شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۰:۲۲:۱۴
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰

تلخ و شیرین‌های بهار ۱۳۹۹ در استان سمنان

استان سمنان با وسعت ۹.۷ میلیون هکتار و جمعیتی بیش از ۷۰۲ هزار نفر با دارا بودن حدود ۲ هزار واحد صنعتی از دیرباز نقش مهمی در حوزه اقتصادی، سیاسی، تحولات فرهنگی و اجتماعی کشور داشته است، اکنون که سال کهنه جایش را به سال نو داده است نگاهی گذرا و کوتاه به رویدادهای مهم […]



استان سمنان با وسعت ۹.۷ میلیون هکتار و جمعیتی بیش از ۷۰۲ هزار نفر با دارا بودن حدود ۲ هزار واحد صنعتی از دیرباز نقش مهمی در حوزه اقتصادی، سیاسی، تحولات فرهنگی و اجتماعی کشور داشته است، اکنون که سال کهنه جایش را به سال نو داده است نگاهی گذرا و کوتاه به رویدادهای مهم استان سمنان در بهار ۹۹ داریم.

فروردین

یکی از خبرهای تلخ فروردین شهادت اکبر ناظری‌پور، از بهکاران پرتلاش بیمارستان کوثر سمنان، به عنوان اولین شهید مدافع سلامت در راه خدمت در عرصه بهداشت و درمان برای بهبود وضعیت سلامت جامعه و درمان بیماران کرونایی بود.

فروردین گذشته با انتشارخبری از  امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان مبنی بر اینکه کوشکی و دلبر ۲ یوزپلنگ ایرانی با موفقیت پس از انتقال به پارک ملی توران استان سمنان رهاسازی شدند موجب شادی دوست‌داران محیط‌زیست شد.

خبر نوع دوستی مردم استان سمنان در فروردین سال گذشته مربوط به خبر مظفر محمد خانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان بود که گفت: ۲ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردمی جمع‌آوری شده در پایگاه‌های این جمعیت در استان روز پنجشنبه برای هموطنان سیل‌زده سیستان و بلوچستان ارسال شد.

اردیبهشت

به عنوان یکی از خبرهایی که در اردیبهشت سال گذشته دل دوست‌داران میراث فرهنگی را شاد کرد می‌توان به گفته سیدمحمد ناظم رضوی شهردار سمنان اشاره کرد که گفته بود: قلعه تاریخی پاچنار سمنان که همیشه مورد دغدغه علاقه‌مندان به آثار تاریخی شهر بود توسط شهرداری تملک شد و به زودی بازسازی و احیا می‌شود.

اردیبهشت خبر خوشحال کننده برای دوست‌‎داران محیط زیست داشت که امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفته بود: یک یوزپلنگ مادر به همراه چهار توله در پارک ملی توران در شهرستان شاهرود این استان مشاهده شد.

اردیبهشت سال گذشته یک خبر جنایی هم داشت که سرهنگ علی کریمی فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود گفته بود: قاتل یک شهروند شاهرودی پس از ۳۰ ماه زندگی پنهانی دستگیر شد.

اجرای رزمایش رفتار مومنانه و توزیع سبد کالا در بین آسیب‌دیده‌گان کرونا از خبرهای خوشحال کننده و افتخار آفرین از نوع دوستی مردم استان سمنان در اردیبهشت سال گذشته بود.

افتتاح زمین چمن مصنوعی فوتبال ایوانکی شهرستان گرمسار با حضور جمشید تقی زاده معاون امور حقوقی،مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان مهمترین خبر ورزشی استان سمنان در اردیبهشت سال گذشته بود.

خرداد

انتشارخبرهایی از موفقیت‌های استان سمنان در عرصه‌های انتظامی، علمی، ورزش و فرهنگی از جمله رویدادهای مهم استان در خرداد سال گذشته بود که لبخند رضایت را بر لبان مردم جاری کرد.

در راستای تحقق سیاست‌های وزارت کشور مبنی بر حضور هر چه بیشتر بانوان در سطوح تصمیم گیری بویژه معاونت استانداری‌های کشور طی حکمی از سوی وزیر کشور فاطمه منصوری به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان منصوب شد.

مهمترین رخداد فرهنگی استان سمنان در خرداد سال گذشته برگزاری اختتامیه جشنواره تولیدات هنری فضای مجازی با عنوان سرو سفید و جشنواره ابوذر بود که خبرنگاران و عکاس فرهنگ سار، نیز در این ۲ جشنواره رتبه آوردند.

برگزاری انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات استان سمنان همزمان با ۲۰ استان کشور از دیگر رویدادهای مهم خرداد سال گذشته است.

دیگر خبر غرورآفرین برای استان سمنان مربوط به خبر منتشر شده درباره راه‌اندازی سامانه کشوری نظارت پهپادی جاده ها به صورت آزمایشی در سمنان با حضور رییس پلیس راهور ناجا بود که سرهنگ سید علی میراحمدی جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان در زمینه پرواز پهپاد بر فراز استان  بود که اعلام کرد: امنیت مناطق کویری استان با اشراف اطلاعاتی پلیس استان با بهره گیری از فناوری پهپاد دوچندان شد.

سعید ناظمی مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در خرداد ماه گفته بود: این مرکز به رتبه برتر کشوری در ارزشیابی فعالیت‌های فناورانه در سال گذشته دست یافت.

دیگر خبر رضایت بخش استان سمنان مربوط به گفته مهدی میرکو رییس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بود که گفت: ۵۴ فقره مجوز برای شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای برنامه جامع تحقیقاتی و پژوهشی این سازمان در استان صادر شد.

برگزاری مجمع انتخاباتی هیات هاکی‌ استان سمنان از دیگر رخدادهای مهم ورزشی خرداد سال گذشته بود که در نتیجه این انتخابات وحیدرضا میرابی از گرمسار با کسب ۱۱ رای به مدت چهار سال به عنوان رییس این هیات ورزشی انتخاب شد.

احداث ۱۴۴ واحد مسکن شامل ۲ طرح در سمنان و یک طرح در دامغان به عنوان طرح اقدام ملی مسکن با حضور محمد سعیدی کیا رییس هیات مدیره شرکت توسعه مسکن ایران و استاندار سمنان از دیگر اقدامات مهم استان سمنان در خرداد گذشته بود.

یکی از مهمترین خبرها مشاهده دومین خانواده یوزپلنگ‌ها در پارک ملی توران در شاهرود استان سمنان بود که امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیز در این باره اظهار داشت: دومین خانواده سه نفره یوزپلنگ آسیایی به فاصله یک هفته از مشاهده خانواده پنج نفره در پارک ملی توران این استان مشاهده شد.

برپایی آیین‌های بزرگداشت رحلت امام (ره) و یادبود شهدای ۱۵ خرداد، آغاز طرح ملی«هرخانه یک پایگاه سلامت» در سمنان، افتتاح ساختمان انتقال خون شاهرود، از دیگر مهمترین رویدادهای خرداد سال گذشته بود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

یک × پنج =