جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۲:۵۶:۰۵
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹

انتخابات ۱۴۰۰؛ تبلیغات زشت و زیبای نامزدهای شورای شهر

بهتر است اول از خبر خوب شروع کنیم. خبر خوب اینکه دوستداران محیط زیست “کمپین نه به تبلیغات کاغذی خوزستان” را برای مطالبه عمومی از نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر به منظور حفظ محیط زیست و رعایت حقوق شهروندان راه‌اندازی کرده اند. کمپین نه به تبلیغات کاغذی از سال گذشته از سوی چند انجمن زیست […]



بهتر است اول از خبر خوب شروع کنیم. خبر خوب اینکه دوستداران محیط زیست “کمپین نه به تبلیغات کاغذی خوزستان” را برای مطالبه عمومی از نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر به منظور حفظ محیط زیست و رعایت حقوق شهروندان راه‌اندازی کرده اند.

کمپین نه به تبلیغات کاغذی از سال گذشته از سوی چند انجمن زیست محیطی در اهواز راه‌اندازی شد که اکنون گستره آن به شهرهای دیگر خوزستان و برخی دیگر از استان‌های کشور نیز رسیده است. همزمان برخی از صفحات پرطرفدار در شبکه‌های اجتماعی نیز شهروندان را تشویق به مطالبه از نامزدهای شورای شهر برای رعایت پاکیزگی کرده‌اند. آنها با اعلام مطالبه عمومی، هشدار داده‌اند «نصب و چسباندن هرگونه پوستر و تراکت که باعث آلودگی در شهر بشود، پیگرد مردمی دارد».

شبنم قنواتی زاده مدیر انجمن زیست محیطی دیده‌بان جلگه سبز خوزستان، جلوگیری از هدررفت بیت المال، آسیب و آلودگی زیست محیطی و قطع درختان به دلیل مصرف بیشتر کاغذ را از اهداف تشکیل این کمپین عنوان کرد و اظهار داشت: راهکارهای تبلیغات جایگزین نیز به نامزدهای شورای شهر پیشنهاد شده است که استفاده از پتانسیل‌های فضای مجازی، همکاری صدا و سیما برای معرفی نامزدها، تابلوهای الکترونیکی سطح شهر و تبلیغ با استفاده از کالاهایی همچون کیسه‌های پارچه‌ای و لیوان همراه، از آن نمونه است، پیشنهاد دیگر کمپین این بوده است که نامزدها بیایند و شعار خود را در سطح کوچک عملیاتی کنند، تا به شهروندان نشان دهند صلاحیت حضور در شورای شهر را دارند.

انتخابات ۱۴۰۰؛ تبلیغات زشت و زیبای نامزدهای شورای شهر

قنواتی‌زاده ادامه داد: پوستر از نظر ما خنده‌دار است، مگر می‌شود مناسب بودن نامزدها را از روی تصویر بزک کرده آنها شناخت؟ در حالیکه از طریق فضای مجازی می‌توان اطلاعات کاملی به شهروندان ارائه کرد.

لیست‌های سفید و سیاه برای نامزدها

حسن ناصر، مدیر جامعه درختکاران خوزستان نیز گفت: شهر پر زباله‌ای همچون اهواز دیگر جایی برای پسماندهای انتخاباتی و پوسترهای تبلیغاتی ندارد، بنابراین نخستین اقدام نامزدهای شورای شهر باید کم کردن این زباله‌ها باشد که یکی از این راه‌ها حذف پوستر و تبلیغات کاغذی است.

وی اضافه کرد: این کمپین از نامزدهای شورای شهر می‌خواهد که روش‌های نوین تبلیغات را بکار گیرند، مثلا به جای پوسترچسبانی و راه انداختن کارناوال‌های پرسر و صدا که باعث ترافیک و آزار شهروندان می‌شود از قابلیت‌های فضای مجازی استفاده کنند، برای این کار استیکرهایی طراحی کردیم که به نامزدها پیشنهاد می‌دهیم، تبلیغات روی کیسه‌های پارچه‌ای و لیوان همراه نیز نمونه دیگری از تبلیغات جایگزین است.

این فعال محیط زیست همچنین گفت: این کمپین با همکاری اعضای خود و جمع آوری مستندات، در نهایت سه لیست انتخاباتی را به شهروندان معرفی می‌کند، «لیست سفید» شامل نامزدهایی است که به مطالبات این کمپین توجه کرده و به آن وفادار بوده‌اند؛ «لیست قانونمند» شامل نامزدهایی است که حداقل‌های قانونی را رعایت کرده و پوستر و تبلیغات کاغذی خود را در مکان‌های مجاز قرار داده‌اند و «لیست سیاه» شامل نامزدهایی است که چهره شهر را کثیف کرده و تبلیغات خود را در گوشه و کنار و روی دیوارها چسبانده‌اند.

البته ناگفته نماند با وجود پیگیری خبرنگار فرهنگ سار، فرمانداری اهواز و شهرداری اهواز، حاضر به پاسخگویی در این زمینه نشدند.رییس اداره حفاظت محیط زیست اهواز اما به خبرنگار فرهنگ سار گفت: تاکنون هیچ نشستی برای ساماندهی تبلیغات انتخاباتی در فرمانداری و شهرداری تشکیل نشده است.

زمزمه‌های پوستر چسبانی

با وجود تلاش دوستداران محیط زیست و مطالبه عمومی شهروندان در سال‌های گذشته، مسئولان و نامزدهای انتخاباتی تاکنون کمپین‌های مردمی برای مبارزه با پوسترچسبانی و تبلیغات کاغذی را جدی نگرفته‌اند.گزارش شهروندان حاکی است که برخی نامزدها در ۲ روز گذشته، چسباندن پوستر روی دیوارها و پل‌های هوایی را آغاز کرده‌اند.

تبلیغات در قرچک از چسباندن پوستر روی دیوار پل تاریخی تا استفاده از لودر

و اما برویم سراغ خبر بد تبلیغاتی نامزدهای انتخابات شورای شهر از شهرستان قرچک استان تهران که عنوان “دیوارهای قرچک در تسخیر تبلیغات نامزدهای شورای شهر” تیتر آن است. خبرنگار فرهنگ سار گزارش داده است که با گذشت ۲ روز از زمان رسمی تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، قرچک، دیگر دیوار خالی بدون پوستر ندارد و طرفداران نامزدهای شورای شهر، این شهر را زیر پوستر محو کرده اند.

این شهرستان به دلیل وسعت کم و طول مسیر هشت کیلومتری، از جمعیت متراکمی برخوردار است و محدودیت فضا و مکان باعث می‌شود تا در هنگام تبلیغات انتخابات، در کمترین زمان ممکن، طرفداران نامزدها، هر جایی که بتوان روی آن پوستر و یا بنری نصب کرد، فضاها را اشغال و نسبت به الصاق پوستر و اقلام تبلیغاتی اقدام می‌کنند.

طی ۲ روز گذشته، علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوهای راهنمایی کننده، دیوارها، آب‌نماهای دور میدان، جداول حاشیه خیابان، پست برق و مخابرات، صندوق صدقات، ایستگاه‌های اتوبوس، پل‌های هوایی، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، تیرهای برق، درب برخی از اماکن دولتی، درختان شهر در امان نبوده و چهره نازیبایی به قرچک بخشیده است.

استفاده از لودر برای چسباندن پوستر تبلیغاتی

تعدادی از طرفداران نامزدها با تکمیل شدن دیوارها از شب گذشته با لودر به خیابان‌های شهر آمده اند تا با قرار گرفتن در قسمت بیل این وسیله راه‌سازی به ارتفاعات دسترسی یابند و از اندک فضای موجود، برای تبلیغ نامزد مورد نظر خود استفاده کنند.

انتخابات ۱۴۰۰؛ تبلیغات زشت و زیبای نامزدهای شورای شهر

به کسی که اموال عمومی را تخریب کند رای نمی‌دهیم 
یکی شهروندان قرچک که دیوار منزلش به طور کامل از پوسترهای تبلیغاتی پرشده بود به خبرنگار فرهنگ سار گفت: آیا این افرادی که این گونه با شهر رفتار کرده‌اند و امکانات عمومی را از بین برده‌اند، صلاحیت عضویت در شورا را دارند؟ قطعا به کسانی که اموال عمومی را تخریب می‌کنند و احترامی به حقوق شهروندان ندارند، رای نمی‌دهیم.

به آثار تاریخی قرچک صدمه وارد شده است
متاسفانه در این اوضاع به هم ریخته تبلیغاتی در قرچک، رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان نیز به خبرنگار فرهنگ سار خبر داد که طرفداران برخی از نامزدهای انتخابات شورای شهر با چسباندن آثار تبلیغاتی روی پل ثبت ملی شده باقرآباد به آن آسیب وارد کرده اند.

حمیدرضا خدایی‌راد، معاون سیاسی انتظامی و رئیس ستاد انتخابات شهرستان قرچک در این رابطه به خبرگار فرهنگ سار گفت: کاندیداهای متخلف به فرمانداری احضار شده‌اند و باید پاسخگوی اینگونه اقدامات خود باشند.

کسی به ما در مورد چگونگی نصب چیزی نگفته است

تخلفات تبلیغاتی در مراغه هم دیده شده است. هر چند به گفته شهرام مروتی ، شهردار مراغه در راستای ساماندهی تبلیغات محیطی انتخابات، حدود ۱۲۰ عدد سازه داربستی در ابعاد ۲ در ۶ متر افقی در بیش از ۵۰ نقطه شهر نصب شده است اما می‌توان نصب تصاویر نامزدها روی برخی دیگر از مکان‌ها از جمله درختان و جدول‌های حاشیه خیابان‌ها را نیز به مشاهده کرد. 

مثلا یکی از طرفداران نامزدهای انتخابات شورای شهر مراغه در حال نصب تراکت انتخاباتی روی درخت در مسیر پهرآباد به خبرنگار فرهنگ سار گفت: «کسی به ما در مورد مقررات و چگونگی نصب چیزی نگفته است و فقط می‌خواهیم پوستر را جایی نصب کنیم که در مقابل دید باشد»؛ جمله‌ای که نشان‌دهنده پایین بودن سطح آگاهی برخی از طرفداران نامزدها نسبت به قوانین انتخاباتی و کوتاهی نامزد انتخابات در یادآوری قوانین به طرفدارانش است.

انتخابات ۱۴۰۰؛ تبلیغات زشت و زیبای نامزدهای شورای شهر

این در حالی است که یک روز مانده به مهلت قانونی تبلیغات، «سیدعلی موسوی» فرماندار مراغه در جلسه توجیهی نامزدهای انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر مراغه و خداجو با اشاره بر لزوم رعایت قوانین توسط نامزدهای انتخابات در این شهرستان، تاکید کرد:اخلاق‌مداری انتخاباتی باید در اولویت تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراهای شهر باشد.

نادر نجد، دادستان مراغه هم در این جلسه اظهارداشت: اکنون بعید نیست که نصب تراکت در خارج از محل‌های مشخص به چالشی برای شهرداری مراغه پس از پایان انتخابات تبدیل شود و خاطره این اقدام هزینه‌زا برای شهر را بار دیگر تکرار کند؛ آن هم از سوی نامزدهایی که می‌خواهند در مسیر بهره‌وری بودجه شهرداری گام بردارند و برای آینده شهر تصمیم بگیرند.

تجمع های چند صد نفری در بابل

امروز همچنین از بابل خبر از تجمع های چند صد نفری هواداران نامزدهای شورای اسلامی این شهر خبر رسید و اینکه قربانعلی ولی‌زاده بورا، فرماندار بابل با انتقاد از تجمع فشرده ستادهای برخی از نامزدهای شورای اسلامی در این شهرستان، هشدار داد که اینگونه تجمع‌های مغایر مقررات ابلاغ شده به نامزدها و نشانگر فقدان صلاحیت عمومی و احساس مسئولیت نسبت به جان شهروندان است.

او اظهارداشت: برابر گزارش هایی که دریافت کردیم، شب گذشته برخی از داوطلبان شورای شهر بابل بدون توجه به پروتکل های بهداشتی چند صد نفر را در ستادهای انتخاباتی خود جمع کردند که کاملا در تضاد با رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا است و می تواند زمینه ساز موج جدیدی از شیوع کرونا در شهرستان شود.

ولی‌زاده بورا خاطرنشان کرد: به تمامی نامزدهای شورای اسلامی شهر بابل اعلام شد که تجمع بیش از ۳۰ نفر در ستاد ممنوع است، اما برخی از نامزدها تا بیش از ۳۰۰ نفر را در ستاد خود جمع کردند که این امر یعنی زمینه سازی برای موج پنجم کرونا و روند افزایش بستری بیماران کرونایی و مرگ و میر در هفته های آینده است.
 

انتخابات ۱۴۰۰؛ تبلیغات زشت و زیبای نامزدهای شورای شهر

وی افزود : روز گذشته جلسه توجیهی برای تمامی نامزدهای شورای شهر بابل در محل فرمانداری برگزار و تمامی دستور العمل ها برایشان تبیین و تشریح شد  و به صورت مکتوب در اختیارشان قرار گرفت ، اما برخی از نامزدها بدون توجه به سلامت مردم این دستور العمل ها را نقض کرده اند.

کتاب قانون  را قبل از آغاز تبلیغات بخوانید

تخلفات تبلیغاتی همه جای کشور هست منتها شدت و ضعف دارد. امروز برای این تخلف ها ، فرماندار ویژه کرج حرف جالبی زد.غفور قاسم پور در ادامه سلسله نشست های توجیهی پیرامون نحوه تبلیغات قانونی نامزدهای شوراهای شهر و در جمع نامزدهای شهرهای اقماری این شهرستان گفت: حداقل یکبار باید کتاب قانون را پیش از آغاز تبلیغات مطالعه کرده باشید و با پایبندی به قوانین در این مسیر گام بگذارید.

فرماندار کرج همچنین ضرورت اشراف نامزدها به قوانین را نیز متذکر و تصریح کرد: نامزدهایی که به عنوان وکیل مدافع مردم قصد ورود به شورای شهر را دارند باید اول خود به قوانین تسلط داشته باشند.
 

انتخابات ۱۴۰۰؛ تبلیغات زشت و زیبای نامزدهای شورای شهر

وی خطاب به نامزدها توصیه کرد: مردم در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند، دیگر دوران ریخت و پاش های تبلیغاتی به سر آمده و مردم آگاه هستند که چه افرادی برای خدمت به شهروندان و شهر وارد عرصه رقابت انتخاباتی شده اند.

علیرضا نصری،فرماندار قشم در نشست آموزشی-توجیهی کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر قشم هم اینطور گفت:  کاندیداها باید برای جلب نظر مردم از شیوه‌های مناسب قانونی  و منطبق با شرایط کنونی استفاده کنند و  رعایت قوانین و شیوه‌نامه های بهداشتی را مورد توجه قرار دهند.

نصری بیان کرد: نامزدهای انتخاباتی نیت صادقانه خود را با حسن اخلاق و پایبندی به قوانین حفظ کنند و تبلیغات خود را در چارچوبی که قانونگذار معین کرده، انجام دهند.

حسین فارسی، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر در جلسه توجیهی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی ۶ شهر تابعه شهرستان ملایر هم اینطور اظهارداشت: نامزدهای انتخابات شوراها بجای تخریب یکدیگر، برنامه های خود در زمینه مدیریت شهری و خدمت به شهروندان را ارائه کنند.

فارسی تاکید کرد: برپایی هرگونه کارناوال تبلیغاتی، استفاده از بلندگو و سیستم صوتی، ایجاد تجمع و تردد افراد بیش از ۱۵ نفر در ستادها ممنوع است و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

یزد بدون تخلف نامزدها 

امروز در بین اخبار تبلیغات انتخاباتی که از شهرهای مختلف در خروجی فرهنگ سار منتشر شد فقط یک خبر مثبت از نبود تخلف تبلیغاتی از یزد روی خروجی خبرگزاری قرار گرفت.  این خبر ، قابل توجه آن دسته از کاندیداها در سراسر کشور است که می خواهند تبلیغات هم داشته باشند مبنی براینکه بهتر است یزد را الگو قرار دهند.

بنا بر اعلام احمد ترحمی بهابادی،رییس ستاد انتخابات یزد ، تاکنون موردی از تخلف نامزدان و یا هواداران آنها در عرصه تبلیغات انتخاباتی شوراهای شهر و روستاهای استان گزارش نشده است.

 نصب پارچه و تبلیغات روی علایم راهنمایی و رانندگی و تابلوهای اداره های دولتی و راه‌اندازی کاروان تبلیغاتی که موجب ترافیک شهری شود، مواردی است که ترحمی آن را براساس آیین نامه ها و محدودیت های تبلیغاتی ممنوع بیان کرد.

تبلیغات انتخاباتی نامزدهای شورای شهر تا صبح ۲۷ خرداد یعنی ۲۴ ساعت قبل از انتخابات ادامه دارد.

۲۰ هزار نیرو برای حفاظت از صندوق های را در تهران

امنیت انتخابات از ارکان مهم انتخابات است در همین راستا  امروز انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران از اتخاذ تمهیدات لازم برای حضور ۲۰ هزار نیرو در پایتخت برای حفاظت و صیانت از صندوق‌های رای و تامین امنیت مردم در روز انتخابات ۲۸ خرداد ماه خبر داد.

انتخابات ۱۴۰۰؛ تبلیغات زشت و زیبای نامزدهای شورای شهر

بندپی اضافه کرد: نزدیک پنج هزار نیرو در غرب استان تهران تعیین کرده‌ایم و سپاه حضرت سیدالشهدا و محمد رسول الله اعلام کرده‌اند در هر جا کمبود نیرو داریم به کمک نیروی انتظامی خواهیم آمد. همچنین ۲۲ جلسه امنیتی برگزار کرده‌ایم و ۱۶ جلسه عوامل نظامی و انتظامی بررسی کرده‌اند تا پیش‌بینی پیشگیری و بازدارندگی صورت گیرد.

این خبر را هم بد نیست بگوییم که احمد نادری، رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام کرد: از یک‌هزار و ۵۴۸ نفر رد صلاحیت شده‌ در تهران، یکهزار و ۲۸۰ نفر به هیات نظارت عالی استان شکایت کردند که از این تعداد ۴۲۵ نفر به گردونه انتخابات بازگشتند.

اهمیت شب انتخابات به اندازه اهمیت شب قدر است

تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ فقط بخشی از اخبار استان ها بود . امروز هم اخبار دیگرا نتخاباتی در خروجی فرهنگ سار منتشر شد مثلا اینکه امروز ۲ نفر  اهمیت انتخابات  را به شب قدر تشبیه کردند. حاج حسین یکتا، راوی دوران دفاع مقدس در در جمع جوانان انقلابی اصفهان یکی از این ۲ نفر بود که گفت: اهمیت شب انتخابات به اندازه اهمیت شب قدر است، اگر بخوابید و در قبال آن بی تفاوت باشید، دشمن بیدار می شود. انتخابات ۲۸ خرداد نوعی امتحان پیش روی  ملت ماست.

وی اضافه کرد: امروز عده ای به میدان آمده و اعلام نامزدی کرده اند و ما نیز باید در این امتحان شرکت کنیم و نمره بگیریم وگرنه قبولی بدون شرکت در امتحان، امکان ندارد.

محمود هاشمی، رییس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مشهد هم شبیه سخنان یکتا اینطور اظهارداشت: انتخابات به منزله شب قدر انقلاب اسلامی است و اگر در این شب مقدرات یک سال انسان تعیین می‌شود، انتخابات مقدرات چهار سال انقلاب را تعیین می‌کند. انتخابات ۲۸ خرداد به قدری اهمیت دارد که شاکله ۴۰ ساله نظام می‌تواند با آن دنبال شود.

کسی که انقلاب و حاج قاسم سلیمانی را دوست دارد به پای صندوق رای بیاید 
این روزها سخن از قهر شماری از هموطنان از آمدن پای صندوق های رای و رای دادن است و شماری دیگر از هموطنان از جمله نخبگان نیز در تلاش هستند تا قهر کنندگان را راضی کنند . مثل علی غنی، دبیر حزب جوانان ایران اسلامی در خراسان جنوبی که  انتخابات را فرصتی برای رفع چالش‌ها و مشکلات کشور بیان کرد که نباید این فرصت را از دست بدهیم.

غنی افزود: قهر با صندوق رای مشکلات کشور را حل نمی‌کند و کسانی که نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند طبیعتا در آینده نمی‌توانند اظهار نظری داشته باشند.

سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان،نیز حضور در انتخابات امسال را سرنوشت ساز دانست و گفت: کسی که انقلاب و حاج قاسم سلیمانی را دوست دارد و به ولایت و دینش عشق می ورزد و با نگاه ملی به ایران می نگرد پای صندوق رأی بیاید.

سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور ، فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به رای اکثریت قاطع مردم به جمهوری اسلامی گفت: باید رای تک تک آحاد کشور از آن روستایی که در دورترین نقطه کشور ودر جاهای سخت گذر زندگی می کند گرفته شود تا بالاترین مقام این کشور در نظام سیاسی و انتخاب کارگزار یک رای دارد و این یک سرمایه است.

وی با اشاره به نگاه عدالت محور در تعیین کارگزار افزود: وقتی ما این سرمایه و حق را در اختیار داریم باید ازآن استفاده کنیم و وقتی رهبر و امام و مجتهد ما می گوید یک تکلیف است که مانند نماز و روزه باید انجام شود؛ اگر از این حق رای دادن استفاده نکنیم اتفاق بد این است که ما در سرنوشت مشترک کشور خود که با همنوعان در حال زیستن هستیم مشارکت نداشته ایم .

حمله به دولت و کاری عبث

نخبگان استان ها هنوز هم از برخی اظهارنظرات نامزدهای ریاست جمهوری به ویژه در مناظره های تلویزیونی نقدهایی دارند . به عنوان مثال امروز ناصر آملی مقدم ، رییس حزب اتحاد ملت در خراسان رضوی گفت: حمله کردن به دولتی که نماینده ای در جمع مناظره کنندگان ندارد، کار عبثی است، اگر هم مناظره کنندگان قصد دارند از رییس جمهوری انتقاد کنند، باید زمان مساوی به وی در رسانه ملی داده شود تا از خود دفاع کند.

از نظر این فعال سیاسی اصلاح طلب ، سطح مناظره و گفتگوها در آن، نازل و پر از وعده های پوچ و توخالی بود، وعده هایی که هر دیپلمه اقتصاد می تواند بفهمد که عملی نیست و کشور را دچار بحران می کند.

وی افزود: ترکیب مناظره کنندگان حاکی از آن است که دستکم پنج نفر آنان در واقع به مثابه یک نفر ظاهر شده‌اند و بویژه چهار نفر آنها کارشان این است که ۲ نفر غیر خودی را بکوبند و از فرد خاصی حمایت کنند، آنان بطور یقین کنار خواهند رفت و آن فرد خاص باقی خواهد ماند. 

انتخابات ۱۴۰۰؛ تبلیغات زشت و زیبای نامزدهای شورای شهر

آملی مقدم همچنین در خصوص جریان اصلاح طلبی و انتخابات ریاست جمهوری هم این نظر را داد: ما منتظر هستیم که جبهه اصلاح طلبان کشور تکلیف جریان اصلاح طلبی را در زمینه انتخابات ریاست جمهوری مشخص کند، در حال حاضر موضع اصلاح طلبان این است که ما نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری نداریم اما این بدان معنا نیست که اگر فرد معقول یا میانه رو یا فرد اصلاح طلبی از تیغ نظارت زنده بیرون آمده باشد، به مردم بگوییم به این فرد رای ندهید یا هیچ کس حق ندارد در ستاد انتخاباتی او شرکت کند، لذا برخی دوستان اصلاح طلب می‌گویند هر رأی از اصلاح طلبان که ضایع شود، به منزله امتیاز مجانی به مخالفان توسعه و آزادی کشور است.

عارف خدرلو، فرماندار ویژه مهاباد هم با بیان اینکه دشمن قلمداد کردن دولت توسط برخی نامزدها رویه اخلاقی مناسبی نیست، افزود: برخی نامزدها به جای ارائه برنامه های خود و جلب آرای مردم از این طریق تلاش می کنند تا وانمود کنند که دولت در این هشت سال هیچ کاری نکرده و یا کارهایش نادرست بوده است که با این عمل در واقع زحمات تمامی مجموعه اجرایی کشور و حتی نظام را زیر سئوال می‌برند.
 

انتخابات ۱۴۰۰؛ تبلیغات زشت و زیبای نامزدهای شورای شهر

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: متاسفانه در انتخابات ریاست جمهوری فضایی بوجود آمده است که نامزدها بیشتر از آنکه برنامه یکدیگر را برای اداره کشور به چالش بکشند دولت را به عنوان یک هدف بی دفاع و سهل و آسان مورد آماج اتهامات خود قرار داده اند.

محمد شیخ زاده از اساتید دانشگاه بجنورد هم اینطور گفت:  لایه های مختلف جامعه تشنه مطالب علمی و کاربردی در هر موردی هستند و امروزه که روزهای انتخاباتی را سپری می کنیم باید در مورد برنامه نامزدهای انتخاباتی شفاف سازی شود و مردم را در جریان امور قرار دهند.

وی بیان کرد: اگر نخبگان و افراد تاثیرگذار، بدون در نظرداشت منافع حزبی و سیاسی، این موضوع را برای جامعه تبیین کنند، زمینه مشارکت مردم در انتخابات افزایش می یابد.

اظهارات خوشبینانه امام جمعه خلیل آباد خراسان رضوی 
و اما حسن ختام امروز جمع بندی فرهنگ سار نظر خوشبینانه حجت‌الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل‌آباد در استان خراسان رضوی است که در گفت و گو با فرهنگ سار اظهارداشت: گرچه برخی اعتقاد دارند عدم احراز صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان، باعث کاهش میزان مشارکت در انتخابات می‌شود اما دیده ایم در انتخابات مشابه مشارکت مردم ۷۲ درصد و ۷۳ درصد بود.

ناهیدی ادامه داد: امروز مردم به رغم اینکه از وضعیت اقتصادی، کار، تأمین ارزاق و برخی بی‌عدالتی‌ها در جامعه، ناراحت هستند در ۲۸ خرداد از انقلاب و رهبری پشتیبانی کرده و حماسه‌ای باشکوه از حضور خود می‌آفرینند.

در سومین روز از گفت وگوهای تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری با مردم استان های مختلف کشور ، امروز ۳۰ گفت و گو از هفت نامزد ریاست جمهوری از شبکه های استانی پخش شد. این برنامه ها که از روز ۱۹ خرداد شروع شده است تا ۲۵ خرداد ادامه دارد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه به صورت همزمان برگزار می شود.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هجده + 8 =