جمعه, ۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۰:۱۰
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰

مقاومت یک مفهوم کاملا انسانی‌ است

سیدجواد هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار با اشاره به اینکه مقاومت فراتر از یک واژه، یک اندیشه است، گفت: مقاومت در واقع مجموعه قوام‌یافته رخدادهای بشری است.  وی افزود: این مفهوم در اعتقادات و باورهای دینی به چشم می‌خورد و در قرآن هر جا که از واژه صبر استفاده […]



سیدجواد هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار با اشاره به اینکه مقاومت فراتر از یک واژه، یک اندیشه است، گفت: مقاومت در واقع مجموعه قوام‌یافته رخدادهای بشری است. 

وی افزود: این مفهوم در اعتقادات و باورهای دینی به چشم می‌خورد و در قرآن هر جا که از واژه صبر استفاده شده است، در واقع یکی از شئون مقاومت تبیین شده است.

هاشمی ادامه داد: مقاومت فراتر از مرزهای جغرافیایی و حتی مرزهای اعتقادی و دینی، یک مفهوم کاملاً انسانی است. 

بازیگر «اخراجی‌ها» گفت: با این تعریف گسترده از مقاومت، جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت طیف وسیعی از آثار سینمایی را در برمی‌گیرد و می‌تواند با ایجاد رقابت بین فیلمسازان زمینه را برای رشد کمی و کیفی فیلم‌های مقاومت فراهم کند و از سوی دیگر محلی برای شناسایی استعدادهای جدید باشد.

هاشمی با بیان اینکه جشنواره فیلم مقاومت توانسته زمینه‌ساز بروز اندیشه‌های انقلابی باشد، تصریح کرد: گرچه کیفیت تولیدات سینمایی یکی از اصولی است که باید در سینمای مقاومت به آن پایبند بود اما عدد ده هزار اثر دریافتی در شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت نیز عددی قابل تأمل است که نشان می‌دهد مفهوم مقاومت به یکی از دغدغه‌های فراگیر در همه کشورها تبدیل شده که این مهم به خودی‌خود یک موفقیت چشمیگیر و کم‌نظیر است. 

بازیگر «حماسه مجنون» با اشاره به ضرورت رشد کیفی آثار سینمای دفاع‌مقدس، یادآور شد: جنگ‌تحمیلی تفاوت‌های ماهوی و هویتی با دیگر جنگ‌های جهان دارد و حتی اسم این جنگ نیز با دیگر جنگ‌های متفاوت است. در دوران دفاع‌مقدس، رزمندگان برای کشتن به جبهه نمی‌رفتند بلکه آنان برای دفاع و در واقع برای صلح در جبهه‌ها می‎‌جنگیدند؛ این تفاوت نشان از تمایز این جنگ با دیگر جنگ‌ها دارد پس تبعاً سینما باید به این تفاوت‌ها توجه کند.

مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «مسابقه اصلی»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد، پژوهش، تحلیل» «فیلم به معنای مطلق» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

20 − سه =