جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۰:۴۱
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

سکانس آخر تبلیغات انتخاباتی شوراها در سلسله خرم آباد

به گزارش فرهنگ سار، اکنون فضای شهرستان سلسله یکپارچه انتخاباتی شده است، این را از بنرهای بزرگ نصب شده نامزدهای انتخابات شورای شهر در ورودی شهر الشتر، حوالی میدان ولایت و فرمانداری شهرستان می توان فهمید. هرچه بیشتر پیش می روی دو سوی خیابان های اصلی و درب تمامی مغازه های شهر و حتی روی […]



به گزارش فرهنگ سار، اکنون فضای شهرستان سلسله یکپارچه انتخاباتی شده است، این را از بنرهای بزرگ نصب شده نامزدهای انتخابات شورای شهر در ورودی شهر الشتر، حوالی میدان ولایت و فرمانداری شهرستان می توان فهمید.

هرچه بیشتر پیش می روی دو سوی خیابان های اصلی و درب تمامی مغازه های شهر و حتی روی تیرهای چراغ برق سیمانی از پوسترهای تبلیغی نامزدهای مختلف پر شده است.

گرچه ممنوعیت نصب پوستر بر در و دیوار شهر و حتی ممنوعیت شیوه های تبلیغی غیرمجاز بارها در جلسات مختلف برای نامزدها از سوی ستاد انتخابات شهرستان تشریح شده بود اما تمامی آنان در فضایی رقابتی گویی فراموش کرده اند و یک شبه تمامی در و دیوار شهر را پر کرده اند از پوسترهایی که ناگفته پیداست که برای آنها چقدر هزینه گزاف شده است.

حالا در گوشه گوشه شهر ستادهای مرکزی نامزدها پرپا شده و به دلیل وجود ویروس کرونا، تلاش شده تا صندلی ها در ستادها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی چیده شوند.

بلندگوها نیز با پخش موسیقی های حماسی سعی دارند طرفداران را برای مستقر شدن در درب ستاد تهییج نمایند تا ضمن صحبتهای رو در رو با نامزدها، بتوانند افراد بیشتری را برای رای دادن به کاندید مورد نظر جلب نمایند. 

شیوه های ابداعی نامزدها از پذیرایی با چای و شربت و شیرینی گرفته تا پخش نان صلواتی و دوغ رایگان محلی به مردم، نشان می دهد که هریک سعی دارند رقیب را به حاشیه برده و خود را فردی مردمی تر در انظار عمومی جلوه دهند. حتی کاندیدی که شغل اصلی وی یخ در بهشت فروشی است، این روزها سعی دارد تا با پخش یخ در بهشت مجانی به طرفدارانش، نشان دهد که می توان با شغل متفاوت هم حماسه ساز شد و در انتخابات شگفتی آفرید.

همچون انتخابات های سالهای گذشته، دادن شام های آنچنانی توسط نامزدهای انتخابات هنوز پابرجاست و در اکثر ستادها، از طرفداران پس از غروب آفتاب با شام های متنوع پذیرایی می شود.

فضای مجازی در سلسله نیز این روزها حال و هوای دیگری یافته و درگیر تب تند برگزاری انتخابات است، تمامی نامزدها در فضای مجازی اقدام به تشکیل کانال و گروه کرده اند و طرفداران آنها سعی می کنند با شرح رزومه و سجایای اخلاقی نامزد مورد نظر، طرفداری خود را از وی اعلام کنند تا دیگران نیز ترغیب به رای دادن به فرد مورد نظر شوند.

اغلب نامزدها سعی می کنند تا با بارگزاری فیلم ها و عکس های مختلفی از طرفداران خود که در درب ستادهایشان تجمع کرده اند به رقیب خود اینگونه القا کنند که پیروز اصلی میدان هستند.

۱۱۴ شعبه اخذ رای در سلسله دایر می‌شود

 فرماندار سلسله در ارتباط با تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات پرشور در این شهرستان گفت: ۱۱۴ شعبه اخذ رای جهت برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان دایر می‌شود که از این تعداد ۳۵ شعبه ثابت شهری، ۶ شعبه ثابت روستایی و ۷۳ شعبه سیار روستایی است.

“مرتضی مهدوی کیا” اظهار داشت: تمامی تمهیدات لازم جهت برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم در شهرستان فراهم شده است و در مجموع بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر، این دوره در برگزاری انتخابات مشارکت خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۲۱ نفر در صحنه رقابت شورای شهر الشتر حضور دارند ادامه داد: امسال بیش از یکهزار و ۴۰۰ نفر در شهرستان سلسله برای اولین بار پای صندوق های اخذ رای می روند.

مهدوی کیا افزود: در ششمین دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر در شهرستان سلسله ۲ داوطلب زن حضور دارند که این امر می تواند نقش مهمی در تقویت حضور و مشارکت بیشتر بانوان در این دوره از انتخابات شهرستان داشته باشد. 

 فرماندار سلسله صیانت از آرای شهروندان را وظیفه شرعی و قانونی تمام عوامل اجرایی انتخابات دانست و گفت: امانتداری فارغ از هرگونه حاشیه و جانبداری سرفصل وظایف عوامل انتخابات است بنابراین اعضای شعب و نمایندگان فرماندار بدون هیچ شائبه و جانببداری باید روند رای گیری را در شعب اجرا کنند.

پایبندی به قوانین در فعالیت‌های تبلیغاتی

 رئیس ستاد انتخابات شهرستان سلسله نیز گفت: نامزدهای ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با پایبندی به قوانین و اخلاق مداری فعالیت های تبلیغاتی خود را انجام می دهند.

 “روح الله زمانیان”  اظهار داشت: ارائه برنامه های سازنده ، عدم تخریب سایر نامزدها و رقبا ، جلوگیری از تنش ها و دوری جستن از وعده های غیر واقعی مهمترین بسترهایی هستند که زمینه انتخاباتی پرشور و باشکوه را فراهم می کند.

رییس ستاد انتخابات شهرستان سلسله ادامه داد: امنیت انتخابات اولویت اصلی و اساسی ستاد است و هدف همه برگزاری یک انتخابات سالم و پرنشاط است و بدون شک با متخلفین برخورد خواهد شد.

معاون سیاسی فرماندار سلسله با اشاره به ماده ۵۶ و ۵۷ قانون انتخابات، تصریح کرد: بر اساس ماده ۵۶ قانون انتخابات، تبلیغات و شیوه های تبلیغی مجاز منحصر به موارد مجاز مذکور در این قانون است و مراجع اداری، انتظامی و قضایی موظف به برخورد با تبلیغات غیرمجاز هستند.

وی افزود: فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزدها، تا ۲۴ ساعت قبل از روز اخذ رای ادامه خواهد داشت.

زمانیان ادامه داد: همچنین بر اساس ماده ۵۷ استفاده از هرگونه پلاکارد، پوستر، دیوار نویسی، کاروان های تبلیغاتی و استفاده از بلندگوهای سیار در خارج از محیط سخنرانی و امثال آن به استثنای عکس برای تراکت و زندگینامه و جزوه و همچنین سخنرانی و پرسش و پاسخ از طرف نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنان ممنوع می باشد.

وی ادامه داد: نصب و الصاق عکس و پوستر ممنوع می باشد و چاپ عکس صرفا محدود به زندگینامه، جزوه، بروشور و کارت حداکثر در قطع ۱۵ در ۱۰ مجاز می باشد. نصب بنر و پارچه در محل ستادهای اصلی نامزدها به تفکیک برادران و خواهران مجاز می باشد.

زمانیان اضافه کرد: ستاد انتخابات شهرستان با همکاری و همراهی هیئت های اجرایی ، نظارت و بازرسی از آرای همه شهروندان حفاظت و حراست خواهد کرد.

۲ شعبه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در سلسله ایجاد شد

 دادستان عمومی و انقلاب سلسله نیز گفت: ۲ شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در این شهرستان فعال است تا جرائم مربوطه با جدیت بیشتری پیگیری شود.

“یونس آزادپور” افزود: در حال حاضر شعبه ۱۰۱ کیفری و شعبه سوم دادیاری جهت رسیدگی و برخورد با تخلفات انتخاباتی در شهرستان سلسله فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: با هرگونه رفتاری که منجر به اختلال در روند برگزاری انتخابات و یا آرای مردم و با هر شخصی که مرتکب تخلفات انتخاباتی شود بدون چشم پوشی و با قاطعیت برخورد می کنیم.

وی با اشاره به شناسایی افرادی که سال های قبل پرونده تخلفات انتخاباتی در شهرستان داشته اند افزود: باید زمینه ای فراهم شود که ضمن افزایش وحدت و همدلی میان مردم و افزایش شور و هیجان، انتخاباتی سالم، با حضور حداکثری و در بستری امن برگزار شود.

دادستان عمومی و انقلاب سلسله با اشاره به فضای مجازی شهرستان و نقش مهم آن در تبلیغات نامزدها، تصریح کرد: یکی از مهمترین کارهایی که در این راستا صورت گرفت، شناسایی و شناسنامه دار کردن کانال های تلگرامی بود که با توجه به فاصله زمانی کوتاه، اقدامات شایسته ای در این مدت صورت گرفت و بیش از ۲۰ کانال و گروه تلگرامی شناسنامه دار شدند.

آزادپور عنوان کرد: با اقدامات صورت گرفته اکنون نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها در بستری امن فعالیت های تبلیغی خود را به منظور جلوگیری از افزایش تجمعات و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام می دهند.

در شهرستان سلسله در هر یک از ۲ بخش مرکزی و فیروزآباد تعداد پنج نفر به شورای شهر راه می یابند و در ۱۳۶ روستای شهرستان نیز انتخابات شورای های روستا برگزار می شود. 

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد جاری همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار می شود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

18 + 9 =