دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۴:۰۵:۲۳
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۱

دشمنان جریان مقاومت در دنیا رو به زوال‌اند

 به گزارش فرهنگ سار از مجمع تقریب مذاهب اسلامی حجت الاسلام حمید شهریاری در دیدار با آیت الله سید محمد حیدری مسوول عقیدتی حشد الشعبی گفت: دشمنان و به ویژه آمریکا و عربستان طوری در رسانه‌ها وانمود می‌کنند که گویی محور مقاومت وابسته به ایران بوده و این کشور در منطقه دخالت می‌کند. در حالی […]



 به گزارش فرهنگ سار از مجمع تقریب مذاهب اسلامی حجت الاسلام حمید شهریاری در دیدار با آیت الله سید محمد حیدری مسوول عقیدتی حشد الشعبی گفت: دشمنان و به ویژه آمریکا و عربستان طوری در رسانه‌ها وانمود می‌کنند که گویی محور مقاومت وابسته به ایران بوده و این کشور در منطقه دخالت می‌کند. در حالی که سال به سال روحیه جهادی محور مقاومت مستحکم‌تر شده و مسلمانان روز به روز در حال افزایش قدرت هستند.
وی افزود: با وجود تلاش‌های دشمنان نظیر آمریکا و رژیم صهیونیستی به وضوح می‌بینیم که جریان مقاومت در دنیا در حال گسترش و در حال پیشرفت رو به جلو است و دشمنان این جریان در حال زوال و نابودی هستند.
حجت الاسلام شهریاری خاطر نشان کرد: تقویت محور مقاومت در برابر توطئه های دشمنان اسلام خود عاملی وحدت آفرین است و از این ظرفیت می توان برای انسجام بیشتر بهره جست.
در ادامه این دیدار آیت الله حیدری اظهار داشت: شیعیان و دوستداران اهل بیت در طول سالیان مختلف ظلم‌های زیادی را تحمل کرده‌اند. این در حالی است که شیعیان تلاش می‌کنند تا به مناطقی که به مردم آن سرزمین ظلم شده کمک زیادی کنند تا هرچه زودتر شرایط آنها بهبود پیدا کند.

تولیت مسجد جامع خلانی، خاطرنشان کرد: این مظلومیت باعث شده تا ارتباط مردم با اهل بیت و مساجد و عتبات قوی‌تر شود و همین امر مسلمانان را به سوی برادری سوق خواهد داد.
مسئول عقیدتی سیاسی حشدالشعبی، افزود: موضوع اربعین باعث شده تا روابط بین عراق و ایران مستحکم‌تر از قبل شود. ضمن اینکه حضور زوار مختلف کشورهای اسلامی و به ویژه ایرانی‌ها در عراق آثار بسیار مثبتی دارد که با توجه به افزایش حضور مردم در راهپیمایی اربعین این امر می‌تواند توطئه‌های دشمنان را خنثی و وحدت را تقویت کند.

ایران محور مقاومت و عراق آبروی تشیع است

همچنین حجت الاسلام والمسلمین شهریاری در دیدار با نوری مالکی نخست‌وزیر سابق و رهبر حزب اسلامی دعوه عراق با اشاره به برنامه های نوسازی مجمع تقریب مذاهب اسلامی، اظهار داشت: برای دستیابی به امت واحده و اتحادیه کشورهای اسلامی محورهای پنجگانه ای را طراحی کرده ایم.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تشریح مدل مفهمومی اتحادیه کشورهای اسلامی، تصریح کرد: تعامل و گفتگو با گروه‌های مختلف و تبادل نظرات باعث تقریب بین مذاهب اسلامی می شود.
وی افزود: کرامت امت اسلام و رسول اکرم (ص)، امانتی برگردن ماست، و همه مسلمانان موظفند به سوی وحدت مسلمین گام بردارند و با افراطیون به مخالفت برخیزند.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: وظیفه همه مسلمانان است تا در کنار محور مقاومت، تمامی جنبش‌ها و احزاب و همچنین جمهوری اسلامی ایران بایستند و کمر همت ببندند تا اجازه ندهند که تفرقه میان شیعیان و اهل سنت پیدا شود.
این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: رهبران، مسلمانان جهان اسلام و فرهیختگان و اندیشمندان، باید بدانند که دشمنان منتظر حل بحران‌های ما نمی‌نشینند بلکه از هر فرصتی برای افزودن به این بحران‌ها استفاده می‌کنند.

در ادامه این دیدار نوری مالکی نخست‌وزیر سابق و رهبر حزب اسلامی دعوه عراق با تاکید بر اینکه دولت های استکباری بدنبال تفرقه در دنیای اسلام هستند، خاطر نشان کرد: مشکل عراق با محور آمریکایی-اسرائیلی مشکلی راهبردی و پروژه‌ای استکباری و استعماری است که عمق حاکمیت عراق را هدف قرار داده است.
رئیس ائتلاف دولت قانون، کارشکنی‌هایی که از سال ۲۰۱۳ علیه عراق صورت گرفته تا حمایت و وارد کردن تروریست‌های داعش به استان‌های غربی عراق در سال ۲۰۱۴ را توطئه‌هایی برای مقابله با دولت عراق و ممانعت از تحقق حاکمیت و استقلال عنوان کرد.
وی افزود: طمع ورزی‌های عربستان سعودی که برای معرفی کردن خود به عنوان رهبر مطلق منطقه از نظر مذهبی، سیاسی، امنیتی و مالی تلاش می‌کند در حالی است که ایران محور اصلی وحدت و مقاومت در منطقه است برای همین از این موضوع ترس دارند.
نوری مالکی افزود: ایجاد جنگ در کشورهای اسلامی از اهداف دشمنان است و عراق خاکریز آبروی تشیع است.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

دوازده + 6 =