جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۶:۵۴
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰

گام‌های ماندگار دولت در توسعه بهداشت و آموزش

به گزارش فرهنگ سار، در دوران دولت تدبیر و امید فعالیت های چشمگیری برای تغییر سیمای استانها انجام شد و برنامه‌ها و اقدامات ضربتی برای توسعه زیرساخت ها به خصوص در حوزه بهداشت و آموزش برنامه ریزی شد و با سرمایه گذاری در این حوزه هابارقه ای از امید در استانها بوجود آمد. با این […]



به گزارش فرهنگ سار، در دوران دولت تدبیر و امید فعالیت های چشمگیری برای تغییر سیمای استانها انجام شد و برنامه‌ها و اقدامات ضربتی برای توسعه زیرساخت ها به خصوص در حوزه بهداشت و آموزش برنامه ریزی شد و با سرمایه گذاری در این حوزه هابارقه ای از امید در استانها بوجود آمد.

با این رویکرد در سی و دومین پنجشنبه افتتاح با شعار «تدبیر و امید برای جهش تولید» که روز – ۲۲ آبان – به صورت ویدئو کنفرانس با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری و وزیران آموزش و پرورش و بهداشت درمان و آموزش پزشکی،  در ارتباط زنده با استان های مختلف در مجموع ۱۵۵۰ طرح آموزشی، تربیتی و رفاهی در سراسر کشور و سه طرح درمانی در کرمان، قم و مشهد به بهره برداری رسید.

طرح های وزارت آموزش و پرورش شامل هزار و ۴۲۲ طرح آموزشی، ۱۲۴ طرح تربیتی و چهار طرح رفاهی-آموزشی با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۶۳۷ میلیارد تومان از مجموع طرح‌های وزارت آموزش و پرورش بود که ۷۰ درصد اعتبارات مورد نیاز این طرح ها را سازمان نوسازی مدارس و ۳۰ درصد با مشارکت خیرین مدرسه ساز تامین شده است.

 برخی از این طرح ها که به صورت ویدئو کنفرانسی به بهره برداری رسید در جدول ذیل به صورت تفکیک آورده می شود:

طرح های آموزشی
استان عنوان و اعتبار طرح
خراسان رضوی  ۲۸۲ پروژه آموزشی در این استان بهره برداری و سبب شد هزار و ۱۹۹ کلاس درس به ظرفیت این استان افزوده شود.
تهران خانه معلم درکه در ۲ طبقه ساخته و تجهیز شده دارای تالار تشریفات بهره برداری شد.
چهار محال و بختیاری  ۱۵ طرح آموزشی شامل ۶۵ کلاس درس و یک باب نمازخانه و ۲۳ باب اتاق خوابگاهی در شهرستان‌های اردل، شهرکرد، کوهرنگ،  لردگان، بروجن و فارسان با اعتبار ۱۹۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.
خراسان شمالی  ۴۸ کلاس درس شامل ۱۱ مدرسه در روستاها و هفت مدرسه در شهرهای استان با اعتبار ۲۳۸ میلیارد ریال بهبهره برداری رسید.  
ایلام ۱۷ فضای آموزشی در قالب ۸۰ کلاس درس در مناطق مختلف شهری و روستایی با اعتبار ۳۱۰ میلیارد ریال افتتاح  که ۱۵۰ میلیارد ریال آن توسط خیرین مدرسه ساز تامین شده است.
قزوین  ۳۱ طرح آموزشی و تربیتی شامل ۲۹ پروژه آموزشی و ۲ طرح تربیتی را با حدود ۱۱۷ میلیارد تومان اعتبار بهره برداری شد که ۲۸ مورد از این پروژه‌ها آموزشی و ۲ سالن ورزشی بوده است و ۱۶ مورد آنها در روستاها و بقیه در شهرها افتتاح شده اند.
مرکزی

 ۱۵ طرح آموزشی با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال شامل ۱۴۳ کلاس درس است که در زیربنای ۲۱ هزار و ۷۹۶ متر مربع و ۲۰ هزار و ۹۷۷ متر مربع محوطه سازی با یک‌هزار و ۶۴۴ متر مربع دیوارکشی ایجاد شده است.

سیستان و بلوچستان  ۱۴۷ مدرسه با ۶۰۰ کلاس درس با زیربنای ۱۵۲ هزار مترمربع و اختصاص ۱۵۴ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید.

همچنین با دستور رییس‌جمهوری، بیمارستان ۱۵۰تختخوابی سینا در زرند کرمان، بیمارستان ۲۳۱ تختخوابی امیرالمومنین(ع) در قم و طرح توسعه بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی هاشمی‌نژاد در مشهد، از مجموعه طرح‌های درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سرمایه‌گذاری ۵۹۲ میلیارد تومان وارد مدار خدمت رسانی به مردم شدند.

طرح های بهداشتی
استان عنوان و اعتبار طرح
قم  بیمارستان خیرساز امیرالمومنین شامل ۲۳۱ تخت بیمارستانی و با متراژ ۱۹ هزار و ۹۴۹ مترمربع است که برای ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.
کرمان بیمارستان سینا زرند نیز با ۱۵۰ تخت و متراژ ۱۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع برای ۴۵۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.
خراسان رضوی بیمارستان هاشمی نژاد نیز با ۴۰۰ تخت و متراژ ۳۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع افتتاح شد تا برای ۲۳۰ نفر اشتغال زایی کند.

 انقلابی ماندگار در گازرسانی به فارس

افتتاح پروژه‌های گازرسانی دولت روز دوشنبه(۱۹ آبانماه)  که با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نفت، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مدیرعامل شرکت گاز استان فارس و تنی چند از مسوولان استانی انجام شد امید تازه ای به مردم این خطه جنوبی بخشید و انقلابی ماندگار در سرزمین کهن فارس به یادگار گذاشت.

۱۸۱ طرح با اعتبار ۱۸۸ میلیارد تومان شامل تکمیل عملیات گازرسانی به یک شهر، ۵۵ روستا و ۱۲۵ طرح صنعتی بود تا گام بلند شرکت گاز برای حرکت به سمت توسعه اقتصادی، افزایش رفاه، ایجاد اشتغال و حفظ محیط زیست در استان فارس باشد.

عنوان طرح جزئیات طرح
گازرسانی به شهر بیرم -بهره برداری از طرح گازرسانی شهر بیرم مشتمل بر ۲ هزار و ۱۲۵ خانوار و ۵۵ روستا مشتمل بر ۶ هزار و ۶۳۱ خانوار با اعتبار ۱۵۶ میلیارد تومان
گازرسانی به ۱۲۵ واحد تولیدی فارس -گازرسانی به ۱۲۵ واحد تولیدی با اجرای حدود ۸۰ کیلومتر خط تغذیه با اعتبار بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان

وزیر نفت در این مراسم اظهار داشت: استان فارس دومین استان گاز خیز کشور است و این استان تا ۳ سال پیش در زمینه گازرسانی عقب بود،  اما در این مدت به سرعت پیشرفت کرد.  

بیژن زنگنه با اشاره به افزایش ۲.۵ برابری تولید از پارس جنوبی، افزود: ظرفیت تولید گاز ایران از پارس جنوبی از ۲۸۰ میلیون متر مکعب در سال ۹۲ به ۷۰۰ میلیون متر مکعب در شرایط فعلی رسیده است.

وی تاکید کرد: ۱۷ پالایشگاه و ۳۰ سکو، صدها چاه، هزاران کیلومتر لوله کشی و … را نصب و بهره برداری کردیم. در حالی که در اکثر این سال ها در تحریم بودیم اما به تولید یک‌هزار میلیون متر مکعب تولید گاز رسیدیم.  

زنگنه به احداث خط پروپیلن برای انتقال ۱.۵ میلیون تن از عسلویه تا شمال شیراز اشاره کرد و افزود: زنجیره ارزش در صنایع پتروشیمی محقق خواهد شد. در این طرح تنها ساخت خط لوله بر عهده دولت خواهد بود.

افتتاح ۶۶ طرح عمرانی سلامت در کرمانشاه

این پروژه ها در حوزه سلامت با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از جمله دیگر طرح هایی بود که با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت سومین سالگرد زلزله ۲۱ آبان ۹۶ کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

مرکز فوق تخصصی آنژیوگرافی و اینترونشال و رادیولوژی بیمارستان امام رضا (ع) یکی از مدرن ترین و مجهزترین مراکز کشور،  افتتاح ساختمان معاونت غذا و دارو استان، ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر،  احداث ۳۲ اقامتگاه و پاسیون برای جذب پزشکان، احداث ۶ خانه بهداشت، راه اندازی چهار پایگاه فوریت های پزشکی، نصب ۹ دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان ها، تعمیر اساسی یکی از بیمارستان های شهر کرمانشاه، توسعه مرکز جامع بهداشت و درمان شهر کرمانشاه، دیوارکشی مراکز بهداشت و بهره برداری از یک مجموعه ورزشی شامل زمین چمن فوتبال،  سالن والیبال و بستکتبال در دانشگاه علوم پزشکی از دیگر پروژه های افتتاح شده بود.

عنوان طرح جزئیات طرح
افتتاح ۶۶ پروژه عمرانی حوزه سلامت

-این طرح ها با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید و بنا به گفته مسئولان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برنامه ریزی برای اتمام ۵۴ پروژه دیگر در حوزه سلامت و درمان استان نیز انجام شد.

آغاز گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا 

-در این طرح ملی که به صورت پایلوت از شهر کرمانشاه آغاز شده، این کلانشهر یک میلیون نفری به ۱۰ منطقه تقسیم شده است.

-دلیل انتخاب کرمانشاه برای آغاز این طرح ملی،  کرمانشاه نماد مشارکت مردمی، همکاری بین بخشی و همدلی همه سازمان ها در دوران دفاع مقدس، زلزله، سیل و کرونا بوده است.

-سعید نمکی، محور این طرح را بیماریابی زودرس، قرنطینه بیماران و شناسایی سریع آنها و افزایش تست ها به ۴۰ هزار مورد در روز که اکنون ۲۵ هزار مورد است، ذکر کرد و افزود: بنا داریم تست ها را به ۱۰۰ هزار مورد در روز برسانیم.

سفرهای استانی اعضای کابینه دولت و دستاوردهای آن

اما افتتاح های دولت با طرح های بهداشتی کرمانشاه به ایستگاه آخر نرسید و اعضای کابینه هفته شلوغی را سپری کردند و استانهای کرمانشاه زنجان، قزوین و اصفهان میزبان وزرا بودند و هر عضوی از کابینه طرح هایی را افتتاح و در جریان مشکلات استانها قرار گرفتند.
در جدول زیر به گزیده ای از مهمترین اقدامات، دستاوردها و محورهای اصلی سخنان اعضای هیات دولت و مقام های مسوول که در هفته گذشته به برخی استان ها سفر کرده اند اشاره می شود:
 

۲۰ آبان
استان مسئول محور سخنان برنامه سفر دستاورد 
کرمانشاه سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

وزیر بهداشت: تست کرونا در کشور روزانه به ۱۰۰ هزار مورد می‌رسد

وزیر بهداشت:واکسن ایرانی کرونا بزودی وارد مرحله مطالعات انسانی می‌شود

افتتاح طرح و بررسی مشکلات بهداشتی استان در مقابله با کوید ۱۹ – افتتاح ۶۶ پروژه عمرانی حوزه سلامت با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار
زنجان سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران 

-اوحدی: آیین نامه شهدای مدافع سلامت تصویب شد

-معاون رییس جمهوری:پمپاژ یأس و ناامیدی، سیاست اصلی دشمن در جنگ نرم با ملت ایران است

دیدار با استاندار و بررسی مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری -امضای تفاهم نامه تامین زمین برای ساخت مسکن ایثارگران در زنجان
قزوین سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران 

تامین زمین برای مسکن جامعه ایثارگران ۱۰۰ درصد رشد داشته است

نوع مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران باید جهادی باشد

شرکت در نشست امضای تفاهم نامه تامین زمین برای ساخت مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان امضای تفاهم نامه تامین زمین برای ساخت هزار و ۵۰۰ واحد برای خانواده شهدا و ایثارگران استان قزوین 
۲۱ مهر
اصفهان مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)   کمیته امداد سالجاری برای ۲۰۰ هزار شغل برنامه‌ریزی کرد دیدار با استاندار بررسی مشکلات و مسائل کمیته امداد اصفهان
۲۲ مهر
اصفهان محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی

وزیر راه: زیرساخت‌های کشور با وجود تحریم و کرونا در حال توسعه است

وزیر راه و شهرسازی:فرصت دوباره برای نام‌نویسی در طرح اقدام ملی مسکن فراهم می‌شود

وزیر راه و شهرسازی:مسیر مرنجاب برای درج در حوزه راه‌های کشور نیاز به پیگیری دارد

دیدار با نماینده ولی‌فقیه

بازدید از محورهای شهرستان کاشان

بهره‌برداری از قطعه دوم محور کاشان- بادرود

 افتتاح طرح ۵۰ واحدی مسکن خیرین

 آغاز طرح ۵۸۸ واحدی اقدام ملی مسکن

۲۳ مهر
هرمزگان علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن وتجارت

وزیرصمت: ترخیص سریع کالاها از گمرکات در دستور کار است

وزیرصمت: ۸۰۰ هزارتن کالای اساسی از گمرکات کشور ترخیص شد

روند ترخیص کالاهای مانده در گمرکات کشور تداوم دارد

 افتتاح طرح‌های صنعتی و تولیدی هرمزگان و بررسی مشکلات صنایع این استان 

شرکت در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان

 بازدید میدانی از گمرکات و بنادر بندرعباس و ارزیابی مشکلات موجود در فرآیند ترخیص کالاهای اساسی

افتتاح ساختمان نظام مهندسی معدن هرمزگان

افتتاح خط تولید ماسک سه لایه ویژه کودکان و بزرگسالان

بررسی و ارائه راهکارهای سرعت بخشی در انجام امور و روند ترخیص کالا

همچنین معاونان وزرا نیز در این هفته به استان های مختلف سفر کردند و علاوه بر افتتاح طرح ها،  چالش ها و مسائل موجود در بخش های مختلف بررسی و اقدامات لازم را برای رفع موانع انجام دادند.  

استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، فارس، خوزستان، خراسان شمالی و همدان نیز میزبان سفر مسئولان برای پیگیری طرح های عمرانی، اشتغالزایی و رفع موانع تولید بودند که گزیده ای از مهمترین اقدامات، دستاوردها و سخنان مسوولان در استان های مختلف در سومین هفته آبان‌ماه ارائه می شود:

۱۷ آبان
استان مسئول محور سخنان  دستاورد
خراسان جنوبی جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور

معاون وزیر کشور: بستن روزنه‌های امید خیانت به ملت ایران است

معاون وزیر کشور: بستن روزنه‌های امید خیانت به ملت ایران است

معاون وزیر کشور: ستاد انتخابات ریاست جمهوری از ۱۱ اسفند فعال می‌شود

وزارت کشور در حال آماده کردن تمهیدات برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ است

– شرکت در نشست شورای اداری استان و آیین تکریم و معارفه استانداران پیشین و جدید خراسان جنوبی

لرستان کریم همتی رییس جمعیت هلال احمر کشور 

۳۵ هزار خانه هلال در کشور ایجاد می‌شود

داروخانه هلال احمر در لرستان راه‌اندازی می‌شود

جمعیت هلال احمر لرستان صاحب بالگرد اختصاصی می‌شود

افتتاح سایت امداد هوایی جمعیت هلال احمر لرستان

افتتاح ۹ زمین بازی کودکان که با مشارکت سازمان یونیسف و جمعیت هلال احمر احداث شد

دیدار و گفت وگو با مقامات محلی در ارتباط با اقداماتی جمعیت هلال احمر 

بوشهر محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور  دولت آماده همکاری برای رفع مشکلات بازارچه ساحلی دیلم است رسیدگی به مشکلات مغازه‌داران  آسیب دیده بازارچه ساحلی در بندر دیلم
۲۰ آبان
کرمانشاه

علیرضا رییسی معاون وزیر بهداشت

معاون وزیر بهداشت:طرح محله محور مقابله با بیماری کرونا در کشور اجرا می‌شود

افتتاح طرح های بهداشتی کرمانشاه به همراه وزیر بهداشت

آغاز گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا به صورت پایلوت در کرمانشاه

کردستان سیدجواد حسینی معاون وزیر و رییس آموزش و پرورش استثنایی

معاون وزیر: ۷۱ درصد دانش آموزان استثنایی از شبکه شاد استفاده می‌کنند

۱۰۰ نوع وسیله توانبخشی برای دانش‌آموزان استثنایی تامین می‌شود

کلنگ زنی ساخت اولین کارگاه توانبخشی ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه

افتتاح اولین مرکز تخصصی راهنمایی و مشاوره خانواده دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

 بازدید از پروژه ساخت اولین سالن ورزشی ویژه دانش آموزان

البرز علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش

رونمایی از مجلد آثار همراه با تولید هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش استان البرز

بازدید از مرکز تربیت مربی کرج 

فارس همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی

معاون وزیر نیرو:تلفات انرژی در انتقال برق تا پایان سال به ۹.۲ درصد کاهش می یابد

بهره برداریپنج طرح تامین و انتقال برق و انرژی در فارس و بوشهر در قالب پویش الف-ب-ایران با سرمایه گذاری ۸۶۰ میلیارد ریال
۲۱ مهر
همدان مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی 

معاون وزیر راه: اعتبار طرح‌های بازآفرینی ملایر تامین می‌شود

۳۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های بازآفرینی کشور اختصاص یافت

بازدید از طرح‌های مرکز درمانی سرجو، مجتمع تجاری و فرهنگی میدان استاندارد، کانال آبرو منطقه شمس‌آباد و مرکز فرهنگی طالقانی ملایر و تصویب مصوبات برای تکمیل این طرح ها

خراسان رضوی قاسم حاجی بابایی معاون درمان وزارت بهداشت

معاون وزیر:بیماران کرونایی زودتر به مراکز درمانی مراجعه کنند

بازدید از بیمارستان واسعی سبزوار و بررسی وضعیت مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ 
۲۲ مهر
خراسان شمالی قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزیر بهداشت

معاون وزیر بهداشت: بیمه تمام داروهای بیماران کرونا را پوشش می‌دهد

معاون وزیر بهداشت: شنبه در خصوص تعطیلی ۲ هفته‌ای تصمیم‌گیری می‌شود

مراجعه دیرهنگام به پزشک فوتی‌های ناشی از کرونا را افزایش می‌دهد

بازدید از بیمارستان های بجنورد، اسفراین و شیروان و بررسی نحوه خدمات دهی به بیماران

مرکزی مهرالله رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش:خیران مدرسه‌ساز ۱۳۰ هزار کلاس درس در کشور ساختند

افتتاح ۱۵ پروژه آموزشی استان
زنجان

علیرضا کاظمیمعاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش:کرونا به حوزه تربیتی دانش‌آموزان ضربه وارد کرده است

معاون وزیر آموزش و پرورش :جهاد آموزشی معلمان در روزهای کرونایی دیده نمی‌شود

شرکت در تودیع و معارفه مدیران کل آموزش و پرورس استان زنجان
خوزستان قاسم احمدی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش 

معاون وزیر آموزش و پرورش: مشکلات آموزشی گتوند ویژه پیگیری می شود

بازدید از طرح های آموزشی شهرستانهای گتوند و شوشتر

علاوه بر اعضای کابینه نماینده های سایر قوا نیز در طی هفته گذشته با سفر به استانها مسائل و مشکلات مناطق را بررسی کردند.

علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای روز یکشنبه (۱۸) آبان به چابهار سفر کرد و در این سفر قرار است روند اجرای طرح‌های حوزه آب، کشاورزی، منابع طبیعی، ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها سواحل مکران را مورد بررسی قرار دهد.

مرتضوی مقدم رییس دیوان عالی کشور عصر روز چهارشنبه برای سفر دو روزه کاری وارد گرگان مرکز استان گلستان شد و در نشستی در دادگستری استان اعلام کرد که جزییات حکم صادره (دیوان) برای روح‌الله زم بزودی اعلام خواهد شد چرا که زم به حکم دادگاه اعتراض داشت که دیوان عالی کشور آن را مورد بررسی و رسیدگی قرار داد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

9 + هفده =