جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۲:۳۵:۰۶
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰

نادیده گرفتن دستاوردها و محدودیت های دولت عادلانه نیست

سهیلا مدارایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار اظهار داشت: دولت یازدهم و دوازدهم ویرانه‌ای را تحویل گرفت و در تحریم، همه گیری ویروس کرونا و محدودیت های مالی کشور توانست اقدامات مناسبی همچون پرداخت به موقع حقوق‌ کارکنان، پیشبرد پروژه‌های عمرانی به خصوص طرح های نیمه کاره و تکیه بر اقتصاد […]



سهیلا مدارایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار اظهار داشت: دولت یازدهم و دوازدهم ویرانه‌ای را تحویل گرفت و در تحریم، همه گیری ویروس کرونا و محدودیت های مالی کشور توانست اقدامات مناسبی همچون پرداخت به موقع حقوق‌ کارکنان، پیشبرد پروژه‌های عمرانی به خصوص طرح های نیمه کاره و تکیه بر اقتصاد مالیاتی انجام دهد که نادیده گرفتن این اقدامات دولت در مناظرات نامزدهای ریاست جمهوری ناعادلانه بود.

وی با اشاره به تهمت های یکطرفه نامزدها به دولت تصریح کرد: معتقدم باید طبق درخواست سخنگوی دولت، فضایی برای دفاع و پاسخگویی پیرامون تهمت هایی که از طرف نامزدها ایراد شده بوجود آید و دولت بتواند به آنها پاسخگو دهد.

دبیرکل حزب مشارکت‌های مردمی گیلان درباره “گروه ویژه اقدام مالی” یا همان اف ای تی اف(FATF)  گفت: دولت همیشه خواهان پیوستن ایران به اف ای تی اف بوده است که همواره با مخالفت مجلس شورای اسلامی و گروه های قدرت مواجه شد، زیرا افرادی هستند که نخواسته و نمی‌خواهند دارایی‌هایشان برملا شود و به طور یقین اگر موافقت می‌شد امروز شاهد اثرگذاری تحریم ها در این سطح نبودیم.

مدارایی به تلاش دولت برای توسعه فضای مجازی نیز اشاره و بیان کرد: در مورد فضای مجازی کارنامه دولت به خصوص وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موفق بوده است و مواردی همچون  فیلترینگ یا سرعت پایین اینترنت را نباید از چشم دولت دید، زیرا نهادهایی خارج و غیر از دولت دست به چنین اقداماتی می زنند.

وی درباره کیفیت برگزاری نخستین جلسه مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری هم گفت: هیچ کدام از کاندیداها به خود سوال جواب ندادند و سطح پاسخ‌ها بسیار غیرکارشناسی و عامیانه بود. 

این فعال سیاسی حذف مباحث و موانع جدی اقتصادی از جمله همه‌گیری ویروس کرونا و تاثیرگذاری آن بر اقتصادی ایران و جهان در مناظره نخست را غیرکارشناسانه دانست و گفت: متاسفانه تمامی هفت نامزد در مورد معضل جهانی کرونا دغدغه نداشتند و صحبتی نکردند در حالی که طی ۱۵ ماه اخیر ویروس کرونا تقریباً هم تراز با تحریم ها به اقتصادی ایران آسیب وارد کرد.

مدارایی همچنین به ساده انگاری مردم در جریان مناظره نخست اشاره کرد و گفت: نامزدها در تقابل با یکدیگر و ارائه شعارهای خود مردم شریف ایران را ناآگاه و از نظر اقتصادی فقیر فرض کردند و فقط پیرامون یارانه و روز مرگی و خوراک صحبت کردند.

دبیرکل حزب مشارکت های مردمی گیلان با بیان اینکه هیچکدام از نامزدها طرحی بنیادی برای پیشرفت‌های زیربنایی فرهنگی و آموزشی برای کودکان و آینده سازان کشور نداشتند، اظهار داشت: تا به این لحظه نامزدها برنامه ای برای تحول در زیر ساخت‌ها و برون رفت از مشکل ایجاد شده جهانی و داخلی ارائه نکرده و آنها را نادیده گرفتند.

وی به بحران آب و خالی از سکنه شدن برخی مناطق استان‌های کویری و جنوبی کشور اشاره کرد و افزود: مهاجرت جمعیت این مناطق به به سمت استان‌های شمالی کشور و تغییرکاربری زمین های کشاورزی به مسکونی بحران هایی است که در آینده کوتاه گریبان کشور را خواهد گرفت و این مسئله نیز در بیانات نامزدهای ریاست جمهوری دیده نشد.

مدارایی همچنین خاطر نشان کرد: نامزدها هیچ برنامه واضح و مشخصی برای تحول در سیاست خارجی و برون رفت از تحریم ها ، تعامل با دنیا و تصویب برجام ، برگشت پول‌های بلوکه شده ایران و بازگشت تسهیلات کلان از افراد خاص ارائه نکردند که بزرگترین موانع توسعه اقتصادی کشور محسوب می شوند.

این فعال سیاسی مدیریت پیرامون تقسیم بودجه و کنترل پول پاشی برای موسساتی که هیچ نظارتی بر آن وجود ندارد و هیچگونه اثری از نظر تحول بنیادی ، کار آفرینی و اشتغال زایی ندارند و جز به هدر دادن سرمایه ملی و حق مردم شریف ایران چیز دیگری نیست را از دیگر معضلات کشور دانست که تاثیر منفی بر معیشت مردم گذاشته است، اما در سخنان نامزدها شنیده نشد.

نخستین مرحله از مناظره های تلویزیونی نامزدهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از روز شنبه ۱۵ خردادماه جاری در صدا و سیمای جمهوری اسلامی آغاز شده است که در مجموع سه مرحله دارد.

برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هفت کاندید از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده اند و ۲۸ خرداد ماه جاری نیز انتخابات ریاست جمهوری توامان با انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و اعضای شوراهای شهر و روستا برگزار می شود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

4 × دو =