یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۷:۳۰
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰

فیلم «منصور» توجه مخاطبان قمی را جلب کرد

محمدکاظم رضوانی روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار افزود: از میان فیلم های این جشنواره که تاکنون در این استان اکران شده است، فیلم «منصور» توانسته بیشترین بازخورد مثبت را از نگاه مردمی دریافت و مورد تحسین هنرمندان سینمایی قم قرار گرفته‌است. فیلم «منصور» با نگاهی به بخش‌هایی از زندگی شهید ستاری […]



محمدکاظم رضوانی روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار افزود: از میان فیلم های این جشنواره که تاکنون در این استان اکران شده است، فیلم «منصور» توانسته بیشترین بازخورد مثبت را از نگاه مردمی دریافت و مورد تحسین هنرمندان سینمایی قم قرار گرفته‌است.

فیلم «منصور» با نگاهی به بخش‌هایی از زندگی شهید ستاری و طراحی و تولید اولین جنگنده کاملا ایرانی ساخته شده که در آن بخش‌های ناگفته از هشت سال دفاع مقدس روایت شده است.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه اکران فیلم های جشنواره فجر که از ۱۵ بهمن ماه در این استان آغاز شده تا ۲۲ بهمن ادامه دارد گفت: تاکنون تمام شیوه نامه های بهداشتی ابلاغی در سالن‌های اکران این فیلم‌ها به دقت انجام شده و این روند تا آخرین اکران نیز با حساسیت دنبال می شود.

وی افزود: به دلیل شرایط خاص کرونایی و لزوم رعایت فاصله‌گذاری و دستورالعمل‌های بهداشتی، امسال تنها سینمای ونوس قم میزبان اکران این فیلم‌هاست.

رضوانی با بیان اینکه تنها متناسب با ۳۰ درصد  ظرفیت سالن‌های سینمای ونوس، بلیت به فروش رسیده است، گفت: با توجه به اینکه در هر دوره فروش بلیت ها برای سه روز آینده فروخته شده، آخرین دوره فروش بلیت این جشنواره شب گذشته انجام شد.

وی جشنواره فیلم فجر را بهار سینمایی کشور دانست و گفت: با توجه به مطالبه اهالی فرهنگ و هنر، تمام تلاش مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ میزبانی از فیلم‌های این جشنواره بود که با پیگیری های مستمر این امر محقق شد.

رضوانی، حفظ سلامت مردم را به عنوان یک اصل مهم در روند برگزاری این جشنواره در قم دانست و گفت: مسئولان اکران فیلم های جشنواره فجر  خود را ملزم به رعایت حداکثری دستورالعمل های بهداشتی برای حفظ سلامتی مردم می‌دانند و تاکنون این امر محقق شده است.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: در راستای تجلیل از ایثارگری‌های کادر درمان در راه مقابله با ویروس کرونا، تجلیل از مدافعان سلامت به عنوان یکی از بخش های جانبی این جشنواره برگزار میشود.

طبق اعلام دبیر جشنواره فیلم فجر و بر اساس آرای داوران این دوره از جشنواره از میان ۵۷ فیلم سینمایی، ۱۶ فیلم در رشته‌های مختلف را برای نامزدی در بخش سودای سیمرغ معرفی شد.

«ابلق» به  کارگردانی نرگس آبیار، «بی همه چیز» به کارگردان  محسن قرایی، «تک تیرانداز» به کارگردانی علی غفاری،‌ «تی تی» به کارگردانی آیدا پناهنده، « خط فرضی » به کارگردانی فرنوش صمدی، « رمانتیسم عماد و طوبا » به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده، «روزی روزگاری، آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ و همچنین «روشن» اثر سیدروح‌اله حجازی از جمله فیلم های راه یافته به بخش سودای این جشنواره است که در قم نیز اکران می شوند.

«زالاوا» اثر ارسلان امیری، «ستاره بازی» اثر هاتف علیمردانی، « شیشلیک » اثر محمدحسین مهدویان ،« گیج‌گاه » اثر عادل تبریزی، « مامان » اثر آرش انیسی ،« مصلحت » اثر حسین دارابی ،« منصور » اثر سیاوش سرمدی و «یدو» اثر  مهدی جعفری از دیگر آثار بخش مسابقه جشنواره فجر است که این فیلم ها نیز در قم اکران می شود.

سینمای ونوس با ۳۰۰ صندلی، سینمای تربیت با ۵۰۰ صندلی، سینمای آیه با ۱۴۰ صندلی، سینمای آوینه با ۲۲۰ صندلی، سینمای شهر آفتاب با ۶۲۰ صندلی و سینمای کودک وابسته به کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان با ۲۰۰ صندلی، ۶ سینمای فعال استان قم به شمار می‌آید.

۱۲ آموزشگاه آزاد سینمایی با سطح آموزشی بسیار خوب نیز در قم فعالیت می کند. ضمن اینکه حدود ۵۰۰ هنرمند حرفه ای و متخصص در بخش های مختلف از جمله فیلمنامه نویسی، گریم، طراحی صحنه، کارگردانی، طراحی لباس، فیلمبرداری، صدابرداری و تدوین در این استان مرتبط با سینما مشغول فعالیت هستند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

11 − 11 =