جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۵:۱۴:۴۵
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰

ساختن فیلم متفاوت در شرایط یکنواخت سینمای امروز سخت است

به گزارش خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار، نشست خبری فیلم رمانتیسم عماد و طوبا از نشست های حاشیه ای سی و نهمین جشنواره فیلم فجر امروز با حضور کاوه صباغ‌زاده (کارگردان)، مهدی صباغ‌زاده (تهیه‌کننده)، الناز حبیبی (بازیگر)، شهرام نجاریان (مدیر فیلمبرداری)، محسن دارسنج (طراح چهره‌پردازی)، پگاه احمدی (تدوین‌گر )، آرام موسوی (طراح لباس) و محمدرضا میرزا […]



به گزارش خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار، نشست خبری فیلم رمانتیسم عماد و طوبا از نشست های حاشیه ای سی و نهمین جشنواره فیلم فجر امروز با حضور کاوه صباغ‌زاده (کارگردان)، مهدی صباغ‌زاده (تهیه‌کننده)، الناز حبیبی (بازیگر)، شهرام نجاریان (مدیر فیلمبرداری)، محسن دارسنج (طراح چهره‌پردازی)، پگاه احمدی (تدوین‌گر )، آرام موسوی (طراح لباس) و محمدرضا میرزا محمدی (طراح صحنه) برگزار شد. 

در ابتدای نشست کاوه صباغ‌زاده با آرزوی سلامتی برای علی انصاریان درباره فیلم دوم خود، گفت: این فیلم نسبت به فیلم قبلی‌ام ایتالیا ایتالیا به این دلیل که همه زندگی عماد و طوبا در کل عمرشان را روایت می‌کرد، کار سخت‌تری بود و این موضوع کار را پیچیده می‌کرد.

وی افزود: برای تولید کار هم درگیر ویروس کرونا شدیم و همه این موارد دست به دست هم داد که رمانتیسم عماد و طوبی فیلم پیچیده‌ای باشد.

پس از آن مهدی صباغ‌زاده تهیه‌کننده این فیلم در پاسخ به این سئوال که آیا فکر می‌کنید این فیلم گیشه‌پسند خواهد بود و پرفروش گفت: من فکر می‌کنم بله، تا به این‌جا مخاطب با فیلم ارتباط برقرار کرده و حال همه با آن خوب بود و همه با حال خوب از سینما خارج شدند و این موضوع مهم‌ترین اصل است. 
او تأکید کرد: این اثر درباره تحکیم بنیاد خانواده است و امیدوارم مورد استقبال مردم قرار بگیرد.
پس از صحبت های فیلمبردار این فیلم، پگاه احمدی تدوینگر توضیح داد: این فیلم ژانر تازه‌ای در سینمای ما است و به دلیل حجم بهره‌گیری از جلوه‌های ویژه تدوین سختی داشت. من سعی کردم در راستای فیلمنامه و افکار کارگردان پیش بروم.
در ادامه صباغ‌زاده در پاسخ به این پرسش که نظری درباره حذف بخش نگاه نو جشنواره دارد گفت: اولین فیلم من در سالی بود که بخش نگاه‌نو نبود و همه در یک سطح داوری می‌شدند. به نظر من حذف بخش نگاه‌نو اتفاق خوبی است و با این روند فیلم‌ها به خوبی قضاوت می‌شود.
پس از توضیح درباره جلوه‌های بصری فیلم، کاوه صباغ‌زاده با تاکید براینکه فیلم من بیشتر در فضای شاد است تا رمانتیک، افزود: برای فیلم بعدی‌ام، نمی‌خواهم خودم را تکرار کنم و درامی رئال و عاشقانه خواهم ساخت.
مهدی صباغ‌زاده گفت: این فیلم مخارج سنگین و فیلمنامه پیچیدگی‌های زیادی داشت و فیلمبرداری آن سه ماه زمان برد. اما در نهایت می‌توانم بگویم که از نتیجه کار راضی هستم و این اعتقاد ربطی به رابطه پدر و پسری ما ندارد.
صباغ‌زاده ابراز امیدواری کرد مردم در سلامت به تماشای فیلم‌ها بنشینند چون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اتفاق خاصی نخواهد افتاد. 

پس از آن الناز حبیبی با اشاره به اینکه گزینه های زیادی برای ایفای نقش وی وجود داشته است، گفت: جلسات و نشست های زیادی داشتیم که ببینیم چگونه می شود چنین فیلمی را درآورد. بسیار کار سختی بود.

وی در ادامه با آرزوی سلامتی برای علی انصاریان افزود: جای علی انصاریان امروز بسیار خالی است.

کاوه صباغ زاده در ادامه و در پاسخ به کیفیت خروجی فیلم بیان کرد: این بهترین کاری است که از دست گروه برمی‌آمد و بهتر از این ممکن نبود یا دست کم از دست ما برنمی آمد.

وی در پاسخ نسبت به صحنه های فانتزی فیلم گفت : زندگی پر از تضاد است و هیچ فیلم فانتزی ای نمی‌ شود ساخت جز این که تضاد رئال و واقعیت باشد. 

شهرام نجاریان فیلمبردار هم بیان کرد: به رغم تمام سختی ها این کار برایم ارزش داشت و جسارت در این کار برجسته است نگاه جسورانه ای که امروز وجود دارد و برای من فیلم‌بردار فرصتی است برای سینمایی که جای آن خالی است. فرصتی است که زندگی ساده آدم ها را ببینیم چیزی که بخشی از آن دست کم با زندگی همه ما نزدیک است.

مهدی صباغ‌زاده در انتها افزود: تشکر از عوامل که همه چیز به جای خودش بود به خصوص تدوین که چیزی زیاد و کم نداشت، نسل جدید خبرنگاران، بازیگران، نویسندگان نوبتشان است که سینما را به مسیری متنوع و فضایی تازه تر ببرند و آن را از فضای غمگین قبلی خارج کنند.

کاوه صباغ‌زاده نیز گفت: تمام فیلم های امروز سینمای ما شبیه هم شده است و انگار کسی اهل ریسک کردن نیست، چه بازیگر چه فیلمساز و این نکته متفاوت این فیلم بود. بازیگران انقدر خودشان را بازی می‌کنند که از نقش جدید می‌ترسند اما بازیگران ما پذیرفتند که ریسک کنند و نترسند. ساختن فیلم متفاوت بسیار سخت است. همراه کردن بازیگران با چنین فیلم هایی بسیار سخت است.

الناز حبیبی در انتهای این جلسه خاطر نشان کرد: در این دنیای مدرن که تمام زندگی به سمت مدرنیته رفته و همه زندگی ما را تحت‌الشعاع قرار داده است رمانتیسم عماد و طوبا رویا و رویاپردازی را به تماشاچی هدیه می‌دهد. 

به گزارش فرهنگ سار، جشنواره بین المللی فیلم فجر از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی سینمایی ایران است که سالانه و هر سال در نیمه بهمن ماه برگزار می‌شود؛ جشنواره‌ای که از سال ۱۳۶۱ و به یاد بهمن ماه ۱۳۵۷ (سالروز پیروزی انقلاب اسلامی) مستمر برگزار شده است. مجری برگزاری این جشنواره بنیاد سینمایی فارابی است که آن را زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌کند.
این جشنواره از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۷۴ تنها به تولیدات سالانه سینمای ایران می‌پرداخت، اما از سال ۱۳۷۴ این جشنواره به صورت بین المللی برگزار می‌شود و در بخش بین الملل به بررسی فیلم‌هایی از سینمای جهان تأکید دارد. بخش‌های دیگری نظیر فیلم کوتاه، مستند و مسابقه مواد تبلیغاتی نیز به آن اضافه شده است، در سال ۱۳۹۳ بخش بین‌الملل جشنواره، جدا شده و به صورت جداگانه برگزار می شود.
سیمرغ بلورین نام جایزه ویژه این جشنواره است که در بخش‌های رقابتی جشنواره شرکت کنندگان برای تصاحب آن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، در کنار سیمرغ بلورین، دیپلم افتخار و لوح زرین نیز از دیگر جوایز این جشنواره است که شرکت کنندگان می‌توانند برنده آن باشند.
سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به دبیری سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد در بهمن ۹۹ برگزار می شود. فیلم‌های سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر در ۷۰ سینما در ۳۰ استان و ۵ منطقه آزاد به نمایش درمی آید. امسال نیمی از آثار جشنواره فیلم‌اولی هستند. این اولین بار است که هفت فیلمساز اول در حال رقابت در سودای سیمرغ هستند. همچنین شیوه‌نامه‌های بهداشتی اعلام شده که ضریب سی درصد اشغال، فاصله‌گذاری تماشاگران و سانس‌ها، تهویه هوا بین سانس‌ها و … موارد مختلف رعایت خواهد شد.
هماهنگی‌های لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خدمات‌رسانی و کمک‌های پزشکی از مخاطبان جشنواره صورت گرفته است.
همچنین نشست های این رویداد سینمایی در فضای مجازی هم به صورت زنده پخش خواهد شد. آنچه حائز اهمیت است اینکه جشنواره امسال تحت تاثیر همه‌گیری کرونا تجربه‌ای جدید را پیش رو خواهد داشت.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

نه − دو =