جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۹:۴۶
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

رسیدگی به بیش ا ز ۲ هزار پرونده احتکار در تعزیرات

محسن عسکری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار قضایی فرهنگ سار درباره پرونده های احتکار افزود: ۲۸۶ فقره پرونده همچنان در حال رسیدگی است و ۴۲۶ نفر از متهمان این پرونده ها با ارائه مدارک قانونی حکم برائت دریافت کردند و برای ۱۴۱ پرونده نیز با توجه به عدم صلاحیت تعزیرات در رسیدگی به این […]



محسن عسکری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار قضایی فرهنگ سار درباره پرونده های احتکار افزود: ۲۸۶ فقره پرونده همچنان در حال رسیدگی است و ۴۲۶ نفر از متهمان این پرونده ها با ارائه مدارک قانونی حکم برائت دریافت کردند و برای ۱۴۱ پرونده نیز با توجه به عدم صلاحیت تعزیرات در رسیدگی به این تخلفات به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای ۵۱۱ نفر از متهمان قرار صادر شده و در نهایت تعداد ۸۶۷ پرونده منجر به صدور حکم جزای نقدی شده که متخلفان به پرداخت ۱۷۳۶ میلیارد میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده‌اند.

عسکری با بیان اینکه در ماه های اخیر تمرکز گشت های مشترک تعزیرات بر موضوع احتکار بوده است، اظهار داشت: اقلام بهداشتی، لوازم خانگی، مرغ، تخم‌مرغ، لاستیک، آهن و میلگرد، روغن، لبنیات و بازرسی از فروشگاه های زنجیره ای از مهمترین موضوعات گشت‌های مشترک تعزیرات بوده است که تا رسیدن بازار به ثبات این روند افزایشی گشت مشترک تعزیرات ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به تخلفات است اما براساس ماده ۱۹ قانون تعزیرات حکومتی این سازمان اختیار تشکیل گشت مشترک با سایر دستگاه های نظارتی را به منظور تسریع در رسیدگی به تخلفات دارد.

عسکری اضافه کرد: شماره تماس ۱۳۵، درگاه اینترنتی t۱۳۵.ir و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ آماده دریافت شکایات و گزارش‌های هموطنان عزیزمان خصوصاً در مورد احتکار و اختفا و قصد گران‌فروشی است.

به گزارش فرهنگ سار، ۲۵ شهریور سال جاری جمال انصاری معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با تاکید بر لزوم افزایش همکاری با دستگاه های نظارتی با توجه به شرایط موجود اقتصادی گفت: گشت های مشترک تعزیرات باید افزایش یابد و تمرکز این گشت ها بر موضوع احتکار و اختفا به قصد گرانفروشی باشد.

گشت های مشترک تعزیرات با هدف برخورد با تخلفات حوزه احتکار با همکاری پلیس امنیت اقتصادی، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اتحادیه ها و اتاق اصناف برگزار می شود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دوازده − چهار =