سه شنبه, ۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۴:۵۳:۵۲
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹

عربستان سعودی پیکر شهید نمر را تحویل دهد

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی فرهنگ سار از بنیاد بین المللی عاشورا ، سید فادی السید در میزگرد مجازی اندیشه سیاسی شهید نمر از مقامات سعودی خواست تا هرچه زودتر پیکر پاک این شهید را تحویل دهند زیرا به گروگان گرفتن پیکر این شهید برخلاف حقوق انسان و قوانین بین المللی است. وی افزود: […]



به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی فرهنگ سار از بنیاد بین المللی عاشورا ، سید فادی السید در میزگرد مجازی اندیشه سیاسی شهید نمر از مقامات سعودی خواست تا هرچه زودتر پیکر پاک این شهید را تحویل دهند زیرا به گروگان گرفتن پیکر این شهید برخلاف حقوق انسان و قوانین بین المللی است.

وی افزود: شهید نمر شجاعانه و بدون هراس از حکم اعدام رژیم دیکتاتوری آل سعود توانست ماهیت آنان را افشاء نماید. رژیم آل سعود یک نظام دیکتاتور، مستبد و کینه توز است که طرح های صهیونیستی- آمریکایی را در منطقه به اجرا درمی آورد.

اقدامات تجاوزگرانه وهابیت هیچ ارتباطی با اهل سنت ندارد

شیخ ماهر الحمود رئیس اتحادیه علمای مقاومت به نقش علماء در رویارویی با ظلم اشاره کرد و گفت: جنایات وحشیانه ای که رژیم آل سعود علیه شهید نمر و دیگر مخالفان داشته و اقدامات تجاوزگرایانه وهابیت علیه دین اسلام محکوم است و هیچ ارتباطی با اهل سنت و جماعت ندارد و آنان از این اقدامات تبری می جویند زیرا فرقه وهابیت، طرح های صهیونیستی و آمریکایی را به اجرا درمی آورد و همواره کرامت انسانی را پایمال کرده است و در واقع آنان خادمان صهیونیست هستند.

دکتر “راشد الراشد” رئیس مرکز بزرگداشت میراث شهید النمر در بحرین درباره ویژگی های فکری، سیاسی و دینی و نیز اندیشه های اصلاح گرایانه شهید نمر گفت: این شهید سمبل آزادگی، مقاومت و شهادت برای تمامی گروه های حق طلب در سراسر جهان بود.

این فعال سیاسی بحرین تاکید کرد: اقدامات شنیع رژیم آل سعود نشان داد که رژیم به شدت از این شهید هراس داشت زیرا نمر توانست عرش طاغوتیان را به لرزه درآورد و به همین دلیل صدای وی را خاموش کردند ولی به طور قطع نمی توانند راه جهاد او را قطع کنند.

شیخ محمد الزعبی عضو شورای مرکزی مجمع علمای مسلمین در لبنان گفت: شهید نمر شهید یک مذهب معین نیست بلکه شهید اسلام است زیرا هر آزاده ای در جهان شهادت او را گرامی می دارد.

شیخ رسول باقری پژوهشگر از ایران فرازهایی از پیام مقام معظم رهبری به مناسبت شهادت شیخ نمر را قرائت نمود و درباره ویژگی های این شهید سخن به میان آورد.

خانم لیندا طبوش از لبنان درباره مفاد حقوق بشر و موضوع نقض آن از سوی حکام مستبد و جنایتکار مطالبی ارائه کرد و اقدامات سرکوب گرایانه رژیم آل سعود را مخالف همه قوانین و عهدنامه های حقوق بشری دانست و خواستار افشاء و محکومیت جنایات این رژیم در دادگاه ها و محافل حقوقی بین المللی گردید.

خانم فاتن الربیعی از عراق درباره نحوه ارسال و تبیین پیام شهید شیخ نمر به جوانان مطالبی را بیان کرد و بر ضرورت الگو گرفتن جوانان از شهیدان راه حق و آزادی تاکید کرد تا آنان ارزش جهاد و مقاومت را بدانند.

مرکز امت واحده با همکاری بنیاد بین المللی عاشورا و ستاد بزرگداشت شهید النمر در بحرین به مناسبت پنجمین سالگرد شهادت شیخ نمر باقر النمر و به منظور بزرگداشت شهدای مقاومت اسلامی میزگرد مجازی “اندیشه سیاسی شهید نمر” را برگزار کرد.

مقامات آل سعود در تاریخ دوم ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی آیت الله شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعه این کشور را به دلیل انتقاد از رژیم حاکم بر ریاض برای محدود کردن آزادی بیان در عربستان اعدام کردند.  

بحرین نیز از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون با بحران نارضایتی‌های عمومی ناشی از سیاست‌های ظالمانه رژیم آل خلیفه مواجه است. ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است. رژیم آل خلیفه همچنین صدها نفر را سلب تابعیت کرده است. گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

8 + سیزده =