شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۵:۱۸
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰

هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد پایان یافت

رییس اداره امور سینمایی و سمعی – بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی چهارشنبه شب در این باره به خبرنگار فرهنگ سار گفت: در این دوره از جشنواره فیلم فجر ۱۶ فیلم سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در ۶ سینمای مشهد از ۱۵ تا ۲۲ بهمن به نمایش درآمد. سید حجت […]



رییس اداره امور سینمایی و سمعی – بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی چهارشنبه شب در این باره به خبرنگار فرهنگ سار گفت: در این دوره از جشنواره فیلم فجر ۱۶ فیلم سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در ۶ سینمای مشهد از ۱۵ تا ۲۲ بهمن به نمایش درآمد.

سید حجت طباطبایی افزود: در این دوره از جشنواره، سالنهای سینماهای هویزه، اطلس، گلشن، ویلاژتوریست، آفریقا و سیمرغ در ۲ سانس ۱۵ و ۱۸، این فیلمها را به نمایش درآوردند.

وی اضافه کرد: به دلیل شرایط شیوع کرونا یک سوم از ظرفیت سالنهای سینمایی مشهد در زمان نمایش فیلمها مورد استفاده قرار گرفت و همه پروتکلهای بهداشتی اعم از فاصله گذاری اجتماعی بین صندلی‌ها، استفاده از تب سنج، گندزدایی و ضدعفونی کردن مداوم سالنها، قرار دادن محلولهای ضدعفونی کننده و جلوگیری از تجمع تماشاگران رعایت شد.

رییس اداره امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با وجود شیوع کرونا و محدودیت فضا برای نمایش فیلم، استقبال شهروندان از فیلمهای جشنواره فیلم فجر مطلوب بود و چهار فیلم “شیشلیک، ابلق، بی همه چیز، تی تی و تک تیرانداز” پر بیننده ترین فیلمهای این جشنواره در مشهد بودند.

طباطبایی افزود: از دیدگاه من فیلمهای سی و نهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در کیفیت و محتوایی متفاوت تر از سالهای گذشته بودند و مردم از فیلمها رضایت داشتند و اگر هم صندلی های سالنها در همه سانس ها پر نشد، به دلیل تنوع بالای پراکندگی سالنهای سینما و شرایط شیوع کرونا بود.

وی حذف برنامه های جنبی جشنواره فیلم فجر مشهد به دلیل شرایط کرونا را از مهمترین اتفاقات این دوره از جشنواره ذکر و بیان کرد: با این حال جشن سینمای سیمرغ خراسان با معرفی فیلمهای جدید جوانان خراسانی همزمان با جشنواره برگزار شد و مورد استقبال قرار گرفت.

او ادامه داد: هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد به دلیل شرایط شیوع کرونا مراسم افتتاحیه و اختتامیه نداشت و آمار قطعی فروش بلیت و میزان استقبال شهروندان پس از جمع آوری اطلاعات، اعلام خواهد شد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

2 + 15 =