جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۴:۳۷
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳

تشکیل ۶۳۵۲ پرونده برای واحدهای متخلف اقلام بهداشتی کرونا

محسن عسکری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار قضایی فرهنگ سار درباره عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی در طرح نظارت بر ملزومات بهداشتی (ماسک، مواد ضد عفونی کننده، الکل و …) در ایام کرونا افزود: از سوم اسفند سال گذشته همزمان با شیوع بیماری کرونا تاکنون تعداد ۱۳ هزار و ۷۰ اکیپ گشت ویژه رصد […]



محسن عسکری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار قضایی فرهنگ سار درباره عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی در طرح نظارت بر ملزومات بهداشتی (ماسک، مواد ضد عفونی کننده، الکل و …) در ایام کرونا افزود: از سوم اسفند سال گذشته همزمان با شیوع بیماری کرونا تاکنون تعداد ۱۳ هزار و ۷۰ اکیپ گشت ویژه رصد و نظارت بر بازار اقلام بهداشتی و ضروری کرونا برگزار شده و از ۷۳ هزار و ۱۳۵ واحد صنفی بازرسی شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون تعداد ۱۷ میلیون و ۱۵۰ هزار عدد ماسک، ۶۶۳ هزار لیتر الکل ضد عفونی کننده و  ۷۵ میلیون و ۸۲۷ جفت دستکش یکبار مصرف کشف شده است.

عسکری افزود: همه اقلام کشف شده با هدف تنظیم بازار و برای رسیدن به دست مصرف کننده واقعی در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان علوم پزشکی قرار گرفته تا در بازار توزیع شود.

به گزارش فرهنگ سار، پیش از این یکم مهر سال جاری سید یاسر رایگانی سخنگوی وقت سازمان تعزیرات حکومتی گفت: از مردم تقاضا داریم اگر با گرانفروشی روبرو شدند، از طریق سامانه ۱۳۵ اعلام شکایت و تخلف کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به شکایت‌ها رسیدگی شود.

وی افزود: مردم برای این شکایت‌ها می‌توانند از دو طریق اقدام کنند؛ نخست از طریق مراجعه به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت است؛ شهروندان از این طریق می‌توانند از سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان  و تولیدکنندگان بخواهند نسبت به تخلف واحدهای تولیدی اقدام کنند. دوم اینکه خود مردم به صورت مستقیم به عنوان شاکی اقدام کنند.

رایگانی گفت:‌ هموطنان می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۵ تعزیرات به عنوان شاکی یا گزارش دهنده، اعلام تخلف و ثبت شکایت کنند. تفاوت این دو روش این است که شاکی یک گزارشی را برای ما ارسال می‌کند و ما برای او تشکیل پرونده می‌دهیم  و کد رهگیری صادر می‌کنیم که می‌تواند با این کد، پیگیر شکایت خود باشد اما گزارش دهنده، گزارشی از تخلف را برای ما ارسال می‌کند که تعزیرات به این گزارش رسیدگی می‌کند و نتیجه آن را برای فرد مورد نظر ارسال می‌کنیم.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

18 + سه =