یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۷:۳۹
دسته بندی: فرهنگی
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲

ریاست هیات‌داوران جشنواره کن به یک رنگین‌پوست رسید

به گزارش گروه فرهنگی فرهنگ سار از خبرگزاری رویترز، اسپایک لی فیلمساز مشهور هالیوودی برای ریاست هیات داوران هفتادوچهارمین دوره جشنواره کن ۲۰۲۱ انتخاب شد تا اولین چهره رنگین‌پوستی باشد که این مسئولیت را برعهده می‌گیرد. این فیلمساز مطرح ابتدا قرار بود سال گذشته جشنواره کن رئیس هیات داوران باشد اما این جشنواره به دلیل شیوع کرونا […]



به گزارش گروه فرهنگی فرهنگ سار از خبرگزاری رویترز، اسپایک لی فیلمساز مشهور هالیوودی برای ریاست هیات داوران هفتادوچهارمین دوره جشنواره کن ۲۰۲۱ انتخاب شد تا اولین چهره رنگین‌پوستی باشد که این مسئولیت را برعهده می‌گیرد.

این فیلمساز مطرح ابتدا قرار بود سال گذشته جشنواره کن رئیس هیات داوران باشد اما این جشنواره به دلیل شیوع کرونا لغو شد؛ جشنواره کن که یکی از بزرگترین و مهمترین رویدادهای سینمایی جهان است، سال گذشته ابتدا از ماه مه به اواخر ژوئن موکول و سپس لغو شد. در نهایت نیز متولیان این جشنواره به جای نسخه اصلی، در ماه اکتبر (آبان ۹۹) یک رویداد سه روزه محدود برگزار کردند و چند فیلم کوتاه را به نمایش گذاشتند.

با ادامه بحران شیوع کرونا در فرانسه، نسخه سال ۲۰۲۱ جشنواره کن به جای ماه مه (اردیبهشت)، از ۶ تا ۱۷ ژوئیه (۱۵ تا ۲۶ تیر ۱۴۰۰) برگزار می‌شود؛ دیگر اعضای هیات داوران و فیلمهای منتخب این دوره از جشنواره کن اوایل ماه ژوئن (اواخر خرداد ۱۴۰۰) اعلام خواهند شد و برنده نخل طلای این دوره از جوایز نیز ۱۷ ژوئیه (۲۶ تیر ۱۴۰۰) معرفی می‌شود. 

اسپایک لی ۶۳ ساله اواخر دهه ۸۰ میلادی با فیلمهایی چون کار درست را بکن شناخته شد و در سال ۲۰۱۸ با فیلم بلکککلنزمن (Blackkklansman) جایزه بزرگ جشنواره کن را به دست آورد. این فیلم در نودویکمین دوره جوایز اسکار نیز پس از نامزدی در ۶ رشته، اسکار بهترین فیلنامه اقتباسی را از آن خود کرد. 

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هفت + شش =