جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۵۵:۳۳
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹

۲۹ شهریور و آخرین اخبار کرونا در استان ها

شیوع ویروس کرونا همچنان با یکه تازی خود در کشورمان علاوه بر دردسرهای متعددی که ایجاد کرده نگرانی هایی را در آستانه فصل سرما و همنشینی با بیماری آنفلوانزا به وجود آورده است، چرا که به نظر می رسد فصل سرما وضعیت کاملا متفاوتی را در شرایط شیوع این بیماری همه گیر رقم خواهد زد.   به گفته کارشناسان، همزمانی شیوع دو […]



شیوع ویروس کرونا همچنان با یکه تازی خود در کشورمان علاوه بر دردسرهای متعددی که ایجاد کرده نگرانی هایی را در آستانه فصل سرما و همنشینی با بیماری آنفلوانزا به وجود آورده است، چرا که به نظر می رسد فصل سرما وضعیت کاملا متفاوتی را در شرایط شیوع این بیماری همه گیر رقم خواهد زد.  

به گفته کارشناسان، همزمانی شیوع دو ویروس آنفلوآنزا و کرونا در فصول سرد می‌تواند اثر تشدیدکننده داشته باشد و کرونا را شدت بخشد که خطرناک است، از این رو به گروههای پرخطر توصیه شده واکسن آنفلوآنزا را حتما تزریق کنند و مسوولان هشدار می‌دهند که آنفلوآنزا بر خلاف کرونا، گروه های سنی پایین‌تر و از جمله دانش‌آموزان را در معرض خطر ابتلا قرار می‌دهد که با توجه به بازگشایی مدارس، ترس از این بیماری به هراس خانواده‌ها از کرونا اضافه شده است.

 امروز نیز ویروس کرونا با گرفتن جان  ۱۶۶ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته از هموطنان شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ را در کشورتعداد جان باختگان کرونا در کشور  به ۲۴ هزار و ۱۱۸ نفر رسیده است. 

به گفته سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۴۱۹ هزار و ۴۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند. 

وی روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۸۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۴۹ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۴۱۹ هزار و ۴۳ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۵۷ هزار و ۶۳۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۹۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون سه میلیون و ۷۱۹ هزار و ۲۱۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

خبر رسیده که موج سوم کرونا در سبزوار آغاز شده و دکتر محمد باقر زاده مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی سبزواردر این زمینه گفت: با توجه به شیوع دوباره ویروس کرونا و افزایش مبتلایان به بیماری کووید ۱۹، موج سوم کرونا در این شهرستان آغاز شده است.

وی افزود: با وجود توصیه‌ها و هشدارهای لازم، رعایت نکردن موارد بهداشتی و انجام رفتارهای پرخطر، روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را در سبزوار افزایش داده است.
وی اضافه کرد: در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی روزهای سخت و نگران کننده‌ای در انتظار شهرستان سبزوار خواهد بود.

به گفته دکتر آبتین حیدرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: تاکنون دانش آموزی در این استان نداشته ایم که به مدرسه رفته و تست کرونای او مثبت شده باشد.

وی اظهار داشت: در دو هفته گذشته از بازگشایی مدارس تاکنون هیچ موردی از تست دانش آموزان مثبت نشده است.

وی با بیان اینکه پیگیری و کنترل ما مداوم و گسترده است،افزود: باید یادمان باشد که کنترل  کرونا در دانش آموزان سه عنصر دارد که شامل سیستم بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، نظام آموزش و پرورش و مربیان، مدیران و والدین می شود.

همچنین بر اساس اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام و بر اساس آخرین ارزیابی انجام گرفته چهار شهرستان این استان در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفتند.

به گفته دکتر جمیل صادقی فر، بر اساس این ارزیابی شهرستان های ایلام، آبدانان، دره‌شهر و ایوان  به دلیل روند صعودی تعداد مبتلایان و بستری های کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفته اند.

وی وضعیت ۲ شهرستان مهران و چرداول را هشدار و نارنجی، شهرستان های دهلران، بدره و سیروان در وضعیت زرد و ۲ شهرستان هلیلان و ملکشاهی را نیز در وضعیت سفید اعلام کرد.

از کرج نیز خبر رسیده که ۸۴ بیمار با علائم کووید ۱۹ در مراکز درمانی البرز بستری شدند، دکتر محمد فتحی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد که ۸۴ بیمار با علائم کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته درمراکز درمانی این استان بستری شدند. مجموع کل  موارد بستری شامل  قطعی ، محتمل و مشکوک  ، از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در استان البرز  ۱۶ هزارو ۹۴۰ نفر است.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر  تعداد ۵۱۹ نفر شامل موارد  قطعی ، محتمل و مشکوک ، در مراکز درمانی بستری هستند افزود: از این تعداد ، ابتلای   ۲۲۷ نفر به بیماری  کووید ۱۹ تا این امروز قطعی شده است. 

به گفته سید سعید شاهرخی استاندار همدان پنج شهرستان این استان شامل اسدآباد، تویسرکان، رزن، درگزین، فامنین و ملایر در وضعیت قرمز کرونایی هستند

وی بیان کرد: همچنین شهرستان های کبودراهنگ و نهاوند در وضعیت نارنجی، شهرستان همدان در وضعیت زرد و شهرستان بهار در وضعیت سفید است.

 از سنندج  نیز خبر رسیده که شدت شیوع کرونا در استان بیشتر شده است ، دکتر ابراهیم  قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: شدت شیوع کرونا در استان بیشتر شده است و این ویروس همانند آتش زیرخاکستری شده که به زودی شعله‌ور می‌شود.

وی گفت :خوابگاه‌های دانش آموزی و دانشجویی، مراکز نگهداری افراد سالمند یا افراد ناتوان یا بی سرپرست، ادارات، تجمعات خانوادگی، مدارس، مساجد، فروشگاه‌های بزرگ و اصناف با رعایت اصول بهداشتی ضعیف، اتوبوس‌ها و تجمعات خانوادگی می‌توانند به کانون‌های انتشار بیماری کرونا در جامعه تبدیل شوند.

اعلام وضعیت قرمز کرونا در برخی شهرستان‌های لرستان باعث شد تا آموزش در مدارس سه شهرستان سلسله ، دلفان و دورود بصورت غیرحضوری برگزار شود.

 امسال بازگشایی مدارس با مواجهه با گستردگی ابتلا به ویروس کرونا با فراز و نشیب ها و اختلاف سلایقی مواجه شد و برگزاری حضوری کلاس های درس در این شرایط با انتقاد بسیاری از والدین و فعالان اجتماعی و رسانه ای مواجه شده است.

 در خوزستان نیز احتمال همزمانی شیوع کرونا و مشکلات تنفسی وجود دارد و دکتر  فذرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: امسال با توجه به احتمال همزمانی شیوع مجدد کرونا و باران‌های پاییزی با ایجاد مشکلات تنفسی برای مردم در خوزستان، هرس درختان کونوکارپوس از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی  بیان کرد: کونوکارپوس یکی از عوامل اصلی مشکلات تنفسی در نخستین بارش‌های پاییزی است؛ در سال‌های گذشته و همزمان با شروع باران‌های پاییزی مشکلات فراوانی در زمینه بیماری‌های تنفسی برای مردم خوزستان به وجود می آمد.

همچنین دکتر محمد حسین بحرینی سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در خراسان رضوی با بیان اینکه ابتلا به ویروس کرونا در خراسان رضوی افزایش یافت گفت: تعداد موارد بستری بیماران کووید ۱۹ و مرگ ناشی از ابتلا به ویروس همه‌گیر کرونا در مشهد و دیگر مناطق این استان دوباره روند صعودی پیدا کرده است.

وی افزود: پس از چند هفته ثبات در آمار تعداد مبتلایان به ویروس همه‌گیر کرونا در این استان، بخاطر رعایت نشدن صحیح پروتکلهای بهداشتی روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خراسان رضوی دوباره رو به افزایش گذاشته است. 

ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمع و گردهمایی،‌ کرونا در قم همچنان روند افزایشی دارد، ورود قم به موج سوم کرونا، روند افزایشی بیماران کرونا و غیرحضوری شدن مدارس از جمله مهم‌ترین اخبار کرونایی در این استان می‌باشد.

دانشگاه علوم پزشکی قم طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به شرایط فوق بحرانی به‌وجود آمده در قم به علت شیوع کرونا هر گونه تجمع و گردهمایی در سطح این استان ممنوع است.

اهم اخبار و گزارش های کرونایی در استان ها 

کرونا ۴۷ درصد مهدهای کودک استان مرکزی را تعطیل کرد

دورکاری کارمندان کهگیلویه و بویراحمد تمدید شد

مشهد میزبان همایش بین‌المللی در زمینه کرونا

۲ روی سکه آموزش مجازی دانشگاه‌ها در روزگار کرونایی

حمایت دولت از باشگاه‌های آسیب دیده از کرونا در دستور کار قرار دارد

برداشت خرما در سایه بازار کرونا زده

فرودگاه لارستان در مقابله با کرونا در کشور اول شد

کرونا ۱۲۲ میلیارد تومان به گردشگری لرستان خسارت زد

 اهالی فارس به مرز عراق نروند

شهروندان کرج پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند

 تولید کیت تشخیصی کرونا و آنفلوآنزا در اراک کلید خورد

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

6 + 8 =