جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۴:۴۰:۲۳
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰

۲۹ آبان و آخرین خبرهای کرونایی استانها

پر شدن بخش های کرونایی بیمارستان ها از یک طرف و فرسودگی و خستگی کارکنان بیمارستان ها از سویی دیگر نگران کننده است. مثل دکتر پیمان نامدار رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین که از خستگی کادر درمان بیمارستان های قزوین می گوید و اینکه میزان پذیرش بیماران در قزوین، طی یک‌ماه گذشته بین ۸۰ تا ۱۰۰ بیمار در روز […]



پر شدن بخش های کرونایی بیمارستان ها از یک طرف و فرسودگی و خستگی کارکنان بیمارستان ها از سویی دیگر نگران کننده است. مثل دکتر پیمان نامدار رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین که از خستگی کادر درمان بیمارستان های قزوین می گوید و اینکه میزان پذیرش بیماران در قزوین، طی یک‌ماه گذشته بین ۸۰ تا ۱۰۰ بیمار در روز بوده است و متاسفانه طی ماه‌های اخیر افزایش رشد بیماران بدحال را داریم.

امروز هم مثل بیشتر روزهای دیگر ، عاری از خبر تشییع جنازه شهدای مدافع سلامت نبودیم نمونه اش شهیدی است که امروز در شهر  تکاب، پیکر پاکش به خاک سپرده شد.

رکورد زنی کرونا
رکورد زنی و افزایش مبتلایان و شمار فوتی های کرونایی ادامه دارد  که خبر این افزایش ها و رکورد زنی ها از مناطقی همچون اردبیل ،آذربایجان غربی ، البرز و  تفت ،مشتی نمونه از خروار گرفتاری های هموطنان در روزهای کرونایی است.
در این میان خبرنگاران هم بری از ابتلا نیستند . نمونه اش خبر ابتلای ۳۰ خبرنگار لرستانی به کرونا به نقل از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان است .

جریمه ها و تعطیلی ها
امروز ۲۹ آبان است و ۲ روز دیگر که به اول آذر می رسیم قرار است با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستور رییس جمهوری، طرح محدودیت‌های جدید و شدید اجرا شود  که شامل فعالیت اصناف و مشاغل، محدودیت تردد درون و برون شهری است.رییس جمهوری دیروز چهارشنبه ،تاکید کرد که از اول آذر یعنی شنبه ، شهرهای با وضعیت قرمز تقریبا به حالت تعطیل و شهرهای نارنجی به حالت نیمه تعطیل در می آیند. پیرو همین اظهارات رییس جمهوری، مسئولان مربوطه در سراسر کشور از حالا شروع به اطلاع رسانی کرده اند و مدام هشدار می دهند. مخصوصا آن جریمه های یک میلیون تومانی که به نظر نمی رسد “ردخور” داشته باشد. یکی از آنها،  هشدار جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین است که گفته است خودروهای غیر بومی در در شهرهای قرمز قزوین یک میلیون جریمه می‌شوند.
قابل توجه آندسته از هموطنان که دلشان برای امام هشتم پر می زند و می خواهند به پابوس ضامن آهو بروند که حق هم دارند اما رییس شورای هیات‌های مذهبی خراسان رضوی امروز پنجشنبه به همه هیاتهای مذهبی این استان ابلاغ و اعلام کرد که آیینهای مذهبی در خراسان رضوی از اول آذر  تا پانزدهم ماه تعطیل است به عبارت دیگر هیاتی ها باید همه  آیینها و مراسم مذهبی خود را در قالب اجتماعات در منزل، حسینیه‌ها و مساجد به خاطر مقابله با شیوع ویروس کرونا تعطیل کنند.

مسئولان همچنین یکی پس از دیگری ممنوعیت تردد در شهرها را اعلام می کنند که امروز شهرهایی مثل قصرشیرین و ملایر ازجمله این شهر ها به شمار می آیند. همچنین برگزاری هر گونه تشریفات اعم از عزا و عروسی که مطمئن باشید ممنوع است . مثلا امروز محمد مهدی مرعشی ، رییس اداره پیشگیری و مقابله با بحران شهرداری زاهدان، اعلام کرد : تشریفات عزا در آرامستان زاهدان ممنوع شد.
یک  جایی مثل عنبر آباد که مرکز بهداشت آن از برگزاری ۳۲ مراسم ممانعت کرد  یا نمونه ای دیگر ابراز نگرانی از برگزاری عروسی در شرایط قرمز کرونایی گالیکش هم که خبر آن در خروجی فرهنگ سار منتشر شده است.

یک وقت فکر نکنید فقط این محدودیت ها و  ممنوعیت ، مختص مناطق مختلف است ؛ مسئولان به سراغ بیماران کرونایی نیز قرار است بروند و آنها را در صورت تخطی ، هم ردیابی و هم جریمه کنند. امروز حداقل ۲ خبر از مازندران و کرمانشاه داشتیم که تیترهای آن به شرح زیر است:
بیماران مشکوک کرونایی در مازندران با ترک قرنطینه جریمه می‌شوند
استاندار کرمانشاه: مبتلایان به کرونا ردیابی می‌شوند

 و البته صنف های متخلف هم هستند که مثلا تیتری مثل این تیتر را می توان نمونه ای از بیشتر شدن کنترل ها دانست:   صنوف متخلف در خلخال از تسهیلات کرونایی محروم می‌شوند

در میان این همه کنترل ها و ممنوعیت ها ، پر واضح است که برپایی نماز های جمعه نمی تواند مستثنی باشد نمونه اش این دو خبر با تیتر های زیر است:
نماز جمعه این هفته در ۹شهر هرمزگان اقامه نمی‌شود
نماز جمعه در پنج شهر گیلان اقامه نمی شود

گزارش ها
و اما گزارش هایی هم خبرنگاران فرهنگ ساریی مثل هر روز از کرونا نوشته اند که بدین شرح است : 
مهربانانی که کرونا از ما گرفت
همدلی دولت و ملت مرهمی برای دردهای کرونایی
ورقی از دفتر خاطره‌های کرونایی ۲ پزشک
تشدید نظارت؛ لازمه اجرایی شدن مصوبات مهار کرونا در غرب مازندران
بیماران نیازمند خون در هرمزگان را قربانی باورهای نادرست نکنیم
واکاوی علل عدم رعایت موازین بهداشتی توسط برخی از شهروندان
بازهم در خانه بمانیم !
 

 آخرین آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در کشور  
اگر به همین منوال با کرونا مواجه شویم و کاری نکینم، شمار مبتلایان از ۵۰۰ هم عبور می کند . امروز سیما سادات لاری ، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۴۷۶ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۳هزار و ۴۱۷نفر رسید.

به گفته لاری در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۹ آبان ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳هزار و ۲۲۳بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲و هزار و  ۹۳۸نفر بستری شدند که از این تعداد پنج هزار و۷۲۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.
به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی،
مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

با این مناطق قرمز و نارنجی که شمارشان هم کم نیست باید دید با ۲ هفته تعطیلی آیا زنجیره کرونا قطع می شود؟ هر چه باشد بهتراز حال حاضر است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

2 + سیزده =