جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۵:۱۳
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲

۲۸ مرداد و آخرین اخبار کرونا در استان ها

شیوع ویروس کرونا و قرار گرفتن شهرهای مختلف سراسر کشور در وضعیت قرمز، شرایط ویژه‌ای را برای عزاداران حسینی و برپایی آیین‌های عزاداری محرم رقم زد به طوری که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی به نوعی چاشنی اصلی شور حسینی قرار گرفته است. همه ساله با آغاز ماه محرم و ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) […]



شیوع ویروس کرونا و قرار گرفتن شهرهای مختلف سراسر کشور در وضعیت قرمز، شرایط ویژه‌ای را برای عزاداران حسینی و برپایی آیین‌های عزاداری محرم رقم زد به طوری که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی به نوعی چاشنی اصلی شور حسینی قرار گرفته است.

همه ساله با آغاز ماه محرم و ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) مردم جای جای ایران به شیوه‌های مختلف به سوگ امام حسین(ع) و یاران با وفایش می نشینند و  با آیین‌هایی که از پشتوانه مذهبی، فرهنگی و سابقه تاریخی خاصی برخوردار هستند، عزاداری شهدای کربلا را برپا می‌کنند.

علاوه بر توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر احترام به مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا کشور تمامی مسئولان و دست‌اندرکاران استان مرکزی نیز نسبت به حفظ سلامتی مردم در آیین‌های عزاداری تاکید دارند و امید است مردم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک و دستکش از شیوع هر چه بیشتر این بیماری جلوگیری کنند.

سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه عزاداری در فضای سربسته ممنوع است گفت : استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری برای همه مردم در وسایل حمل و نقل عمومی، مراکز تجمع سربسته، محیط‌های صنفی و اداری الزامی است. ارائه خدمات و تسهیلات اداری، انتظامی، قضایی، رفاهی، بانکی و خدماتی از سوی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی به افراد و مراجعه کنندگانی که از ماسک استفاده نکرده یا فاصله گذاری را رعایت نمی‌کنند هم ممنوع بوده و متخلفان در زمینه ارائه خدمات بر حسب مورد، مجازات می‌شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

کرونا در آذربایجان شرقی به اوج نرسیده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: به دلیل همکاری مردم و مسوولان تاکنون پیک کرونا را در آذربایجان شرقی تجربه‌ نکرده‌ایم، اما همچنان مستعد هستیم.

محمد حسین صومی افزود: آذربایجان شرقی همچنان از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز یا هشدار قرار داشته و کرونا همچنان در استان ما فعال است.

وی با بیان اینکه تا به حال ۲۶ هزار و ۷۱۵ مبتلای قطعی به کرونا در آذربایجان شرقی شناسایی شده است، گفت: یکهزار و ۲۳۱ نفر از این تعداد شامل ۴.۵ درصد افراد مبتلا، فوت کرده و ۶۸۹ نفر اکنون در بخش‌های بیمارستان‌های استان و ۲۰ درصدشان در بخش‌های ویژه بستری بوده و ۸۴ نفر نیز به کمک دستگاه تهویه مکانیکی، نفس می‌کشند.

وی در پاسخ به چرایی تداوم وضعیت قرمز کرونا در آذربایجان شرقی، گفت: استان ما کاملا مستعد و متفاوت از سایر استان‌ها است؛ با توجه به ایمنی نسبی ایجاد شده در سایر استان‌ها، بیماری فروکش می کند، اما در استان ما ۸۰ درصد مردم و صنوف تمامی شرایط اعم از فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک را رعایت می‌کنند و ۲۰ درصد بقیه باعث شیوع بیماری می‌شوند.

کرونا چهره شهرستان‌های استان بوشهر را رنگارنگ کرد

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: چهار شهرستان دیلم، گناوه، بوشهر و عسلویه این استان در وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا قرار دارند و مابقی شهرستان‌های استان زرد و نارنجی هستند.

دکتر سعید کشمیری افزود: تاکنون مجموع موارد مثبت کرونا در استان بوشهر ۱۰ هزار نفر ثبت شده‌اند و روند بستری در استان بوشهر در سه هفته گذشته ۳۴۰ نفر ثابت مانده و برخلاف پیش بینی‌ها روند کاهشی نداشته است.

وی با بیان اینکه براساس آمارها روزانه ۶۰ تا ۱۰۰ نفر موارد جدید ابتلا به کرونا در استان بوشهر ثبت می‌شود، بیان کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمع‌ها همچنان از جمله اصولی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

تداوم محدودیت‌های شهریور ماه تهران فردا بررسی می‌شود

استاندار تهران گفت: تداوم محدودیت‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا از جمله دورکاری کارمندان فردا، ۲۹ مرداد در ستاد ملی کرونا بررسی می‌شود.

انوشیروان محسنی‌بندپی افزود: ما به استمرار محدودیت‌هایی که در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا موثر است، اصرار داریم و مجازات متخلفان و خاطیان از اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی وجود دارد که باید با جدیت مورد نظارت و پیگیری قرار گیرد. اصرار داریم که برگزاری هر نوع مراسمی که منجر به تجمع افراد شود، ممنوع باشد و مراسم‌های ویژه ماه محرم نیز طبق دستورالعمل‌های مورد توافق وزارت بهداشت و سازمان تبلیغات اجرا گردد.

استاندار تهران به آخرین وضعیت بیماری کرونا در این استان اشاره‌کرد و گفت: اکنون تعداد افراد بستری به علت ابتلا به این بیماری با شیب ملایمی در حال کاهش است و از چهار هزار و ۵۰۰ بیمار در ابتدای مرداد به متوسط روزانه ۳۰۰ مورد رسیده‌است.

۱۳ شهرستان خراسان رضوی وضعیت قرمز، نارنجی و زرد دارند

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۳ شهرستان خراسان رضوی از نظر شیوع کرونا وضعیت قرمز، نارنجی و زرد دارند.

دکتر حمیدرضا رحیمی فرهنگ سار افزود: در این راستا شهرستان‌های مشهد، قوچان و طرقبه شاندیز همچنان وضعیت قرمز دارند و پنج شهرستان درگز، چناران، خواف، کاشمر و خلیل‌آباد دارای وضعیت نارنجی و شهرستان‌های کلات، سرخس، باخرز، تایباد و بردسکن در استان خراسان رضوی دارای وضعیت زرد هستند.

برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع نذورات در کردستان ممنوع است

برپایی هر نوع ایستگاه صلواتی و توزیع نذورات در ایام سوگواری و عزاداری ماه محرم و صفر در مناطق مختلف استان کردستان براساس مصوبه ستاد ملی و استانی کرونا ممنوع است.

هرگونه جابجایی هیات و دسته روی، برپایی هر نوع ایستگاه صلواتی توزیع نذورات و چای (موکب ها، خیمه ها، چادر و…)، پذیرایی از عزاداران در جریان مراسم در مناطق مختلف استان‌ و شهرستان‌ها ممنوع است و نذورات برابر نکات مندرج در دستورالعمل بهداشتی مرتبط باید در قالب مواد غذایی خشک و یا خام برای نیازمندان توزیع شود.

خبرنگاران مراکز استانی و دفاتر فرهنگ سار در ۲۴ ساعته گذشته تلاش کردند تا تازه ترین اخبار و گزارش ها با محوریت کرونا را به اطلاع عموم برسانند و هشدارهای لازم در خصوص رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی بدهند.

اخبار کرونایی استان‌ها

عزاداری ماه محرم در دیلم طبق پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود

برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع نذورات در کردستان ممنوع است

مراسم عزاداری محرم در پردیس با رعایت اصول بهداشتی برگزار می‌شود

مهلت ثبت‌نام دریافت تسهیلات مشاغل خسارت دیده از کرونا تمدید شد

استاندار تهران: تداوم محدودیت‌ها در شهریور فردا بررسی می‌شود

بانک‌های عامل حمایت از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا را در اولویت قراردهند

وضعیت جدید کرونایی در دستور کار تولیدکنندگان قزوین قرار گیرد

کرونا چهره شهرستان‌های استان بوشهر را رنگارنگ کرد

۸۶ بیمار جدید کووید ۱۹ در البرز بستری شدند

۱۳ کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد تحت درمان هستند

کرونا، بخش پیوند کلیه همدان را تعطیل کرد

دستگاه تولید ماسک پنج لایه در کهگیلویه و بویراحمد ساخته شد

۱۳ شهرستان خراسان رضوی وضعیت قرمز، نارنجی و زرد دارند

همکاری مردم باعث روند کاهشی شیوع کرونا در قائمشهر شد

تنها راه مقابله با ویروس کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است

عزاداری‌های محرم با عقلانیت و رعایت پروتکل‌ها باشد

گزارش‌های کرونایی

اقدامات مومنانه سمن‌ها در عصر کرونا، میراثی ماندگار

کرونا فرصتی برای آشنایی و دوستی سالمندان با فضای مجازی

صمیمیت و اختلاف ۲ روی سکه کرونا برای نهاد خانواده‌

انتخاب گزینه‌های سرنوشت‌ساز در تعامل با کرونا

۱۶ ساعت با کرونا

مویه محرمی در سایه رفتار اجتماعی هوشمندانه

عزم همگانی برای تامین سلامت داوطلبان کنکور

رقص مرگ در عروسی‌های کرونازده ایلام

گلستان مهیای میزبانی از کنکور کرونایی

مبتلایان و جانباختگان به روایت آمار

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۴۷ هزار و ۸۳۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۶۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۹۷۲ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۸ مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۸۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۶۶ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۴۷ هزار و ۸۳۵ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۸ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری تاکنون به ۱۹ هزار و ۹۷۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۰۰ هزار و ۸۸۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۸۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون دو میلیون و ۹۱۴ هزار و ۴۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دو + 17 =