یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۹:۰۲
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰

معرفی خانواده‌های موفق در فصل جدید سیمای خانواده

به گزارش فرهنگ سار علیرضا متقیان که به تازگی تهیه کنندگی برنامه سیمای خانواده را برعهده گرفته است گفت: در سری جدید برنامه سیمای خانواده رویکردها تغییر کرده است و تصمیم به کاربردی تر کردن برنامه داریم. تهیه کننده سیمای خانواده افزود: در تجربه‌ای که داشتیم متوجه شدیم در بخش پزشکی و در بخش روانشناسی […]



به گزارش فرهنگ سار علیرضا متقیان که به تازگی تهیه کنندگی برنامه سیمای خانواده را برعهده گرفته است گفت: در سری جدید برنامه سیمای خانواده رویکردها تغییر کرده است و تصمیم به کاربردی تر کردن برنامه داریم.

تهیه کننده سیمای خانواده افزود: در تجربه‌ای که داشتیم متوجه شدیم در بخش پزشکی و در بخش روانشناسی بحث ها باز می ماند و با پژوهشی که اینکه داشتیم متوجه شدیم بخش روان شناسی کاملا به ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان احتیاج داردتا مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند بویژه اینکه یک بخش نمایشی هم که مرتبط با بحث روانشناسی است به برنامه اضافه شده است که در هفته ۲روز پخش می شود.
متقیان گفت: در سری جدید بخش آشپزی و بخش هنری به صورت آیتم های خیلی کوتاه ۴دقیقه ای و بخش عروسکی با هنرمندی اردشیر منظم ، از دیگر بخش های فصل جدید سیمای خانواده است.
به گفته وی بخش معرفی خانواده های موفق از اقصی نقاط کشور، بخش موالید با محوریت اعلام آمار تولدها در سراسر کشور و چندین بخش جدید دیگر از تدارکات سیمای خانواده در فصل جدید است.
برنامه سیمای خانواده کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیماست که هر روز به جز جمعه ها بصورت زنده از شبکه یک پخش می شود.
هرمز شجاعی مهر-عباس طاهریان – فرشته ایزدی – ساجده سلیمانی – محمد رضا حسینیان – نعیمه خزایی و فاطمه رضاپور اجرای این برنامه را برعهده دارند.

کیفیت ۴k روی خط تولید صبا

با تولید انیمیشن دنیای آبی به فرمت خروجی ۴k در مرکز پویانمایی صبا، آثار این مرکز با کیفیتی جهانی روی خط تولید صبا قرار گرفت.

انیمیشن دنیای آبی به تهیه و کارگردانی مهدی خرمیان در۵۲ قسمت ۸ دقیقه ای مخصوص مخاطب کودک درحال ساخت است. پویانمایی دنیای آبی شامل محله ای در زیر دریا است که حیواناتی در همسایگی هم زندگی می کنند.
حیوانات دنیای آبی شامل گوسفندماهی، گوزن ماهی، گربه ماهی، سگ ماهی، الاغ ماهی، مرغ ماهی، گاو ماهی و روباه ماهی هستند. هر یک خصوصیات اخلاقی خاص و متفاوتی از هم دارند که مجموعه این رفتارها باعث می شود درکنار هم کامل باشند. این حیوانات همه باله دارند و شنا می کنند.
محیط زندگی این حیوانات تلفیقی از زندگی در جنگل و دریا است و همین امر موقعیت تازه و بدیعی می آفریند.
حیوانات این محله ضمن دریایی بودن، خصوصیاتی از حیوانات همنوع خود در خشکی را حفظ کرده اند. در این محله، پارک و مدرسه و یک بقالی و خانه حیوانات محل وجود دارد که داستانها در آنجا اتفاق می افتد و ماجراهای هر قسمت مستقل از سایر قسمت ها است.
شخصیت اصلی، گوسفند ماهی کوچکی است که به همراه برادر و دوستانش ماجراهایی را تجربه می کند و در این مسیر مهارت های لازم جهت حل مسئله در شرایط گوناگون را کسب می کند. از دیگر ویژگی هایی که او در این راستا به دست می آورد توانایی مشاهده دقیق و ایجاد خلاقیت جهت فعالیت های گروهی است.
این مجموعه در گروه کودک مرکز پویانمایی صبا در دست تولید است.

گفتگو با دانش آموختگان زبان فارسی در «روز خوش»

برنامه روز خوش سه شنبه ۲۷ آبان ماه با موضوعات ایده پردازی،ضرب المثل ها ،معماری ایرانی و گفتگو با دانش آموختگان زبان فارسی روی آنتن شبکه جام جم سیما می رود.

علیرضا زمانی کارشناس خلاقیت وایده پردازی دوشنبه ۲۶ آبان ماه در برنامه روز خوش به موضوع خلاقیت گروهی و تیپ شناسی می پردازد. در ادامه، حمیدرضا امیرافضلی شاعر و نویسنده از حکایت ها و مثل های فارسی می گوید.
هومن بالازاده مهندس معماردر بخش دیگر برنامه سبک معماری ایرانی را بررسی می کند. در بخش گزارش مردمی، برنامه روز خوش با دانش آموختگان زبان فارسی گفتگو می کند.
برنامه روز خوش با نگاه به زندگی از منظر سبک زندگی ایرانی – اسلامی با اجرای محمدامین نبی اللهی و مریم ماهور تلاش می‌کند صبحگاه ایرانی – اسلامی را به نمایش بگذارد. علاوه بر این، در این برنامه اطلاعات، اخبارو رویدادهای امیدبخش به ویژه نمایش پیشرفت های غرورانگیز ایرانیان توسط مهدی آقابیگی به سمع و نظر مخاطبان می‎رسد.
مجله صبحگاهی روز خوش از دوشنبه تا جمعه ساعت ۹ صبح به وقت تهران به تهیه کنندگی حسین علیاری از شبکه جهانی جام‌جم پخش می‌شود.

روز و ساعت پخش «دست فرمون» تغییر کرد

فصل دوم مسابقه دست فرمون با اجرای کامران تفتی، تهیه‌کنندگی محمود محمودی و کارگردانی مسعود صنم که پیش از این هر شب از شبکه نسیم پخش می‌شد، از این هفته چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۳ روی آنتن خواهد رفت.
فصل دوم دست‌فرمون از نیمه شهریور ماه امسال آغاز شد و در حال حاضر با پخش ۴۱ قسمت از آن، رقابت‌های بخش اتومبیل‌رانی «دست فرمون» به مرحله چهارم رسیده است.
از میان ۴۰۰ شرکت‌کننده بخش ماشین پس از رقابت‌های بسیار ۶۴ نفر به مرحله چهارم راه پیدا کردند و رقابتی تنگاتنگ را برای صعود به مراحل بعدی پشت سر می‌گذارند. همچنین رقابت در بخش موتورسواری به مرحله سوم و در بخش آرسی (رادیو کنترلی) به مرحله دوم رسیده‌است.
مثبت دست فرمون که به حواشی و پشت صحنه این مسابقه می‌پردازد، پیش از این روزهای جمعه از شبکه نسیم پخش می‌شد که در حال حاضر با تغییر در کنداکتور شبکه، پخش آن به روزهای شنبه ساعت ۲۱:۳۰ موکول شده است.

تصویربرداری «بچه مهندس۴» در تهران

فصل چهارم بچه مهندس در حالی کلید خورده که احمد کاوری کارگردانی این فصل از سریال را برعهده دارد. در فصل جدید احمد کاوری جایگزین علی غفاری در مقام کارگردان سریال شده است و فرهاد قائمیان و مهشید جوادی اولین بازیگرانی هستند که جلوی دوربین رفته اند.
همزمان با آغاز مرحله تصویربرداری، بازنویسی متن‌ها نیز توسط حسن وارسته و یک گروه چند نفره در حال انجام است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

5 − دو =