جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۷:۲۶
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹

سهم اقتصاد دانش بنیان در تولید ناخالص داخلی سالانه ۵۰ درصد رشد دارد

به گزارش فرهنگ سار، سورنا ستاری روز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان اندیشه ۲ و بازدید از دستاوردهای شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در جمع خبرنگاران، افزود: میزان فروش محصولات و خدمات دانش بنیان کشور به بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده و ارزش صادرات آنها یک میلیارد دلار است. وی با تاکید بر اینکه این رشد […]



به گزارش فرهنگ سار، سورنا ستاری روز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان اندیشه ۲ و بازدید از دستاوردهای شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در جمع خبرنگاران، افزود: میزان فروش محصولات و خدمات دانش بنیان کشور به بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده و ارزش صادرات آنها یک میلیارد دلار است.

وی با تاکید بر اینکه این رشد و پیشرفت نوید بخش اتفاق های خوب در کشور است، اظهار داشت: بطور متوسط هر ۶ ماه یک بار به اصفهان سفر دارم و امروز بلوغ و بالندگی شهرک علمی و تحقیقاتی این شهر را به وضوح می بینیم.

ستاری با اشاره به فعالیت شرکت های جدید و جوانان در این شهرک، اضافه کرد: امروز در بازدید از شرکت های فناور اصفهان ، محصولات جدید و پیشرفته ای را دیدم که امید است این رشد سریع حوزه فناوری همچنان ادامه یابد و هر روز شاهد خبرهای خوب باشیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: میزان فروش شرکت های دانش بنیان رشد پیدا کرده و در کشور اقدامات خوبی برای حمایت از آنها انجام شده است.

به گزارش فرهنگ سار ، امروز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ساختمان اندیشه ۲ در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با هزینه ۱۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا و استقرار ۳۰ شرکت فناور افتتاح شد.

همچنین سورنا ستاری در سفر خود به شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از محصولات دانش بنیان مختلف مانند اتاق رویشگر خوراک دام هیدروپوتیک، شیر فوق ایمن بر علیه ویروس کرونا و سیستم های تنفسی، پارک تجهیزات پزشکی و سلامت و کارگاه های جدید تجاری سازی و فناوری بازدید کرد.

 ستاری روز شنبه در سفر به اصفهان از تعدادی از شرکت های مستقر در شهرک صنعتی جی بازدید و طرح توسعه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اصفهان را افتتاح کرد.
بازدید از دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی و افتتاح مرکز اسنواتک در ناحیه نوآوری دانشگاه اصفهان و بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دیگر برنامه های سفر سورنا ستاری به اصفهان بود.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به‌عنوان نخستین سازمان مؤسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۸۰ با هدف حمایت و هدایت شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان آغاز کرد و اکنون بیش از ۵۸۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور با اشتغال بیش از هفت هزار و ۸۰۰ دانش‌آموخته دانشگاهی در آن مستقر است.

این شهرک دارای سه پارک علم و فناوری، هشت مرکز رشد فناوری، پنج مرکز نوآوری و شکوفایی و مرکز علم و فناوری کودکان و نوجوانان در ۵۲۰ هکتار است.

اصفهان به عنوان استان پیشرو در راه‌اندازی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری که نخستین زمینه‌های رسمی شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان را به وجود آورد حدود ۱۰ درصد از واحدهای فناور و دانش‌بنیان کشور را در خود دارد و دومین استان کشور در این زمینه است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

5 − 2 =