دوشنبه, ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۱:۰۱
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰

«ندای وظیفه» در یک قدمی تالار مشاهیر بازی‌های ویدئویی

تالار مشاهیر بازی‌های ویدیویی، یک تالار بین‌المللی است که چهارم ژوئن سال ۲۰۱۵ میلادی در موزه ملی بازی در شهر نیویورک آمریکا آغاز به کار کرد تا دستچینی از بهترین بازی‌های تاریخ را ثبت کرده و در ویترین خود به نمایش بگذارد. بازی‌های ویدئویی برای راه‌یابی به این تالار باید علاوه بر ماندگار بودن، در مقیاس […]



تالار مشاهیر بازی‌های ویدیویی، یک تالار بین‌المللی است که چهارم ژوئن سال ۲۰۱۵ میلادی در موزه ملی بازی در شهر نیویورک آمریکا آغاز به کار کرد تا دستچینی از بهترین بازی‌های تاریخ را ثبت کرده و در ویترین خود به نمایش بگذارد. بازی‌های ویدئویی برای راه‌یابی به این تالار باید علاوه بر ماندگار بودن، در مقیاس جهانی شناخته شده بوده و در صنعت بازی‌های رایانه‌ای و فرهنگ عامه تاثیر قابل توجهی را از خود به جا گذاشته باشند. 

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی فرهنگ سار از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رای‌گیری برای انتخاب اعضای جدید تالار مشاهیر بازی‌های ویدئویی جهان آغاز شده و فهرستی ۱۲ نفره از نامزدهای نهایی با حضور گزینه‌های نام‌آشنایی چون ندای وظیفه (Call of Duty)، گیتار هیرو (Guitar Hero) و انیمال کراسینگ (Animal Crossing) شانس کسب این افتخار را به دست آوردند. 

از دیگر بازی‌های راه‌یافته به فهرست نامزدهای امسال می‌توان به بازی فارم ویل (FarmVille)، فوتبال جهانی فیفا (نخستین شماره از سری بازی‌های فیفا فوتبال ماتل (Mattel Football)، شبیه ساز خلبانی مایکروسافت، پول پوزیشن (Pole Position)، درگاه (Portal)، استار کرافت (Starcaft)، ترون (Tron) و کارمن سندیگو اشاره کرد.

کمیته‌ای بین‌المللی از روزنامه‌نگاران و پژوهشگران زبده در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و تاثیر آنها بر جامعه ۶ مه امسال (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰) طی یک مراسم مجازی سه بازی از بین ۱۲ نامزد معرفی شده را به عنوان برنده انتخاب می‌کنند. این بازی‌های برگزیده سپس به جمع ۲۸ بازی دیگر این تالار از جمله ماین‌کرافت، جی تی ای ۳، سونیک، قارچ خور و سولیتر مایکروسافت ملحق خواهند شد.

علاقه‌مندان و طرفداران پروپاقرص بازی‌های ویدئویی تا ۲۵ مارس (۵ فروردین ۱۴۰۰) فرصت دارند از طریق بخش انتخاب بازیکن (Player’s Choice)، به صورت برخط در این رای‌گیری شرکت کنند. 

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

یک × 1 =