یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۰:۲۲
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰

ترکیب اتحادیه اسلامی و امت واحده ما را به تمدن نوین اسلامی می‌رساند 

به گزارش گروه فرهنگی فرهنگ سار از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام حمید شهریاری در نشست هم اندیشی اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت گفت: ما کشورهای جهان اسلام باید برای اتحادیه اسلامی قانون اساسی بنویسیم که اولین گام در این مسیر، وجود پارلمان اسلامی است و اجزای این مدل مفهومی بر اساس آیات قرآنی، احادیث، منابع اهل […]



به گزارش گروه فرهنگی فرهنگ سار از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام حمید شهریاری در نشست هم اندیشی اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت گفت: ما کشورهای جهان اسلام باید برای اتحادیه اسلامی قانون اساسی بنویسیم که اولین گام در این مسیر، وجود پارلمان اسلامی است و اجزای این مدل مفهومی بر اساس آیات قرآنی، احادیث، منابع اهل سنت و شیعه و فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری استخراج شده است.
وی افزود: باید ادبیات این مدل مفهومی را به ادبیات حقوقی تبدیل کنیم و زیربنای اساسنامه اتحادیه اسلامی را تشکیل دهیم؛ با مجلس شورای اسلامی در این خصوص رایزنی کرده ایم که با استقبال کمیسیون فرهنگی نیز مواجه شده است.
شهریاری ادامه داد: آنچه در این مدل مفهمومی مطرح شد، محورهای راهبردی و مفاهیم اساسی برای تأسیس اتحادیه اسلامی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی بوده و این محورها باید در قالب فعالیت های اجرایی و عملیاتی محقق شود و از اتحادیه های مختلف مجمع می خواهیم ضمن حفظ انسجام خود، به تکمیل و اجرایی شدن محورهای مطرح شده کمک کنند.
شهریاری اظهار داشت: باید از همه ظرفیت ها از جمله ظرفیت علما و نخبگان در حوزه ارتباطات و اطلاعات استفاده کرد؛ باید با سراسر کشورهای اسلامی بده بستان داشته باشیم تا متحد شویم.
وی تأکید کرد: ما باید زیرساخت، پلتفرم و یا سکوی پرش به سوی آرمان بزرگ اتحادیه اسلامی و تمدن نوین اسلامی را فراهم کنیم؛ در این زمینه نباید فقط به اقدامات داخل ایران اکتفا کنیم، بلکه باید از مجموع ظرفیت ها و توانمندی های جهان اسلام بهره برد. 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه تدوین سند حقوقی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی در حال پیگیری است که باید در مجلس تصویب شود؛ خاطرنشان کرد: شیخ بدرالدین حسون مفتی اعظم سوریه به ما قول داده است که اگر این سند در ایران تصویب شود و رهبر معظم انقلاب آن را امضا کنند، ما نیز در مجلس سوریه آن را تصویب خواهیم کرد.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

10 + 8 =