جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۴:۰۵:۰۲
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹

شوق سرزمین رنگین‌کمان اقوام و ادیان برای مشارکت در انتخابات

به گزارش فرهنگ سار، اگرچه انتخابات ۱۴۰۰ همانند انتخابات دیگر مورد حب و بغض بدخواهان نظام وانقلاب قرار گرفته و دشمنان داخلی وخارجی به بزرگنمایی مشکلات موجود پرداخته و شبکه های مجازی را با تبلیغات منفی خود پر کرده و آرزویشان روی گردانی ملت از صندوق های رای است، ولی با وجود همه این شیطنت ها مردم فهیم […]



به گزارش فرهنگ سار، اگرچه انتخابات ۱۴۰۰ همانند انتخابات دیگر مورد حب و بغض بدخواهان نظام وانقلاب قرار گرفته و دشمنان داخلی وخارجی به بزرگنمایی مشکلات موجود پرداخته و شبکه های مجازی را با تبلیغات منفی خود پر کرده و آرزویشان روی گردانی ملت از صندوق های رای است، ولی با وجود همه این شیطنت ها مردم فهیم آذربایجان غربی نظیر دیگر مناطق کشور اعم از هر قوم و مذهب مشارکت در انتخابات را وظیفه خود دانسته و ‌آن را موجب ‌ارتقای حایگاه بین المللی کشور می‌دانند.

مردم‌ این دیار معتقد هستند که مشارکت پرشور در انتخابات، اتاق های فکر استکبار جهانی را به کما برده و قدرت نفس کشیدن را از آنان گرفته و نقشه هایشان را نقش بر آب خواهد کرد.

مردم آذربایجان غربی نظیر دیگر مناطق کشور بر این باور هستند که هر رای ایرانی مهر باطلی بر افکار پوچ دشمنان زده و غیرت و وفاداری ملت ایران را به انقلاب و نظام ثابت خواهد کرد.

مسلمان و مسیحی، اهل سنت و اهل تشیع، آشوری و ارمنی در نقاط مختلف آذربایجان غربی همانگونه که در ۴۲ سال اخیر پشتیبان نظام و انقلاب بوده اند، این بار نیز در لبیک به فرامین مقام معظم رهبری و مایوس کردن دشمنان انقلاب می خواهند صحنه دیگری از غیرت خود را خلق کنند.

آنان مشارکت در انتخابات را کمک به ارتقای جایگاه بین المللی کشور دانسته و حضور در آن را برخود واجب دانسته و به این اصل معتقد هستند، مشارکت در انتخابات برگ برنده ایران اسلامی در مواجهه با تحریم های ناجوانمردانه استکبار جهانی است.

گواه روشن بر این مدعا، سخنان و پیام های روحانیان، دانشگاهیان، فعالان رسانه ای ، اقوام و مذاهب مختلف اعم از شیعه و سنی و مسیحی و مسلمان است.

شرکت مردم در انتخابات نشانه علاقمندی عمیق مردم به انقلاب و نظام است

رییس دفتر آیت الله جوادی آملی در آذربایجان غربی و از روحانیان این استان گفت: مشارکت در انتخابات ثابت می کند برخلاف تصور دشمنان، ملت ایران هنوز به نظام و کشور خود علاقمند هستند. 

حجت الاسلام سیدمحمد فخری ادامه داد: فتنه افکنی دشمنان انقلاب و نظام قصه ای تکراری است و سال های سال است که آنها در برهه های مختلف برای دلسرد کردن مردم دست به شیطنت می زنند ولی همواره ناکام می مانند.

وی افزود: مردم ایران بازهم مثل همیشه به عهد خود وفا کرده و با اقتدار بیشتری در انتخابات شرکت خواهند کرد به ویژه اینکه امسال چند انتخابات باهم تقارن پیدا کرده اند.

حضور درپای صندوق های رای،فرصت تفرقه افکنی را از دشمنان می گیرد

امام جمعه اهل سنت سردشت هم در این باره گفت: ملت ایران باشکوه حضور خود ثابت خواهند کرد همچنان حامی انقلاب و آرمان های آن هستند و تبلیغات دشمن تاثیری بر عهد و پیمان آنان با انقلاب و نظام نداشته است.

“ماموستا محمد واوی” ادامه داد: مشارکت در انتخابات درحقیقت جبهه ای در برابر دشمن است و این جبهه هراندازه پرشورتر و بااقتدارتر باشد به همان اندازه باعث خواهد شد، معاندان و بدخواهان انقلاب و کشور از موضع های خود عقب نشینی کنند.

وی اظهار داشت: شرکت مردم در انتخابات فرصت هرگونه ‌ایجاد شکاف و تفرقه افکنی در کشور و بین مردم و مسوولان را از دشمنان خواهد گرفت.

وی افزود: یاس، تنها دستاورد استکبار جهانی از انتخابات ۱۴۰۰ خواهد بود و پیوند عمیق ملت با نظام مهر باطلی بر نقشه های آنان خواهد گرفت.

مشارکت در انتخابات نقشه های دشمنان را خنثی می کند

“رییس انجمن آشوریان ارومیه” با اشاره به اینکه دشمنان با همه ترفندها برای کاهش حضور مردم در پای صندوق‌های رای تلاش می کنند، گفت: مشارکت پرشور مردم در روز انتخابات نقشه های آنها را خنثی می کند.

“استانلی سیمونز” با بیان اینکه مسوولان، زمینه لازم را برای حضور پرشور مردم درانتخابات فراهم کنند، افزود: مسوولان امر، باید فضایی ایجاد کنند تا نامزدهای انتخاباتی مورد نظر تمام طیف ها و گروه ها فرصت رقابت در انتخابات را داشته باشند زیرا در این صورت است که مردم با دلگرمی بیشتری در انتخابات شرکت کرده و به فرد مورد نظر خود رای خواهند داد.

وی اضافه کرد: دشمنان تمام همّ‌ و غمّ‌ خود را به کار بسته اند تا مردم در انتخابات شرکت نکنند بنابراین در چنین وضعیتی باید مولفه های لازم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود.

رییس انجمن آشوریان ارومیه با تاکید بر لزوم انتخاب آگاهانه، اظهار کرد: انتخاب درست و آگاهانه باعث برگزیده شدن افراد آگاه و توانمندی می‌شود که برای مشکلات، راه و ایده و برنامه منسجمی دارند و می‌توانند افق روشنی به روی کشور بگشایند.

مشارکت مردم در انتخابات برگ برنده جمهوری اسلامی در مواجهه با تحریم هاست

نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مشارکت مردم در انتخابات برگ برنده جمهوری اسلامی در مواجهه با تحریم های ناجوانمردانه دشمنان است.

وحید جلال زاده  با بیان ‌اینکه‌ دشمنان برای عدم حضور مردم در انتخابات، اقدام‌ به بمباران خبری و جنگ روانی می کنند، افزود: آنان برای عدم مشارکت مردم در پای صندوق های رای دست به  هر اقدامی می زنند و تلاش می کنند ملت را نسبت به آینده کشور ناامید کنند.

وی اضافه کرد: با بصیرتی که مردم دارند و همان گونه که در تمام برهه ها حضور یافته اند، این بار نیز شعور خود را به نمایش خواهند گذاشت.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، حضور در انتخابات را موهبتی الهی و فرصتی بزرگ عنوان کرد و اظهار داشت: با عقب نشینی ‌و ترک صحنه انتخابات، هیچ‌ اتفاقی در وضع موجود و حل مشکلات پیش رو نخواهد افتاد.

جلال زاده گفت: دشمنان و رسانه های بیگانه با تبلیغات منفی در تلاش هستند تا مردم را از صف های رای دور کرده و انتخابات را کمرنک کنند، ولی حضور هوشمندانه و پرشور درپای صندوق های رای امید دشمنان را به یاس تبدیل خواهد کرد.

وی بیان کرد: پایگاه اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی، مردم است و مشارکت ملت در انتخابات و عرصه های مختلف یک حضور تشریفاتی نبوده بلکه مردم همواره نقش اصلی را ایفا کرده اند.

شرکت در انتخابات نماد پیوند عمیق ملت و نظام است

مدرس مدارس علوم دینی اهل سنت آذربایجان‌غربی اظهار داشت: حضور پرشور مردم در انتخابات علاقمندی ملت ایران به نظام اسلامی و کشور را نشان داده و ‌به دشمنان ثابت می‌کند نقشه های آنها همچنان‌ بی نتیجه مانده است.

“ماموستا عبدالرحمن محمدپور” با اشاره به تبلیغات منفی معاندان نظام جهت شرکت نکردن مردم در انتخابات، اضافه کرد: دشمنان داخلی و خارجی تلاش می‌کنند مردم در انتخابات شرکت نکنند تا با دیدن عدم حضور مردم درانتخابات، به دنیا این پیام‌ را بدهند که دیگر پبوندی میان ملت ایران و نظام‌ نیست و ‌مردم از انقلاب روی گردان شده اند.

وی اظهار داشت: ملت ایران در این شرایط باید آگاهانه وارد میدان شده و به این مهم معتقد باشند که اگر خواهان بهبود شرایط هستند، این اتفاق جز با حضور درپای صندوق های رای حاصل نخواهد شد.

وی افزود: سرنوشت ملت از همین صندوق های رای بیرون می آید بنابراین درصورت روی گردانی از آن، آنکه متضرر خواهد شد خود ملت بوده و برنده، دشمنان ‌این آب و خاک خواهند بود.

تایید شدن صلاحیت ۸۰ درصد ثبت‌نام‎‌کنندگان شورای شهرهای آذربایجان‌غربی 
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ۸۰ درصد ثبت‌نام‌کنندگان شوراهای شهرهای این استان توسط هیات نظارت تایید صلاحیت شدند.

علی مصطفوی افزود: از هزار و ۹۶۷ نفر ثبت نام کننده در این استان، در هیات اجرایی هزار و ۷۷۸ نفر معادل ۹۰ درصد تایید صلاحیت شدند.

وی اضافه کرد: در آن مرحله، ۱۳۴ نفر نیز معادل ۶.۸۱ درصد رد صلاحیت شدند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی همچنین از انصراف ۵۵ نفر از ثبت نام کنندگان در شوراهای اسلامی شهرهای استان خبر داد و بیان کرد: از هزار و ۷۷۸ نفر تایید صلاحیت شده در هیات های اجرایی، هزار و ۴۰۸ نفر معادل ۸۰ درصد در هیات های نظارت شهرستانی تایید صلاحیت شده اند.

مصطفوی گفت: در این بررسی ها، ۳۴۶ نفر معادل ۲۰ درصد رد صلاحیت شدند.

وی اضافه کرد: افرادی که در این برهه رد صلاحیت شده اند، تا آخر وقت امروز فرصت دارند که شکایت یا اعتراض خود را به هیات نظارت استان بدهند.

وی اظهار داشت: هیات نظارت های استانی نیز تا ۲۱ اردیبهشت فرصت دارند تا بررسی و نتیجه نهایی را ۲۲ اردیبهشت اعلام کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: صلاحیت ثبت نام کنندگان شوراهای روستایی نیز در هیات های اجرایی در حال بررسی بوده و شانزدهم ماه جاری نتیجه به اطلاع هیات نظارت خواهد رسید.

با این وجود پیش بینی ها نشان می دهد همه آحاد مردم آذربایجان غربی آمادگی کامل دارند تا با حضور گسترده در انتخابات پیش روی بار دیگر حماسه ماندگاری خلق کنند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ۲۸ خرداد امسال برگزار می شود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

چهار × پنج =