پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۴۴:۱۰
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

کرونا به کنکور راه نمی‌یابد

کرونا به عنوان تهدیدی جهانی بر همه کارها و برنامه های انسان ها تاثیر گذاشته و آزمون های سراسری به دلیل اجتماع داوطلبان، از این تاثیرپذیری مستثنی نیستند، اما از آنجایی که ثابت شده بهترین راهکار پیشگیری از شیوع این ویروس منحوس، رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی است، با رعایت اصول معین بهداشتی می توان از […]



کرونا به عنوان تهدیدی جهانی بر همه کارها و برنامه های انسان ها تاثیر گذاشته و آزمون های سراسری به دلیل اجتماع داوطلبان، از این تاثیرپذیری مستثنی نیستند، اما از آنجایی که ثابت شده بهترین راهکار پیشگیری از شیوع این ویروس منحوس، رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی است، با رعایت اصول معین بهداشتی می توان از سد کرونا نیز عبور کرد و آن را پشت درب های بسته کنکور جاگذاشت.

پروتکل‌های بهداشتی ویژه آزمون سراسری ۹۹ با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان سنجش آموزش کشور تدوین و برای اجرا به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی مجری کنکور ابلاغ شده است و امسال با افزایش ۵۰ درصدی عوامل اجرایی و حفاظتی و با همکاری داوطلبان، سلامت شرکت کنندگان تضمین شده است.

تمهیدات مسئولان

سرکشی و بازدید مدیران استانی و محلی از روند آماده سازی و ضدعفونی حوزه های امتحانی در گیلان از چندی پیش آغاز شده است و استاندار گیلان روز چهارشنبه در این خصوص گفت: حتما باید برای برگزاری کنکور در شهرستان ها توجه و حساسیت های جدی اعمال شود و فرمانداران، همکاری های لازم را در برگزاری آن به عمل آورند.

ارسلان زارع با اشاره به تجربه های خوب برگزاری آزمون های دکتری و کارشناسی ارشد در هفته های قبل بر رعایت دقیق و مستمر موازین بهداشتی از سوی مسئولان امر، مراقبان کنکور و داوطلبان،  برای تضمین سلامت تاکید کرد.

ارسلان دمیرچی نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون های سراسری از آمادگی حدود ۳۷ هزار داوطلب کنکور سراسری برای این رقابت علمی در ۱۱ حوزه امتحانی در شهرستان های مختلف این استان خبر داده است.

دکتر آبتین حیدرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان هم از آمادگی این دانشگاه در رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی جهت برگزاری مطلوب کنکور خبر داده و با اشاره به وضعیت قرمز ۶ شهرستان آستارا، تالش، لنگرود، رودسر، لاهیجان و رشت از نظر شیوع کرونا بر پیگیری و اجرای دقیق غربالگری و دستورالعمل های بهداشتی تاکید نموده است.

وظایف مسئولان، مراقبان، داوطلبان و والدین در برگزاری کنکور تعریف و تدوین شده است و بر این اساس داوطلبان باید با فاصله گذاری ۱.۸ متری و با استفاده از ماسک و مدتی قبل از بازگشایی سالن های آزمون در محل های کنکور حضور می یابند تا از ازدحام در حین ورود به سالن ها جلوگیری شود.

از خانواده ها و والدین خواسته شده با حفظ آرامش در خانواده، از استرس احتمالی آزمون بکاهند و با توجه به باز شدن درب محل های آزمون در ساعت ۶:۳۰ دقیقه، مقدمات و اقلام بهداشتی فرزندان خود را از قبل آماده کرده و در روز آزمون  از تجمع در ورودی محل های آزمون خودداری کنند.

در شهرستان ها چه خبر؟

علاوه بر مرکز استان، در شهرستان های گیلان نیز حوزه های امتحانی از همه نظر برای کنکور آماده شده و فاصله گذاری اجتماعی لازم لحاظ شده است و در شهرستان آستارا سالن های بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی برای این منظور مهیاست.

سرپرست فرمانداری آستارا از ایمن بودن شرایط برگزاری کنکور در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان خبر داد و مسئولان امر را به ادامه گندزدایی و ضدعفونی محیط حوزه امتحانی توصیه کرد.

رضا جمشیدی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی آستارا به تناسب تعداد متقاضیان کنکور، محل مناسبی برای برگزاری این آزمون است و با توجه به تمهیدات و اقدامات بهداشتی انجام شده، خانواده ها نگران سلامت فرزندان خود نباشند.

جواد معیتی شهردار آستارا نیز در بازدید از عملیات ضدعفونی محل کنکور در این شهر گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر ماده ضدعفونی تامین کرده ایم و نیروهای شهرداری با همکاری عوامل شبکه بهداشت، سالن های آزمون را پنج مرحله ضدعفونی می کنند.

نظام عباسی مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا هم اظهار کرد: داوطلبان قبل از ورود به محل آزمون تب سنجی می شوند و صندلی ها با فاصله مناسب چیده شده و استفاده از ماسک برای داوطلبان الزامی است و خانواده ها نگران سلامت فرزندان خود نباشند.  

سجاد موسوی مدیر آموزش و پرورش آستارا هم با اعلام شرکت هزار و ۹۶۷ نفر برای رقابت در کنکور، از آمادگی ۶۰ نفر از فرهنگیان به عنوان عوامل اجرایی و مراقب جهت حضور در حوزه امتحانی خبر داد.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در لاهیجان نیز شمار داوطلبان کنکور در این شهرستان را سه هزار و ۶۵۱ نفر اعلام کرده و گفته است که ۲ هزار و ۳۰۹ شرکت کننده زن و هزار و ۳۴۲ نفر مرد هستند.  

غلامرضا وقار لاهیجی با اعلام برگزاری کنکور در پنج حوزه امتحانی در لاهیجان از داوطلبان خواست تا با رعایت شیوه‌ نامه‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و خودداری از تجمع در مقابل درهای ورودی محل های آزمون، حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنند.

وی یادآور شد: داوطلبان حین ورود به حوزه امتحانی،  پرینت کارت ورود به جلسه و شناسنامه عکس‌ دار یا کارت ملی معتبر، مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مدادپاک کن، سنجاق یا سوزن به همراه داشته باشند و از آوردن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف، کتاب، یادداشت و جزوه خوداری کنند.

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۹۹ از “سه شنبه” ۲۸ مرداد تا “چهارشنبه” ۲۹ مرداد در سایت سازمان سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org  توزیع می شود.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور؛  داوطلبان گروه آزمایشی هنر، صبح چهارشنبه ۲۹ مرداد، داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۳۰ مرداد، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۳۱ مرداد و داوطلبان گروه زبان های خارجی صبح شنبه اول شهریور با هم رقابت می کنند.

استان گیلان دارای ۱۶ شهرستان و ۵۲ شهر است و ۳۷ هزار داوطلب در سطح این استان در کنکور رقابت خواهند کرد.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

20 − 8 =