جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۴:۲۲:۱۵
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۵۰

نبرد ارتش با کرونا در شمال شرق کشور

نهم اسفند ماه پارسال معاون بهداشت و درمان و امور پزشکی ارتش اعلام کرد: همه بیمارستانهای این نیرو برای کنترل و مقابله با ویروس کرونا در آماده باش کامل هستند و تعداد بسیاری از آنها با وزارت بهداشت همکاری می‌کنند. از دهم اسفند نیز مرکز تخصصی تشخیص ویروس کرونا با هدف تشخیص و تداوم فرآیند […]



نهم اسفند ماه پارسال معاون بهداشت و درمان و امور پزشکی ارتش اعلام کرد: همه بیمارستانهای این نیرو برای کنترل و مقابله با ویروس کرونا در آماده باش کامل هستند و تعداد بسیاری از آنها با وزارت بهداشت همکاری می‌کنند. از دهم اسفند نیز مرکز تخصصی تشخیص ویروس کرونا با هدف تشخیص و تداوم فرآیند درمان در آزمایشگاه جامع دانشگاه علوم پزشکی ارتش در تهران راه اندازی شد.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم ۱۹ شهریور ماه گفت: ۶۰ هزار نفر به همراه تجهیزات تخصصی در این نیرو برای مقابله با ویروس کرونا به کارگیری شده‌اند.
سرتیپ علی جهانشاهی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش، با استفاده از تجربیات هشت سال دفاع مقدس و مردم‌یاری در حوادث غیرمترقبه، تجهیزات تخصصی خود را در مقابله با ویروس کرونا، به صحنه آورد افزود: این نیرو در ۲۴ استان و ۲۶۴ شهر و ۱۹ قرارگاه در حال فعالیت است. فعالیت‌ها تا ریشه‌کن شدن ویروس منحوس کرونا ادامه خواهد داشت.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نیروی زمینی ارتش نیز در باره اقدامات انجام شده توسط این قرارگاه برای مقابله با کرونا گفت: از روزهای پایانی بهمن ماه پارسال که دستورالعمل مقابله با کرونا ابلاغ شد، قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق در همکاری با سایر نهادها فعالیتهای خود را آغاز کرد.
امیر سرتیپ رضا آذریان با بیان اینکه از یازدهم اسفند پارسال هم فعالیت قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا را آغاز کردیم افزود: در این عملیات با استفاده از تجهیزات پیشرفته جنگ‌های نوین برحسب تشخیص ستاد مقابله با کرونا در استان خراسان رضوی معابر پر رفت و آمد، مراکز درمانی و سایر مکان‌ها در حجم وسیع و موثر در چند نوبت ضد عفونی شد.
وی ادامه داد: در دوره شیوع کرونا، به گفته مسوولان سازمان انتقال خون، ذخایر خونی رو به کاهش بود که در این راستا همزمان با سومین روز هفته دفاع مقدس ۱۷۵ نفر از کارکنان پایور و وظیفه این قرارگاه همراه با لشکر ۷۷ پیروز ثامن ‌الائمه (ع) و گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی با اهدای خون خود اقدام به جبران بخشی از کمبود ذخایر خونی رو به کاهش در این استان کردند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نیروی زمینی ارتش گفت: نیروهای این قرارگاه در تمام مراحل بحرانی مانند آتش سوزی، سیل و کمبود خون در خدمت آحاد مردم بوده و شعار “ارتش فدای ملت” را به منصه ظهور ‌رسانده است.
وی با اشاره به افزایش مشکلات اقتصادی برخی خانواده‌ها در پی شیوع کرونا افزود: بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان امسال در مورد کمک مومنانه، حضور فعال در رزمایشهای مواسات از جمله اقدامات کارکنان نیروی زمینی ارتش بود.

امیر سرتیپ آذریان ادامه داد: با توجه به آسیب دیدن مضاعف افراد کم برخوردار از این ویروس، قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش در مراحل و مناسبتهای مختلف رزمایش کمک‌های مومنانه را اجرا کرده و از جمله در رزمایش اول مهر ماه هزار بسته کمک معیشتی بین نیازمندان توزیع کرد.
وی گفت: در فروردین ماه امسال و در روز ارتش، رژه موتوری و پیاده به رژه سلامت تغییر یافت و یگان‌های بهداشت و درمان، تیم‌های پزشکی و جنگ نوین و نیروهای امدادی رژه خدمات سلامت را با حضور مسوولان استانی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مشهد برگزار کردند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌ شرق نیروی زمینی ارتش افزود: از نیمه اسفند پارسال هم این قرارگاه اقدام به توزیع رایگان مواد ضدعفونی بین شهروندان مشهدی کرد که در این راستا ۱۵ هزار لیتر مواد ضدعفونی در مدت ۱۰ روز در نقاط مختلف شهر مشهد بویژه مناطق حاشیه شهر توزیع شد.
وی ادامه داد: برگزاری رزمایش “با ولایت تا شهادت” از دیگر اقدامات انجام شده است که در روز ۲۵ اسفند پارسال برگزار شد. همچنین در اواخر همان ماه ۲۱۰ تخت در مهمانسرای جوادالائمه (ع)، قرارگاه منطقه ای شمال شرق و تیپ ۳۷۷ متحرک هجومی به منظور گذراندن دوره نقاهت بهبودیافتگان کرونا اختصاص داده شد.

شروع مقابله با کرونا از اسفند پارسال

رییس بیمارستان شمس الشموس ارتش در مشهد هم گفت: از اوایل اسفند پارسال فعالیتهای مقابله با کرونا را آغاز و در ورودی بیمارستان هم غربالگری مراجعان را انجام دادیم. همچنین همه یگانها موظف به ایجاد نقاهتگاه و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا شدند.
دکتر غلامرضا نجارزاده با بیان اینکه هفت تخت آی.سی.یو و ۲۲ تخت عادی در کنار ۶ تخت سی.سی.یو و بخش مجزا به مبتلایان به کرونا اختصاص یافته است افزود: برگزاری مانور بهداشتی و امدادی در فروردین و خرداد ماه و توزیع ماسک و تجهیزات حفاظتی و مواد ضد عفونی کننده از دیگر اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا بوده است.
وی ادامه داد: نیروهای این بیمارستان با شرکت در رزمایش مواسات تاکنون دستکم ۲۰۰ میلیون ریال کمک کردند. دو متخصص طب اورژانس، داخلی، پزشک عمومی و پرستار هم از بیمارستان شمس الشموس برای مدتی به کمک کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد شتافتند.
رییس بیمارستان شمس الشموس ارتش در مشهد گفت: در هفته وحدت نیز پنجمین مرحله اقدامات بهداشتی و عملیات ضدعفونی با همکاری شورای بهداشت حرم مطهر رضوی برای مقابله با شیوع کرونا با امکانات نوین قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا انجام شد.
وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، ماموریت همکاری با وزارت بهداشت و سایر نهادها در راستای تامین امنیت سلامت مردم، به ارتش جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد. این ماموریت تا زمانی که ویروس منحوس کرونا از سراسر کشور رخت بربندد ادامه خواهد یافت.

دکتر نجارزاده ادامه داد: در حال حاضر که واکسنی برای درمان کرونا وارد بازار نشده است، بهترین و ارزانترین راه، پیشگیری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است. امیدواریم با همکاری مردم زنجیره انتقال این ویروس هر چه زودتر قطع شود.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۷۰۳ هزار و ۲۸۸ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۳۹ هزار و ۲۰۲ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۵۳۰ هزار و ۶۹۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

2 × چهار =