یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۴۷:۴۹
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰

زیباترین خودروهای راهپیمایی ۲۲ بهمن تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار، نصرت الله لطفی روز دوشنبه در نشست خبری اعلام برنامه های راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: آغاز حرکت خودروها و موتورها در تمام شهرها از مساجد خواهد بود و مردم با تزیین خودروهای خود به دشمن این نکته را یادآور می شوند که به قصد راهپیمایی آمده اند و دشمن نگوید […]



به گزارش خبرنگار فرهنگی فرهنگ سار، نصرت الله لطفی روز دوشنبه در نشست خبری اعلام برنامه های راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: آغاز حرکت خودروها و موتورها در تمام شهرها از مساجد خواهد بود و مردم با تزیین خودروهای خود به دشمن این نکته را یادآور می شوند که به قصد راهپیمایی آمده اند و دشمن نگوید که از ترافیک خیابان ها برای راهپیمایی استفاده شده است و پیامی که به تمام دنیا می دهیم این است که مراسم جشن انقلاب در سال کرونایی اینگونه برگزار می شود.

وی افزود: در این روزها پویش هایی همچون پویش هر خانه یک پرچم راه اندازی شده و مردم می توانند با تزیین خودروهای خود در پویش هر خودرو یک پرچم شرکت کنند و حتی سقف خودروها را می توانند تزیین کنند تا در فیلمبرداری هوایی نمادهای تبلیغی مشخص شود. 

لطفی از اختصاص دو مسیر برای عبور خودروها در راهپیمایی خبر داد و گفت: یک مسیر ویژه خودرو از مسجد امام سجاد (ع) به سمت خیابان آیت الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح و میدان آزادی و مسیر دوم از مسجد جامع ابوذر به سمت میدان ابوذر، خیابان آیت الله شهید سعیدی و میدان آزادی خواهد بود و خودروها پس از رسیدن به میدان آزادی از بزرگراه شهید لشکری خارج می شوند. 

وی با بیان این که مراسم راهپیمایی از ساعت ۱۰ در سراسر کشور آغاز می شود، درباره مسیر موتورسیکلت ها در تهران گفت: مسجد امام حسین (ع) به سمت خیابان انقلاب و خیابان آزادی مسیر موتورسوارها خواهد بود. 

 برای برپایی راهپیمایی امسال پنج پیشنهاد مطرح شد و از مردم نیز نظرسنجی کردیم که بیش از ۷۰درصد با راهپیمایی موتورسواران و خودروسواران موافقت کردند، ۲۰درصد فقط با راهپیمایی خودرویی موافق بودند و ۱۰ درصد با راهپیمایی موتوری موافقت کردند. 

وی از برپایی جشن سراسری شکوه و صبر در ۲۱ بهمن خبر داد و گفت: ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه این جشن با محوریت آستان قدس رضوی، حرم حضرت معصومه، بقاع متبرکه و مساجد با اهتمام ستاد کل نیروهای مسلح و همکاری نیروی نظامی و انتظامی خواهد بود و در ساعت ۲۱ در ۳۰ استان و ۴۰۰ شهرستان نورافشانی خواهیم داشت.
لطفی گفت: اگرچه امسال در شرایط خاص کرونایی هستیم و سلامت محور برگزار شدن هرگونه مراسم مورد تاکید بوده ، به همین جهت و فارغ از مراسم ۴۱ سال گذشته ، در روز ۲۲ بهمن ، شاهد حضور تجمعی مردم نبوده و راهپیمایی امسال در شکل تفکیکی خودرویی خانوادگی و موتوری را شاهد خواهیم بود و مسیرهای دوازده گانه منتهی به میدان آزادی تهران و مسیرهای اعلام‌شده تمامی شهرها از هر قومیت و نژادی ، و یا هر سلیقه سیاسی همه یک صدا «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» را فریاد خواهند زد.
وی اضافه کرد: همزمان در هزار شهر و شهرستان و چهار هزار روستا با محوریت مساجد برای آغاز راهپیمایی ، در تهران نیز مردم عزیز از مسیرهای دوازده‌گانه و سه مسیر اصلی تفکیک خودرو و موتورسیکلت و دوچرخه، به سوی میدان آزادی حرکت خواهند کرد. 
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: در حدود ۲۰۰ غرفه بهداشتی، پذیرایی و فرهنگی در طول مسیرهای منتهی به میدان آزادی ارائه خدمات خواهند داشت  و شاهد حرکت کاروان های شادی خودرویی با پخش سرودهای انقلابی و اجرای زنده گروه های سرود و اجرای برنامه های شاد در سراسر شهر تهران خواهیم بود.
وی از شرکت کنندگان در راهپیمایی موتوری و خودرویی خواست تا موتورها و خودروهای خود را به شعارهای انقلابی، تصاویر امام و رهبری و تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی مزین کنند و جلوه ای ویژه به مراسم امسال بدهند. امسال نیز حضور خانواده معظم شهدا، پدران، مادران، همسران و فرزندان شهیدان ، همراه با تصاویر زیبای شهیدان، زینت‌بخش حرکت خودرویی خانوادگی خواهند بود.
لطفی ادامه داد: حضور نمایندگانی از اقوام ایرانی با لباس های محلی و سوار بر موتور و با حضور در مراسم ۲۲ بهمن در تهران و قطعا حضور آنان در استان های کشور از جلوه های ویژه مراسم امسال است . 

 با توجه به شناخته شدن روز ۲۲ بهمن به عنوان روز ملی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، تمام سفارتخانه ها و کنسولگری ها و خانه های فرهنگ ایران در ۶۳ کشور که عموما با شیوع ویروس کرونا درگیر هستند اما با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، میزبان ایرانیان و همه دلدادگان انقلاب اسلامی بوده و در آن مکان ها نیز یاد سالگرد انقلاب اسلامی گرامی داشته خواهد شد. 
 

پوشش خبری ۲۲ بهمن با حضور شش هزار خبرنگار و عکاس
وی اضافه کرد: اگرچه شکل مراسم امسال خودرویی و موتوری خواهد بود همچنان تمام رسانه های خارجی مقیم با حدود ۲۰۰ خبرنگار و تصویربردار و بیش از شش هزار عوامل رسانه ای داخلی یعنی بیش از ۶۲۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار مراسم یوم الله ۲۲ بهمن در سراسر کشور را پوشش خبری خواهند داد. 
لطفی افزود: تمام شبکه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی، بیش از ۳۵۰ گروه خبری و تمام شبکه های برون مرزی و جام جم در تهران و تمام شبکه های استانی کشور در مسیرهای راهپیمایی، مراسم ۲۲ بهمن را به صورت مستقیم پوشش خبری تصویری می دهند.

بیش از ۱۵ کیلومتر سیستم صوتی در مسیرهای راهپیمایی خودرویی و موتوری منتهی به میدان آزادی مستقر شده که با اضافه کردن بیش از ۷۵۰ بلندگو و آماده سازی ۵۰ واحد صوت سیار با بهره گیری از ۳۵۰ دستگاه بلندگو در مسیرهای دوازده گانه راهپیمایی تهران خدمات صوتی ارائه می دهند و بیش از ۲۵۰ کیلومتر خدمات سیستم صوتی در مراکز استان ها مستقر می شود. 
 

راهپیمایی مجازی 
لطفی گفت: اگرچه از آغاز دهه فجر ، بخش های مختلف فضای مجازی این شورا در جهت تبیین و آگاهی رسانی فعال بوده اما همانگونه که اعلام شد، راهپیمایی مجازی از روز ۱۲ بهمن آغاز شده و تا ۲۲ بهمن ادامه خواهد داشت و مردم می توانند با مراجعه به نشانی و حرکت مردمی و مجموعه سراج به نشانی  حضور خود را ثبت کرده و  شعار و پوستر انتخاب کنند و حتی در روز ۲۲ بهمن، قطعنامه پایانی مراسم را مشاهده و  تایید کنند. 
وی درباره مراسم ویژه میدان آزادی تهران گفت: برنامه های امسال متفاوت تر از سال های قبل، همراه با نمایشی از دستاوردهای هوا فضا و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و با استقرار جایگاه در زیر برج آزادی در ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح با تلاوت قرآن مجید و اجرای سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران آغاز خواهد شد.
 شعرخوانی احمد بابایی، پرواز بادکنک ها و کاغذهای رنگی از برج آزادی و انجام جلوه های ویژه، سقوط چتربازان نیروهای مسلح و انجام عملیات نمایش هوایی، اجرای سرود توسط رزم‌نوازان دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران، اجرای خواننده های انقلابی و قرائت قطعنامه سراسری از دیگر برنامه های میدان آزادی است که توسط لطفی اعلام شد. 
 

سخنرانان ۲۲ بهمن در استان ها
وی همچنین درباره سخنرانان مراسم ۲۲ بهمن در دیگر استان ها گفت: سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در مشهد سخنرانی خواهد کرد و حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی سخنران استان خراسان جنوبی خواهد بود. 

حجت الاسلام علی شیرازی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارالله سخنران خراسان شمالی است و فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی سخنران استان گلستان خواهد بود. در استان گیلان آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سخنرانی خواهد کرد و حجت الاسلام عباس محمدحسنی رئیس عقیدتی سیاسی ارتش در استان مازندران به ایران سخنرانی خواهد پرداخت. 

وی افزود: علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل سخنرانی خواهد کرد و حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه سخنران استان آذربایجان شرقی خواهد بود. 
لطفی ادامه داد: حجت الاسلام عسگر دیرباز نماینده مجلس خبرگان رهبری در استان آذربایجان غربی، حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در استان قزوین، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی امام جمعه موقت تهران در استان سمنان، حجت الاسلام محمدجواد حاجی علی اکبری در استان یزد و حجت الاسلام سیدرضا تقوی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی در استان اصفهان سخنرانی خواهد کرد. 
همچنین حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در استان قم، حجت الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات در استان اراک، سردار محمدحسین سپهر فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح در استان همدان، سید محمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در استان کردستان، محمد قنبری استاد دانشگاه در استان کرمانشاه و سید یحیی رحیم صفوی مشاور عالی فرماندهی کل قوا در استان لرستان به ایراد سخن خواهند پرداخت. 
وی افزود: سخنران استان ایلام حجت الاسلام سید علیرضا ادیانی رئیس عقیدتی سیاسی ناجا خواهد بود و سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید سخنران استان البرز خواهد بود. همچنین آیت الله سید احمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان در استان بوشهر، سردار غلامرضا سلیمانی فرمانده بسیج در استان کهکیلویه و بویراحمد، سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اهواز سخنرانی خواهد کرد. 
به گفته لطفی منوچهر متکی استاد دانشگاه سخنران زاهدان است و حسینعلی امیری معاون حقوقی رئیس جمهوری سخنران شیراز، حمیدرضا حاجی بابایی سخنران کرمان، حجت الاسلام سعیدی رئیس عقیدتی سیاسی ستاد فرماندهی کل قوا سخنران بندرعباس خواهد بود.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

14 − هفت =