جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۲:۲۳
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰

توصیه‌هایی که از آتش‌سوزی در تمیزکاری زمستانی جلوگیری می‌کند

ماجرا از این قرار بود که به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ساعت ۱۹:۳۸ شب گذشته، پنجشنبه حادثه آتش‌سوزی یک منزل مسکونی به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و  در مدت سه دقیقه آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند. سیدجلال ملکی در تشریح جزئیات این حادثه می‌گوید: پس از حضور آتش‌نشانان مشاهده شد که در طبقه […]



ماجرا از این قرار بود که به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ساعت ۱۹:۳۸ شب گذشته، پنجشنبه حادثه آتش‌سوزی یک منزل مسکونی به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و  در مدت سه دقیقه آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند.

سیدجلال ملکی در تشریح جزئیات این حادثه می‌گوید: پس از حضور آتش‌نشانان مشاهده شد که در طبقه دوم، پدر خانواده در داخل حمام و با استفاده از ظرف بنزین مشغول شست‌وشوی اجاقی بوده و به دلیل انتشار بخار بنزین، آتش‌سوزی رخ داده است.

وی اظهار داشت: قربانی این بی‌توجهی، بر اثر آتش‌سوزی از ناحیه صورت دچار آسیب‌دیدگی شده و پسر خانواده هم که قصد خارج کردن پدر را داشته، دچار سوختگی مختصری شده بود.

آنچه باید از مرور جزئیات این حادثه بیاموزیم این است که متاسفانه افراد گاهی اوقات برای تمیز کردن برخی وسایل از بنزین استفاده می‌کنند و برای کنترل بوی آن، درب را می‌بندند که هم گاز وارد ریه‌های فرد می‌شود و هم ممکن است موجب آتش‌سوزی شود.

نکته قابل تامل اینکه چنین حوادثی در برخی از موارد موجب سوختگی داخلی می‌شود و روند درمان را سخت می‌کند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به شهروندان توصیه می‌کند که به هیچ عنوان از این مواد برای نظافت در داخل خانه و محیط‌های بسته استفاده نکنند.

البته «ملکی» این را هم می‌گوید که این اشتباه در برخی مشاغل همچون کفاشی‌ها تکرار شده و موجب آتش‌سوزی می‌شود.

توصیه وی این است که اگر ضرورتی برای استفاده از محلول‌ها یا بنزین وجود دارد، حتما این کار باید در فضای باز انجام شود؛ هرچند که این کار از اساس مورد تایید نیست.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

پنج × چهار =