جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۴:۰۹
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱

یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی صنعتی در کشور فعال می شود

 بابک دین پرست روز سه شنبه در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان اشتهارد  افزود: اکنون ۴۶ هزار واحد تولیدی صنعتی  در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور داریم که  از این تعداد ۹ هزار و ۸۰۰ واحد یعنی حدود ۲۲ درصد غیرفعال هستند. وی با اشاره به وجود ۳۵ هزار واحد صنعتی و تولیدی […]



 بابک دین پرست روز سه شنبه در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان اشتهارد  افزود: اکنون ۴۶ هزار واحد تولیدی صنعتی  در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور داریم که  از این تعداد ۹ هزار و ۸۰۰ واحد یعنی حدود ۲۲ درصد غیرفعال هستند.

وی با اشاره به وجود ۳۵ هزار واحد صنعتی و تولیدی فعال در کشور، ادامه داد: ۴۰ درصد واحدهای فعال با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد، ۲۳ درصد با ظرفیت ۵۰ تا ۷۰ درصد و ۳۴ درصد با ظرفیت بالای ۷۰ درصد مشغول به فعالیت هستند.

دین پرست گفت:  وزارت کشور برای توسعه شهرستان‌های کمتر توسعه یافته برنامه ویژه‌ای دارد که شهرستان اشتهارد نیز در این برنامه دیده شده است.

وی با اشاره به مصوبه هیات وزیران که منجر به معافیت مالیاتی شهرک صنعتی اشتهارد شد،  افزود: این مهم برای تولیدکنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است و باعث ارتقای انگیزه در میان آنها می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با اشاره به بازدیدهای که از واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد انجام شده است، گفت: برخی از این واحدها با مشکل سرمایه در گردش مواجه هستند.

همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه وزارت کشور در سفر خود به البرز از  واحد تولید کارتن در اشتهارد که  این واحد با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغال برای ۷۰ نفر در حال فعالیت است بازدید کرد.

بازدید از روند تکمیل واحد تولید پلیمر در اشتهارد که ساخت این واحد با ظرفیت تولید حدود ۴۰۰ هزار تن پلیمر در سال، از سال ۹۸ آغاز شده و با ماشین آلات آلمانی و ایتالیایی و سرمایه گذاری داخلی و خارجی، در حال تکمیل است ازدیگر بازدیدهای معاون وزیر کشور بود.

همچنین واحد تولید بنر در شهرک صنعتی اشتهارد با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه وزارت کشور و استاندار البرز افتتاح شد که این واحد با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان در مساحتی حدود ۳۰ هزار متر مربع با اشتغال برای ۵۰ نفر به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

عزیزاله شهبازی استاندار البرز در این بازدید معاون وزارت کشور را همراهی کرد.

استان البرز دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی است.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دو × سه =