دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۵۶:۰۶
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

خانه تکانی و مدیریت مصرف بی رویه آب شرب در لرستان

به گزارش فرهنگ سار در روزهای پایانی سال و بازار گرم سنت خانه تکانی میانگین مصرف آب در حوزه خانگی تا حد زیادی افزایش می‌یابد به طوریکه منابع محدود آب مجالی برای استفاده بی رویه و نادرست از آب در شست و شوها و خانه تکانی باقی نمی‌گذارد. در این میان مسئولیت پذیری و همدلی […]



به گزارش فرهنگ سار در روزهای پایانی سال و بازار گرم سنت خانه تکانی میانگین مصرف آب در حوزه خانگی تا حد زیادی افزایش می‌یابد به طوریکه منابع محدود آب مجالی برای استفاده بی رویه و نادرست از آب در شست و شوها و خانه تکانی باقی نمی‌گذارد.

در این میان مسئولیت پذیری و همدلی شهروندان و مدیریت کلان مصرف و با تغییر برخی از روش‌های نادرست مصرف آب و استفاده از ابزارهای کاهنده می‌توان با دغدغه کمبود منابع آبی مقابله کرد.

از این رو بهتر است از مصرف غیرضروری آب پرهیز و در صورت نیاز، برای شست وشوی فرش‌ها از خدمات موسسات قالی شویی استفاده شود تا از میزان هدررفت آب آشامیدنی تصفیه شده‌ای که با هزینه بالا تولید می‌شود، جلوگیری کرد.

این روزها که به دلیل مقابله با شیوع بیماری کرونا یکی از راه حل ها شست و شوی زیاد دست ها است باید یادمان باشد که ایران در یک منطقه گرمسیری قرار دارد و در دراز مدت با مصرف بی رویه آب با بحران کم آبی مواجه خواهیم شد.

شهروندان گرامی می‌توانند با کاهش مصارف آب و همچنین تقسیم بندی مصارف خود طی ساعات شبانه روز شرکت آب و فاضلاب را در توزیع آب با فشار مناسب در تمام شبکه آب‌رسانی شهر یاری رسانند

۱۶۰ میلیون مترمکعب آب در لرستان مصرف شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان به فرهنگ سار گفت: سنت خانه تکانی موجب افزایش بی رویه مصرف آب می شود که در سالهای گذشته مدیریت می شد اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و استفاده مکرر از آب برای شستشو میزان مصرف بسیار افزایش یافته است.

“حمیدرضا کرموند” با بیان اینکه معمولا  از نیمه دوم اسفندماه تا شروع سال جدید شاهد میزان بی رویه افزایش مصرف آب هستیم اظهار داشت: در اسفندماه سال گذشته و آغاز شیوع ویروس کرونا همچنین همزمان با سنت خانه تکانی مصرف آب نسبت به ماه های گذشته سال ۹۸ حدود ۳۰ درصد افزایش یافت که پیش‌بینی می‌کنیم در اسفندماه امسال میزان مصرف تا ۳۵ درصد افزایش یابد.

وی به مردم لرستان توصیه کرد در مدیریت مصرف آب دستورات لازم را اجرا کنند چراکه ممکن است در برخی نقاط با مشکلات کم آبی مواجه شویم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان همچنین گفت: منابع آبی، شبکه همچنین مخازن آبی لرستان محدود است و بر اساس یک ظرفیت خاص طراحی شده و مصرف بی رویه آب مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

کرموند اظهار کرد: در ۱۱ ماه نخست امسال بیش از ۱۶۰ میلیون مترمکعب آب در لرستان تولید و مصرف شد، پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به روزهای پایان سال و سنت خانه تکانی همچنین شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه ۳۵ درصد افزایش مصرف آب گزارش شود.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

17 − 4 =