهای اقتصادی خراسان رضوی 

سفر سایر مسئولان به استان‌ها

علاوه بر اعضای هیات دولت، استان‌ها میزبان معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، معاون فرهنگی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون عمرانی وزیر کشور، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان مدیریت بحران کشور، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی کشور، معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، رییس صندوق کارآفرینی امید، رییس سازمان شیلات ایران و جمع دیگری از مسوولان ملی بودند.

سفر سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به کرمان برای شرکت در همایش تبیین گفتمان مکتب شهید سلیمانی در نیروهای مسلح، سفر سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران به اردبیل برای بهره‌برداری از نخستین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان، سفر دکتر سیما سادات  لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مشهد برای تجلیل از تلاش‌های مدافعات سلامت در مبارزه با کرونا از دیگر سفرهای مسئولان به استان های مختلف بود.

حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه نیز شانزدهم بهمن ماه به  همراه مسوولان عالی رتبه قضایی به گیلان سفر کرد؛ حضور در جلسه شورای اداری استان، بازدید از نمایشگاه مسایل اولویت‌دار گیلان، حضور در نشست احیای حقوق عامه در حوزه انفال، منابع‌ طبیعی و محیط زیست، نشست با قضات و کارکنان دستگاه قضایی از جمله برنامه‌های رییس قوه قضاییه در سفر به گیلان بود.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

15 + 17 =