جمعه, ۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۶:۳۶
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹

مجیدی: هر کسی در راه اباعبدالله(ع) قدم بردارد، برنده است

به گزارش خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار، آیین اختتامیه نخستین سوگواره فیلم کوتاه سوگ در خانه صبح امروز (شنبه ۲۴ آبان) با حضور حداقلی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مجموعه راه ایمان برگزار شد. در این مراسم مجید مجیدی مدیر رویداد، نرگس آبیار عضو هیئت داوران، برگزیدگان، نماینده و مدیرعامل شرکت نماوا، اعضای دبیر خانه و تعدادی از […]



به گزارش خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار، آیین اختتامیه نخستین سوگواره فیلم کوتاه سوگ در خانه صبح امروز (شنبه ۲۴ آبان) با حضور حداقلی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مجموعه راه ایمان برگزار شد. در این مراسم مجید مجیدی مدیر رویداد، نرگس آبیار عضو هیئت داوران، برگزیدگان، نماینده و مدیرعامل شرکت نماوا، اعضای دبیر خانه و تعدادی از اهالی رسانه حضور داشتند. از غایبان مراسم می‌توان به رضا میرکریمی از اعضای هیئت داوران، اختیاری نماینده محترم حضرت آیت الله سیستانی و مدیرعامل موسسه فرهنگی و خیریه راه ایمان اشاره کرد که به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در قرنطینه خانگی به سرمی برند.

محمد رهبر دبیر جشنواره در ابتدای این مراسم، گفت: خدا را شاکریم که به لطف نگاه امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) در این بازه زمانی سخت که مراسم زیادی برگزار نشد یک قدم کوتاه برداریم؛ ما هفته گذشته (دوشنبه شب، ۱۲ آبان) شب ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) قرار بود خدمت شما باشیم و برنامه های خوبی را تدارک دیده بودیم اما به دلیل مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا  و منع تردد بین استان ها نتوانستیم خدمت شما باشیم و امروز در حد محدود خدمت شما هستیم.

شرکت کنندگان ما ابتدا تا پایان ماه محرم مهلت داشتند آثار خود را با موضوع عزاداری در شرایط کرونا به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند اما با توجه به تقاضای دوستان و استقبال کم نظیر تا اربعین حسینی مهلت ارسال آثار را تمدید کردیم. ۲۲۲ فیلم کوتاه برای ما ارسال شد، هیئت انتخاب ما ۳۳ فیلمی را که بهترین ایده و خلاقیت را در داستان داشته را انتخاب کردند و این آثار به هیئت داوران معرفی شد و در رقابت انتخاب مردمی قرار گرفت.

دبیر این رویداد افزود: در مجموع۱۲۷۲ بازخورد صحیح در اینستاگرام، در پلتفرم نماوا ۴۸۸ گزینه «پسندیدم» را برای فیلم ها داشتیم و جمعا ۱۷۱۱ پیامک به سامانه ما ارسال شد. سه فیلم که بیشترین رای مجموع را داشت به عنوان فیلم منتخب مردم انتخاب شد، ۱۰ فیلم برتر نیز در جلسه ای با حضور مجازی نرگس آبیار، مجید مجیدی و به صورت آنلاین رضا میرکریمی انتخاب شده است.

رهبر گفت: با توجه به استقبال بی نظیر از اولین دوره جشنواره و رضایت و نظر هیئت داوران سال آینده این سوگواره را برگزار خواهیم کرد. سعی ما این است که در زمینه های مختلف و در سطح بین المللی این مهم را محقق کنیم. 

در ادامه مراسم مجید مجیدی گفت: همه ۲۲۲ نفری که در این رویداد شرکت کردند برنده هستند، همه آن ها تلاش کردند برای ساحت مقدس آقا ابا عبدالله الحسین(ع) اثری را خلق کنند و هرکسی که در این راه قدمی برداشت برنده اصلی است. من به همراه موسسه راه ایمان توفیق این را داشتم که در مباحث فرهنگی حضور داشته باشم؛ به خصوص این سوگواره و پرداختن به مباحث عاشورایی که به عقیده من جایش خالی بود.

وی افزود: این رویداد بزرگی است و امیدوارم سال به سال بزرگ تر و پرشکوه تر شود. واقعه اربعین به جمعیت بی شمار آن بسیار مبحث مهمی است و جا دارد بیشتر به مباحث عاشورایی پرداخته شود و امسال به دلیل شرایط کرونایی به صورت سوگ در خانه برگزار شد. اما قطعا سال‌های آینده در خصوص مباحث مختلف آیین‌ها و سنت‌ها می‌توان فیلمسازان مختلف را چه در خارج و چه در داخل این عرصه دعوت کند.

در ادامه مراسم نرگس آبیار از داوران جشنواره نیز در سخنانی گفت: برای من سعادتی بود حضور در این سوگواره و با توجه به قدمتی که آیین های عاشورایی در کشور ما دارد و در جان مردم نفوذ کرده است به نظرم لازم بود که در این دوران، ویژه کرونا این سوگواره برگزار شود

برگزیدگان ۴ تا ۱۰ این رویداد، که هریک برنده یک سکه تمام بهار آزادی، لوح تقدیر و یک قطعه فرش متبرک حرم امام رضا (ع) شدند، به ترتیب حروف الف به شرح زیر معرفی شدند.

برگزیدگان چهارم تا دهم
آنتن به کارگردانی سینا شفیعی
اتصال دوباره مصیب حنایی 
به تو از دور سلام مهدی شاهسواری 
تاسوعا خونه مادر بزرگ مهشاد ولی
چهارراه احسان طالبی 
طبقه جدید حسین فیروزه 
مادر ابراهیم احمدی مقدم

برندگان اول تا سوم
هوای تازه علی ژاله در رتبه سوم برنده ۲ سکه تمام بهار آزادی، لوح تقدیر و قطعه فرش متبرک حرم مطهر اباعبدالله الحسین (ع) 
نذر پدری میثم شفیعی در رتبه دوم، برنده ۳ سکه تمام بهار آزادی ، لوح تقدیر و قطعه فرش متبرک حرم مطهر اباعبدالله الحسین (ع)
زیارت به کارگردانی زهرا نیکخواه به عنوان مقام اول و برنده  ۵ سکه تمام بهار آزادی، لوح تقدیر و قطعه فرش متبرک حرم مطهر اباعبدالله الحسین (ع) 

همچنین فیلم های آنتن سینا شفیعی، چهل چراغ حسین فیروزه و به تو از دور سلام مهدی شاهسواری سه اثر منتخب مردمی بودند که هریک برنده یک سکه تمام بهار آزادی، لوح تقدیر و یک قطعه فرش متبرک حرم امام رضا (ع) شدند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

پنج × یک =