جمعه, ۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۲۳:۰۹
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹

دولت‌های منطقه در نخجوان قرن هجدهم چه کردند؟

به گزارش روز یکشنبه فرهنگ سار از وابستگی فرهنگی کشورمان در جمهوری نخجوان؛ کتاب «نخجوان در سیاست‌های آذربایجانی دولت‌های صفوی، افشار، روسیه و عثمانی» توسط ایلهام علی اف، دکترای فلسفه تاریخ، دانشیار و رییس گروه تاریخ باستان و قرون وسطی انستیتوی تاریخ، مردم‌نگاری و باستان‌شناسی واحد نخجوان تألیف و منتشر شد. این کار تحقیقاتی برای اولین […]



به گزارش روز یکشنبه فرهنگ سار از وابستگی فرهنگی کشورمان در جمهوری نخجوان؛ کتاب «نخجوان در سیاست‌های آذربایجانی دولت‌های صفوی، افشار، روسیه و عثمانی» توسط ایلهام علی اف، دکترای فلسفه تاریخ، دانشیار و رییس گروه تاریخ باستان و قرون وسطی انستیتوی تاریخ، مردم‌نگاری و باستان‌شناسی واحد نخجوان تألیف و منتشر شد.

این کار تحقیقاتی برای اولین بار، نخجوان را در نیمه اول قرن هجدهم مورد بررسی قرار داده است. پس از مطالعه جریانات سیاسی رُخ داده در نخجوان در نیمه اول قرن ۱۸، مشخص شد که اوضاع سیاسی و اجتماعی نخجوان در این دوره از تاریخ و همچنین در تعدادی از مناطق آذربایجان ناپایدار بوده است.
نتایج علمی بدست آمده از طریق تجزیه و تحلیل و مقایسه با وقایع تاریخی بطور خلاصه آورده شده و مربوط به سال‌های ۱۷۰۰-۱۷۴۷ است. در پایان نیز، خلاصه‌ای از آن به زبان انگلیسی آورده شده است.
 منبع اصلی این تحقیق بررسی آثار دیپلمات‌های خارجی، جغرافی دانان و همچنین مورخان و سفرنامه‌هایی است که مسافران در سال‌های مختلف از کشور بازدید کرده‌اند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

2 × 4 =