جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۰:۴۶
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰:۲۶

آزادراه شیراز-اصفهان بعد از ۱۰ سال انتظار به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار فرهنگ سار گفت: با توجه به شرایط اقلیمی، آزادراه شیراز اصفهان تا پایان سال مالی جاری به بهره‌برداری می‌رسد.



عنایت‌الله رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی فرهنگ سار در شیراز در حاشیه نشست رفع موانع آزادراه‌های استان فرهنگ سار اظهار داشت: پروژه آزادراه شیراز اصفهان در دستور کار این نشست قرارگرفت و مقرر شد این پروژه به بهره‌برداری کامل  برسد.

وی عمده‌ترین مشکل آزادراه شیراز اصفهان را مباحث مالی اعتباری دانست و افزود: در سفر اخیر رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، وزیر راه و شهرسازی و وزیر دفاع تصمیمات خوبی اتخاذ شد و در این راستا حدود هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای پروژه آزادراه شیراز- اصفهان تأمین اعتبار شده است.

استاندار فرهنگ سار خاطرنشان کرد: از مجموع اعتبارات اختصاصی برای راه‌اندازی آزادراه شیراز و اصفهان ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت، ۷۰۰ میلیارد تومان  قرارگاه خاتم‌الاوصیاء در قالب اخذ وام و تامین  اعتبار از شرکت‌های زیرمجموعه خود و نیز ۳۲۰ میلیارد تومان وزارت راه و شهرسازی مجددا به سهم دولت افزوده که توسط شرکت عمران صدرا برای مشارکت و تکمیل پروژه اختصاص‌یافته است.

رحیمی تصریح کرد: برای تأمین و راه‌اندازی پروژه آزادراه شیراز- اصفهان، مشکل اعتباری در قالب ابلاغ و تخصیص نداشته و در سال جاری اکثر اعتبارات نقدی بوده و همانند سال‌های گذشته به‌صورت  اسناد و اوراق نیست و در این روند شاهد مانور و عملیاتی شدن بیشتر پیمانکاران  هستیم.

وی بیان داشت: عملیات سخت در قسمت صعب‌العبور آزادراه شیراز- اصفهان شامل ملوس‌جان به سه‌راه قلات توسط پیمانکار در حال اجرا است و نیز استقرار مراکز خدمات رفاهی و قرارگاه پلیس‌راه، انتقال برق، خطوط ارتباطی و نیز ایمن‌سازی پل  آزادراه از دیگر فعالیت‌های اجرایی است.

استاندار فرهنگ سار گفت: آزادراه شیراز بوشهر، بزرگراه جهرم- لار- بندر‌عباس، کنارگذر شمال شرق شیراز و نیز پروژه قائمیه-ممسنی و مسیری که فرهنگ سار را به استان‌های کهگیلویه بویر احمد و خوزستان متصل می‌کند موردبحث و بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/ی


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دوازده + 5 =