جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۶:۳۹
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶

۲۹ تیرماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

از امروز تهران و کرج به دلیل پیشگیری از روند پرشتاب شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و این تعطیلی تا یکشنبه دوم مردادماه ادامه دارد اما گویا برخی به جای ماندن در خانه و تلاش برای کاهش روند شیوع این ویروس، بار سفر بسته‌اند و راهی مسافرت شده‌اند یا با برگزاری دورهمی و تجمع‌های غیرضرور […]



از امروز تهران و کرج به دلیل پیشگیری از روند پرشتاب شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و این تعطیلی تا یکشنبه دوم مردادماه ادامه دارد اما گویا برخی به جای ماندن در خانه و تلاش برای کاهش روند شیوع این ویروس، بار سفر بسته‌اند و راهی مسافرت شده‌اند یا با برگزاری دورهمی و تجمع‌های غیرضرور به استقبال مرگ می‌روند.

از دیروز با وجود اعمال محدودیت‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا و برقراری محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان تهران، شاهد ترافیک در مسیرهای خروجی این استان به خصوص به سمت استان‌های شمالی کشور بودیم و هستیم، هرچند که پلیس در تلاش است بسیاری از مسافران را به شهرهای خود بازگرداند و جریمه‌های ۵۰۰ تا یک میلیونی برای خاطیان پیش‌ینی شده است.

روند کاهشی شیوع ویروس کرونا و قرار گرفتن شهرها در وضعیت آبی و سفید تنها با اقدام جدی هر فرد با زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، عدم تجمع و تردد ممکن است اما گزارش‌های دریافتی از نقاط مختلف کشور بی‌توجهی به این موارد حکایت دارد.

به عنوان مثال در استان خراسان رضوی به عنوان یکی از استان‌های بزرگ و پرجمعیت کشور، براساس اعلام مدیر بهداشت کار و محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در حال حاضر رعایت پروتکل های بهداشتی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی به ۴۵ درصد کاهش یافته است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان نیز با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی شهرهای این استان رضایت بخش نیست، خواستار توجه جدی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شده است.
به گفته دکتر سیدمحمد علوی، هر چند مدت اپیدمی کرونا در کشور و استان طولانی و خسته کننده شده اما نباید عادی انگاری در جامعه رواج پیدا کند تا بتوان این بیماری را کنترل کنیم.

همچنین فرماندار گناوه در استان بوشهر اعلام کرده است که پروتکل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا در بیشتر رده‌های سنی و گروه‌های شغلی این شهرستان رعایت نمی‌شود و به پایین‌ترین میزان رسیده است.

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۷ هزار و ۶۲۴ نفر رسیده است.

همچنین از دیروز تا امروز ۲۹ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۷ هزار و ۴۴۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده که سه هزار و ۳۶ نفر از آنها بستری شدند که این آمار روند افزایشی شیوع ویروس کرونا در کشور را افزایش نشان می‌دهد.

گزارش‌های دریافتی از استان‌ها مختلف کشور، وضعیت بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹، مشکلات زیادی برای کادر بهداشت و درمان ایجاد کرده و در برخی نقاط ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شده است.

۲۹ تیرماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

آخرین اخبار از تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در استانها

از کرمان خبر رسیده که این استان در وضعیت بحرانی شیوع کرونا قرار دارد به طوری که مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستان‌ها در سفری که امروز(سه‌شنبه) به این شهرستان بم داشته، بیان کرده است با توجه به شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا در منطقه شرق استان کرمان باید از ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی نیز استفاده شود و بیماران غیرکرونایی به آنجا منتقل یابند.

استان کهگیلویه و بویراحمد هم با روند افزایشی تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ مواجه است و در ۲۴ ساعت گذشته پنج نفر از مردم این استان جان خود را از دست دادند و هم اکنون ۲۳۹ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند که ۹۰ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۱۳ نفر نیز در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

از یزد نیز خبر رسیده است که در شبانه‌روز گذشته از هزار و ۳۱۳ نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به ویروس کرونا بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی در مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی، ۷۰۶ فرد جدید مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان شناسایی شدند.
به گفته ابراهیم سلمانی، از این تعداد ۷۲ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند و ۶۳۴ نفر هم در منزل دوره نقاهت خود را طی می کنند و در شبانه روز گذشته نیز سه بیمار هم  به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

همچنین براساس اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، در ۲۴ ساعت گذشته با بستری شدن ۲۶۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا با افزایش ۱۳ درصدی در استان شمار کل بستری ها به ۸۸۸ نفر رسید و هشت نفر از مبتلایان نیز جان خود را دست دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز گفته است با افزوده شدن یک‌هزار و ۴۶۵ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۸۲ هزار و ۹۷۸ نفر و با فوت ۱۸ مورد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۳۵ نفر رسیده است.

از استان البرز هم خبر رسیده است که ۱۵۲ بیمار بدحال کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های این استان پذیرش و تحت مراقبت پزشکی قرار گرفتند.
به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، اکنون ۸۹۶ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان البرز تحت مراقبت پزشکی قرار دارند.

همچنین روند صعودی موج پنجم شیوع بیماری کووید۱۹ در استان اردبیل که از چند روز قبل آغاز شده، همچنان ادامه دارد به طوری که طی شبانه روز گذشته مجموع مبتلایان بستری در مراکز درمانی این استان به ۳۳۴ نفر رسیده است.
براساس اعلام دبیرخانه ستاد مقابله با کرونا در استان اردبیل، در ادامه روند صعودی شیوع کرونا، شمار مبتلایان جدید شناسایی شده طی شبانه‌روز گذشته به ۵۸ نفر افزایش یافته است.

۲۹ تیرماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

آخرین اخبار از روند تزریق واکسن کرونا در کشور

براساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۶ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۶۱۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۹۹۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۹ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۶۱۳ دُز رسیده است.

بررسی‌های صورت گرفته نشان دهنده آن است که روند تزریق واکسن کرونا در نقاط مختلف کشور شتاب گرفته و حتی در تعطیلات پیش‌رو نیز مراکز مراکز تجمیعی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا تعطیل نیستند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

به گفته رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ هزار و ۱۸ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شد که نشان دهنده افزایش سرعت واکسیناسیون است.
علی احمد آقاپور بیان کرد: با انجام این تعداد تزریق، کل واکسن های تزریق شده در آذربایجان غربی به ۲۷۲ هزار و ۳۹۸ دُز رسید که این رقم نیز در حال افزایش است.

همچنین بنا بر اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، تاکنون ۱۸۰ هزار و ۵۴۶ دُز واکسن در استان تزریق شده است که از این تعداد ۱۴۱ هزار و ۶۳۵ نفر دُز نخست و ۳۸ هزار و ۹۱۱ نفر هم هر ۲ دُز را دریافت کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز گفته است بیش از ۹۰ درصد کادر بهداشت و درمان در ایلام واکسینه شده و تعداد مبتلایان در این حوزه بسیار کاهش یافته است.

از شهرستان اردستان در استان اصفهان نیز خبر رسیده که تاکنون هشت هزار و ۳۸۷ دُز واکسن کرونا در این شهرستان تزریق شده که از این تعداد، ۶ هزار و ۴۶ دُز در مرحله نخست طرح واکسیناسیون عمومی و ۲ هزار و ۳۴۱ دُز در مرحله دوم بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اشنویه در استان خوزستان نیز گفته است از آغاز واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ تاکنون، سه‌هزار و ۱۷۰ شهروند در این شهرستان واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
افزایش تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا نیز در دستور کار است که از جمله آن می‌توان به خبر منتشر شده به نقل از دبیر دانشگاهی ستاد پیشگیری از کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اشاره کرد که به خبرنگار فرهنگ سار گفته است: ۲ مرکز تجمیعی واکسن کرونا در بیرجند با حضور جامعه هدف بالای ۵۰ سال راه‌اندازی شد.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

16 + چهار =