جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۶:۵۰:۲۴
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹

۱۵ طرح اقتصادی در قشم توسط رییس جمهوری به بهره برداری می‌رسد

علی درویش‌پور شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگار فرهنگ سار افزود: این طرح‌ها شامل ۱۰ طرح عمرانی، یک پروژه نفتی، ۲ طرح شیلاتی، یک طرح تولیدی و یک طرح گردشگری است که با مشارکت بخش خصوصی و دولتی  در منطقه آزاد قشم اجرا شده است. وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح‌ها ۸۸۰ […]



علی درویش‌پور شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگار فرهنگ سار افزود: این طرح‌ها شامل ۱۰ طرح عمرانی، یک پروژه نفتی، ۲ طرح شیلاتی، یک طرح تولیدی و یک طرح گردشگری است که با مشارکت بخش خصوصی و دولتی  در منطقه آزاد قشم اجرا شده است.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح‌ها ۸۸۰ فرصت شغلی برای نیروهای بومی جزیره قشم فراهم می‌شود.

کلنگ‌زنی پنج طرح اقتصادی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه گفت:  فردا به دستور رییس جمهوری پنج طرح عمرانی، چهار طرح نفت، گاز و انرژی، یک طرح شیلاتی، ۲ طرح تولیدی و ۲  طرح گردشگری کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: طرح‌های مذکور با همکاری بخش خصوصی و دولتی این منطقه آزاد و در مجموع با سرمایه‌گذاری داخلی ۳۲ هزار و پنج میلیارد ریال و سرمایه ارزی ۱۷۲ میلیون دلار اجرا می‌شود.

درویش‌پور خاطرنشان کرد: اجرای این طرح‌ها برای یکهزار و ۹۳۶ نیروی بومی فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

۷۶ طرح در قشم در حال اجراست

وی اظهار کرد: هم اکنون ۷۶ طرح در منطقه آزاد قشم در حال اجرا است که رقم سرمایه‌گذاری آن در ۲ بخش ارزی و ریالی به ترتیب ۴۹۵ میلیون دلار، ۲۲۳ میلیون یورو و ۱۹ هزار و ۱۸۵ هزار میلیارد ریال است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: هشت طرح عمرانی، هفت طرح نفت، گاز و انرژی، ۲۱ طرح شیلاتی، ۱۳ طرح صنعتی- تولیدی، ۲۵ طرح گردشگری و ۲ طرح محیط زیستی هم اکنون در قشم در حال اجراست.

وی ادامه داد: پنج هزار و ۷۰۴ نیرو برای اجرای این طرح‌ها مشغول فعالیت هستند و پس از بهره‌برداری نیز چهار هزار و ۵۵۰ اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

 درویش‌پور تاکید کرد: در مجموع ۱۰۵ طرح با اعتبار ارزی ۶۶۷ میلیون دلار، ۲۷۶ میلیون یورو و سرمایه داخلی ۶۱ هزار و ۱۵۰ هزارمیلیارد ریال در پنجمین دور افتتاحیه‌های ریاست جمهوری در منطقه آزاد قشم افتتاح، کلنگ‌زنی و گزارش می‌‎شود.

وی در چایان یادآور شد: منطقه آزاد قشم پیش ‌از این در چهار مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با ۶۳ طرح به اعتبار داخلی ۶۴ هزار و ۶۷۰ میلیاردی و سرمایه ارزی ۳۴۰ میلیون یورو و ۲۸۱ میلیون دلاری حضورداشته است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دوازده + شانزده =