جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۵۹:۴۶
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹

افتتاح مرزهای رسمی از نیازهای اساسی توسعه سیستان وبلوچستان است

محمد اسلامی روز شنبه پس از مراسم افتتاح رسمی مرز ریمدان با حضور زبیده جلال وزیر تولیدات دفاعی کشور پاکستان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تصمیمات روسای ۲ کشور ایران و پاکستان سبب شد تا برای گسترش تبادلات و تسهیل مبادلات، مرز ریمدان را بطور رسمی افتتاح کنیم. وی افزود: امروز پس از سال […]



محمد اسلامی روز شنبه پس از مراسم افتتاح رسمی مرز ریمدان با حضور زبیده جلال وزیر تولیدات دفاعی کشور پاکستان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تصمیمات روسای ۲ کشور ایران و پاکستان سبب شد تا برای گسترش تبادلات و تسهیل مبادلات، مرز ریمدان را بطور رسمی افتتاح کنیم.

وی افزود: امروز پس از سال های متمادی در مراسمی با حضور وزیر تولیدات دفاعی پاکستان مرز رسمی ریمدان دشتیاری افتتاح شد تا برای نخستین بار شاهد آغاز فعالیت دومین مرز زمینی ایران و پاکستان در محدوده استان سیستان وبلوچستان باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز مردم سیستان و بلوچستان مرزهای رسمی دیگری نیز بزودی راه اندازی خواهد شد و باید در این محدوده ها بیشتر توجه و سرمایه گذاری کنیم.

وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد: ان شاالله بزودی با همکاری دولت پاکستان سومین مرز با عنوان «پیشین» افتتاح می شود که با راه اندازی این مرز رسمی مبادلات تجاری و بازرگانی و سهولت در رفت وآمد مردم ایران و پاکستان بویژه مرزنشینان ۲ کشور افزایش خواهد یافت.

به گزارش فرهنگ سار، مرز ریمدان ایران و گبد پاکستان با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و وزیر تولیدات دفاعی پاکستان، استاندار سیستان و بلوچستان و مسوولانی از وزارتخانه‌های کشور، خارجه و صنعت و معدن امروز /شنبه/ به صورت رسمی افتتاح شد.

با افتتاح مرز رسمی ریمدان به عنوان دومین مرز رسمی پس از میرجاوه تبادل کالا به صورت قانونی و تردد مسافر نیز با گذرنامه انجام می شود.

شهرستان دشتیاری از توابع استان سیستان و بلوچستان در حدود ۵۵۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان قرار دارد.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

بیست − دو =