جمعه, ۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۱۸:۱۵
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰

جهادگران و بسیجیان هرسین در کنار نیازمندان، علیه کرونا

به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، در بحبوحه شیوع کرونا، یک سیل ناگهانی هم در هرسین به راه افتاد و سرمایه مردم و زیرساخت های شهرستان خسارت صد میلیارد تومانی زد. این در حالی است که آثار سیل فروردین ۱۳۹۸ در هرسین هنوز وجود دارد. همزمانی این حوادث بیش از همه بر درآمد و معیشت مردم […]



به گزارش خبرنگار فرهنگ سار، در بحبوحه شیوع کرونا، یک سیل ناگهانی هم در هرسین به راه افتاد و سرمایه مردم و زیرساخت های شهرستان خسارت صد میلیارد تومانی زد. این در حالی است که آثار سیل فروردین ۱۳۹۸ در هرسین هنوز وجود دارد.

همزمانی این حوادث بیش از همه بر درآمد و معیشت مردم هرسین تاثیر منفی گذاشته و قشر ضعیف آن را حسابی در تنگنا قرار داده است.

برای کاستن از این فشارها جمع زیادی از جهادگران، گروه های بسیجی و نهادهای عمومی وارد میدان شده و کوشیده اند تا کمی از سنگینی بار کرونا بر دوش مردم شهرستان را بکاهند.

توزیع ۴۶۰۰ بسته معیشتی

در این باره فرمانده ناحیه مقاومت هرسین با اشاره به بخشی از خدمات انجام شده برای حمایت از اقشار ضعیف شهرستان گفت: در مدت شیوع کرونا چهار هزار و ۶۰۰ بسته سبد معیشتی بین نیازمندان شهرستان توزیع شده است.

سرهنگ صمد محمدی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار افزود: ارزش تقریبی هر یک از این بسته ها ۲۵۰ هزار تومان و شامل برنج، روغن، ماکارانی، مرغ، گوشت گرم، نخود، لوبیا و خرما بوده است.

یک مرحله توزیع بسته های معشیتی بین نیازمندان هرسین

او همچنین از پخت و توزیع ۱۲ هزار پرس غذای گرم با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد و افزود: خیران شهرستان هم پنج تُن گوشت قرمز برای توزیع بین نیازمندان اهدا کرده اند.

راه اندازی سه کارگاه تولید ماسک با همت گروه های جهادی و توزیع بیش از ۳۵ هزار عدد ماسک دیگر خدمتی بود که محمدی به آن اشاره و اظهار کرد: ۲۱ گروه جهادی نیز برای ضد عفونی و گندزدایی معابر، اماکن عمومی و مدارس شهرستان پای کار آمده و سه هزار بطری مواد ضدعفونی هم در محله های محروم و سطح شهرستان توزیع شده است.

کارگاه تولید ماسک در هرسین

فرمانده ناحیه مقاومت هرسین اشاره ای هم به تهیه و توزیع بسته های لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند با همت گروه جهادی شهید مسعود دارابی کرد و گفت: اقدامات خیرخواهانه در شهرستان با میدان داری گروه های جهادی و مردمی و حمایت خیران شهرستان، سپاه پاسداران استان، بسیج سازندگی، آستان قدس رضوی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) صورت گرفته است.

توزیع بسته های لوازم التحریر

کمک به سیل زدگان

خدمات صورت گرفته البته محدود به دوران کرونا نبوده بلکه سیل زدگان شهرستان هم از این اقدامات منتفع شده اند.

به گفته محمدی «پس از سیل فروردین ۱۳۹۸، ۷۰ تخته فرش بین سیل زدگان شهرستان توزیع و مصالح ساختمانی و ایزوبام هشت واحد مسکونی آسیب دیده هم تامین شد.»

او درباره اقدامات انجام شده در سیل مهرماه امسال نیز گفت: پرسنل ناحیه مقاومت شهرستان در همان ساعات اولیه سیل در روستای «کهریز» که بیشترین خسارت را دیده بود، حاضر شدند و با کمک گروه های جهادی اقدام به خارج کردن گل و لای و آب از منازل آسیب دیده، انتقال احشام تلف شده سپس لایروبی قنات روستا کردند.

توزیع چند نوبت بسته های معیشتی در بین خانوارهای سیل زده از دیگر خدمات صورت گرفته است که محمدی به آن اشاره کرد.

لایروبی قنات روستای کهریز هرسین

ساخت ۴۴ واحد مسکونی

آنچنان که فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان هرسین گفت، جهاگردان و بسیجیان شهرستان در زمینه های دیگری هم در حال فعالیت هستند به طوری که اکنون ساخت ۴۴ واحد مسکونی برای محرومین کمیته امداد را در دست تکمیل و پیگیری دارند.

محمدی در پایان از بسیج سازندگی ناحیه مقاومت هرسین و گروه های جهادی شهرستان تقدیر کرد و گفت: توزیع کارت هدیه، جمع آوری کمک های خیران و کارخانجات شهرستان، توزیع ۳۰ سرویس جهیزیه اهدایی مقام معظم رهبری بین زوجین نیازمند شهرستان، احداث حسینیه در روستای حسن بقعه به کمک اهالی، ساخت چندین حمام و سرویس بهداشتی در روستاهای حسن بقعه، چشمه کبود و هریل آباد از دیگر خدمات صورت گرفته به نیازمندان شهرستان است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

10 − دو =