جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۵:۱۵:۵۱
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲

اوحدی: به برکت دفاع مقدس رتبه ۵ دنیا در حوزه علمی و نانو تکنولوژی هستیم

به گزارش فرهنگ سار از «ایثار»،سعید اوحدی روز چهارشنبه در نخستین همایش تجلیل از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر که به همت مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در سالن عرفان بنیاد  به‌صورت ویدیو کنفرانسی در استان‌های سراسر کشور برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: تقارن بزرگداشت چهلمین سالگرد […]



به گزارش فرهنگ سار از «ایثار»،سعید اوحدی روز چهارشنبه در نخستین همایش تجلیل از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر که به همت مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در سالن عرفان بنیاد  به‌صورت ویدیو کنفرانسی در استان‌های سراسر کشور برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: تقارن بزرگداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس یا به عبارتی اربعین دفاع مقدس با ایام صفر و اربعین سیدالشهدا(ع) و یاران او، فرصت خوبی هم در کشور و هم در بنیاد فراهم کرد که با نگاه عمیق‌تری به ظرفیت‌های دفاع مقدس و آن اتفاقات بزرگ و مهم تاریخی که هیچ‌گاه سابقه مثل آن را نداشتیم، توجه کنیم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن اشاره به فشار همه‌جانبه دشمن به کشور در سال‌های اخیر اظهار کرد: فشارهایی که امروز از طرف دشمن به ملت ما تحمیل می‌شود، بی‌سابقه است و در یک جنگ تمام عیار اقتصادی و فرهنگی هستیم. امروز ۳۶۰ رسانه فارسی زبان، امید و فرهنگ و روان ملت ما را هدف قرار داده‌اند و هدف همه آنها هم این است که سّد راه حرکت و جریان انقلابی شوند که به دست معمار کبیر انقلاب و جانشین خلف ایشان مقام معظم رهبری و به پشتیبانی خون شهدا و ایثارگران بارور شد.
وی با بیان اینکه بعد از واقعه عاشورا، جریانی به عظمت دفاع مقدس ما در طول تاریخ سابقه نداشته است، اضافه کرد: امروز افتخار می‌کنیم که کلام جمهوری اسلامی ایران در دنیا تعیین‌کننده است و هیچ تصمیمی در منطقه بدون نظر و نگاه جمهوری اسلامی ایران گرفته نمی‌شود؛ که این برکت و عزتی است که شهدای ما در دفاع مقدس و جانبازان، آزادگان و ایثارگران در این چهل سال به ملت ما هدیه دادند.
اوحدی در ادامه ضمن اشاره به پیشرفت‌های نظامی و موشکی و پزشکی کشور در سال‌های اخیر عنوان کرد: در هیچ مکتبی در عالم خلقت، به اندازه اسلام به جایگاه و موضوع علم و مسیر مستمر علم‌آموزی تأکید و توجه نشده است. امروز هم ما شاهد یک پشتوانه عظیم علمی در بین فرزندان و خانواده‌های شاهد و ایثارگر هستیم که ادامه دهنده همان راهی هستند که شهدای ما در هشت سال دفاع مقدس پیمودند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حضور در جلسات تشکل‌های ایثارگری و نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر، از آن جلساتی است که انسان احساس غرور می‌کند. تصمیم ما بر این است که برای دیده شدن گوشه‌ای از تلاش این عزیزان، امسال حتماً نمایشگاهی از دست‌آوردهای نخبگان شاهد و ایثارگر در سطح سراسر کشور داشته باشیم.
اوحدی تشکل‌های نخبگان ایثارگر را یک ثروت و گنجینه برای بنیاد و کل کشور خواند و افزود: خداوند این عظمت و ثروت را در اختیار ما قرار داده است و شاید تا به امروز از این گنجینه عظیم غافل بوده‌ایم. این عزیزان سرمایه‌های مملکت هستند و بنیاد حتماً باید یک راهبرد قطعی درباره آن‌ها داشته باشد. بنابراین قطعاً باید سرفصلی با عنوان نخبگان شاهد و ایثارگر در برنامه‌های بنیاد، بودجه سال ۱۴۰۰ و احکام برنامه هفتم تعریف و تبیین شود.
در پایان این نشست از سه نخبه برتر ایثارگر، دکتر محمدصالح صدوقی، فرزند شهید محمد صدوقی، دکتر پروین علیپور همسر جانباز عباس رجایی و دکتر فرشته ستاریان، فرزند جانباز اصغر ستاریان قدردانی شد.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

پنج − سه =