یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۵:۲۴
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰

پرداخت مطالبات «پاییزه کتاب۹۹» در ۱۳ روز

به گزارش روز سه‌شنبه گروه فرهنگی فرهنگ سار از روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کتابفروشی‌های عضو طرح پاییزه کتاب ۹۹ طی ۱۳روز کاری تسویه حساب شد.  طرح پاییزه کتاب ۹۹ همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران […]



به گزارش روز سه‌شنبه گروه فرهنگی فرهنگ سار از روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کتابفروشی‌های عضو طرح پاییزه کتاب ۹۹ طی ۱۳روز کاری تسویه حساب شد.

 طرح پاییزه کتاب ۹۹ همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به مدت هفت روز با مشارکت و استقبال ۸۱۶ کتابفروشی فعال در سراسر کشور برگزار شد و طی آن ۴۵۸هزار و ۸۳۳ نسخه کتاب به مبلغ ۱۹۸میلیارد و ۱۳۷میلیون و ۵۹۱هزار و ۷۳۰ریال خریداری شد.

در پانزدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها، سقف مجاز برای هر خریدار افزایش ۲۵درصدی داشت و در این دوره هر خریدار می‌توانست تا سقف ۲۰۰ هزار تومان کتاب بخرد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴، برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح ها کتابفروشی ها می توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارت خانه دریافت کنند.

در این طرح‌ها که با نام طرح‌های فروش فصلی مشهور شده‌اند، کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت نام، می توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند. پاییزه کتاب ۹۹، پانزدهمین دوره از طرح‌های فصلی فروش کتاب، با هدف حمایت از کتابفروشان بود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

یک × 4 =