یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۶:۴۶
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹

سینمای کودک بخش مهمی از تاریخ سینمای ایران است

سیدعباس صالحی در آیین اختتامیه سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، گفت: سینمای کودک و نوجوان ایران بخش مهمی از سینمای ایران است. بعد از انقلاب حدود ۲۰۰ فیلم کودک و نوجوان تولید شده که نشان می‌دهد چگونه سینمای کودک و نوجوان بخش مهمی از تاریخ سینمای ایران بوده و هست. وی افزود: در […]



سیدعباس صالحی در آیین اختتامیه سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، گفت: سینمای کودک و نوجوان ایران بخش مهمی از سینمای ایران است. بعد از انقلاب حدود ۲۰۰ فیلم کودک و نوجوان تولید شده که نشان می‌دهد چگونه سینمای کودک و نوجوان بخش مهمی از تاریخ سینمای ایران بوده و هست.

وی افزود: در سال ۹۸ ۹ فیلم کودک و نوجوان اکران شد. بخش مهمی از کسانی که در سینمای ایران به‌عنوان برجستگان شناخته می‌شوند افرادی هستند که در سینمای کودک و نوجوان فعال بوده‌اند و از آنان نام‌ها و آوازه‌های ملی و جهانی در خاطره‌ها داشته و داریم.

صالحی تأکید کرد: امسال سینمای کودک تحت سایه کرونا بود و جشنواره هم با همین فضا در تماس. هم موضوعاتی از بیماری کرونا را در بخش کرونا روایت مشاهده کردیم و هم تحت تأثیر این فضا اتفاقاتی رقم خورد که می‌تواند نقطه شروع اتفاقات تازه برای سینمای ایران باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: افزوده شدن داوران به تعداد بینندگان کودک و نوجوان در خانه‌ها و فرصتی که از طریق فضای جدید برای امکان ارتباط فراملی پدید آمد و فضای جدید برای ورود به بازارهای جهانی بخشی از این اتفاقات است. به نظر می‌رسد این تجربه‌ها گرچه در سایه تهدید پدید آمد اما فضایی فرصت‌ساز را برای سینمای ایران رقم زد.

صالحی خاطرنشان کرد: از همه عوامل برگزاری جشنواره سی‌وسوم فیلم کودک تشکر ویژه کرد.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

1 × 1 =