یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۲:۳۵
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰

پخش مستند «سهراب سپهری» و ابتلای بازیگر «شب‌های برره» به کرونا

به گزارش فرهنگ سار به نقل از روابط عمومی سیما، مستند «سهراب سپهری» به تهیه کنندگی داوود سماواتی یار و کارگردانی رقیه توکلی یکشنبه ۲۲ فروردین ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می شود. مستند زندگی «سهراب سپهری برای مرکز صدا و سیمای اصفهان ساخته شده است و  با سایر آثاری که در رابطه با […]



به گزارش فرهنگ سار به نقل از روابط عمومی سیما، مستند «سهراب سپهری» به تهیه کنندگی داوود سماواتی یار و کارگردانی رقیه توکلی یکشنبه ۲۲ فروردین ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می شود.

مستند زندگی «سهراب سپهری برای مرکز صدا و سیمای اصفهان ساخته شده است و  با سایر آثاری که در رابطه با سهراب تولید شده است تفاوت دارد زیرا که در این اثر خود سهراب روایتگر سهراب است.

بخشی از این مستند کودکی تا نوجوانی سهراب را در بر می‌گیرد و در بخش دیگر با کمک دوستان و آشنایان سهراب از جمله دکتر نعمت اله مدیحی، دکتر محمود  فیلسوفی، کاشانی و پروانه سپهری به شعر و تابلو نقاشی سهراب  پرداخته می شود. 

پرداختن به آثار سهراب به خصوص در حوزه نقاشی ، اینکه چرا سهراب می‌گوید اهل کاشانم و اصرار دارد که کاشانی باشد، چرا در کنار امامزاده در مشهد اردهال دفن شده و .. از جمله موضوعاتی است که در این مستند مورد توجه قرار گرفته اند.

بازیگر «شب های برره» به کرونا مبتلا شد

محمد شیری بازیگر «شب های برره» با انتشار فیلمی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از ابتلایش به کرونا خبر داد. او از مردم خواست که مراقب خود باشند و فاصله اجتماعی را جدی بگیرند.

این بازیگر در سال ۱۳۲۸ در مشهد متولد شد. در سال ۱۳۴۹ فعالیت خود را آغاز کرد و به بازی در تئاتر تل به کارگردانی مرحوم هادی اسلامی پرداخت.

پخش دیدار منچستر یونایتد و تاتنهام با گزارش پیمان یوسفی

دیدار منچستر یونایتد و تانتهام امروز، یک‌شنبه با گزارش پیمان یوسفی به روی آنتن شبکه ورزش می‌رود.

در جریان‌ سری مسابقات لیگ برتر فوتبال انگلیس، دو تیم منچستر یونایتد و تانتهام به مصاف هم می‌روند.

این بازی در چارچوب هفته سی‌ویکم لیگ برتر جزیره، امروز، یک‌شنبه، ساعت ۲۰:۰۰ و با گزارش پیمان یوسفی از شبکه ورزش پخش خواهد شد.

«نفس» با زبان بوسنیایی در شبکه سحر

فیلم سینمایی «نفس» به نویسندگی و کارگردانی نرگس آبیار از کانال بالکان شبکه سحر پخش می شود.

این فیلم در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده دو سیمرغ بلورین در قسمت بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

مهران احمدی، پانته آ پناهی ها، سیامک صفری، گلاره عباسی، محمدرضا شیرخانلو، علی خانبابایی، احسان قاسمی، روژان آروند، شبنم مقدمی، ساره نورموسوی و جمشید هاشم پور در «نفس» به تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی نقش آفرینی کرده اند.

فیلم سینمایی «نفس» در مدت زمان ۱۰۵ دقیقه یکشنبه ۲۲ فروردین ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران از کانال بالکان شبکه سحر پخش خواهد شد .

زبانگردانی و ترجمه این فیلم به زبان بوسنیایی را حسین ظریف میرزائیان برعهده داشته است.

 معرفی «منبت معرق» ایرانیان به عرب زبانان 

هنر «منبت معرق» در تولید جدید شبکه العالم از مجموعه مستند سرانگشتان هنرمند، امشب به مخاطبان عرب زبان شبکه العالم معرفی می شود.

حمزه علیرضایی، تهیه کننده مجموعه مستند سرانگشتان هنرمند در خصوص تولید جدید خود گفت: در این مستند به معرفی هنر منبت معرق که تلفیقی از هنر منبت کاری و معرق کاری با قدمت ۷۰ ساله است پرداخته ایم.

وی افزود: به سراغ یکی از اساتید برجسته منبت معرق، استاد مهدی حیدری باریس در کارگاه آموزشی وی رقته ایم و جنبه های مختلف هنر معرق منبت را که از ویژگی هر دو هنر معرق و منبت بهره برده است از زبان این استادکار روایت کرده ایم.

تهیه کننده سرانگشتان هنرمند، تشریح ظرافت همراه با خلاقیت هنرمند منبت معرق در استفاده از چوب، شاخ حیوانات مختلف، شیشه و غیره  و همینطور تصاویر بسیار زیبا از آثار خلق شده را از جذابیت های این مستند بیان کرد.

مستند سرانگشتان هنرمند«منبت معرق» به تهیه کنندگی و روایت حمزه علیرضایی، تصویربرداری، مهدی عاشوری، صدابرداری، مهدی محمدی و محسن معطری، ۲۲ فروردین ساعت ۲۲ به وقت تهران از شبکه العالم پخش  خواهد شد.

بررسی موانع پیش روی شرکت های دانش بنیان

برنامه «تهران ۲۰» امشب، یکشنبه با حضور دکتر محمدصادق خیاطیان، سرپرست مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان به روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

در این برنامه به بررسی موانع پیش روی اقتصاد دانش بنیان و وضعیت فعلی شرکت ها و موسسات این حوزه  پرداخته می‌شود.

تهران ۲۰ از شنبه تا چهارشنبه هر هفته راس ساعت ۲۰ از شبکه پنج سیما میهمان خانه های مردم ایران خواهد بود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

یک × پنج =