جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۵۱:۰۵
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱

بارگیری یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا از بندرخرمشهر

به گزارش فرهنگ سار از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، نوراله اسعدی یکشنبه اظهار داشت:از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۰۶ فروند شناور غیر کانتینری بالای یکهزار تن در بندر خرمشهر تردد داشته‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۳۰ درصدی برخوردار است.وی به رشد ۴۹ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری […]



به گزارش فرهنگ سار از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، نوراله اسعدی یکشنبه اظهار داشت:از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۰۶ فروند شناور غیر کانتینری بالای یکهزار تن در بندر خرمشهر تردد داشته‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۳۰ درصدی برخوردار است.
وی به رشد ۴۹ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی از بندر خرمشهر اشاره کرد و افزود:در این مدت یک میلیون و ۴۳۷ هزار و ۱۳۲ تن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است.
اسعدی در ادامه گفت: بیش از ۲۹ هزار و ۱۸۳ تن کالای کانتینری از ابتدای سالجاری تاکنون در بندر خرمشهر بارگیری شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۹۴ درصدی را نشان می‌دهد.
وی گفت: در این مدت بیش از ۳ هزار و ۹۳۳ TEUبارگیری کانتینری در بندر خرمشهر انجام شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۶۰ درصدی برخوردار است.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به رشد چشمگیر صادارت در بندر خرمشهر گفت: با توجه به اینکه واردات کالا یکی از موضوعات قابل توجه در زمان تحریم تا قبل از کرونا در تمام بنادر از جمله بندر خرمشهر است این اداره کل برای اینکه بتواند تناژ تخلیه و بارگیری فعالیت‌های دریایی، بندری و گمرکی را جبران کند صادرات جایگزین واردات شد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت واردات کالا افزایش واردات کالا از کشورهای حاشیه خلیج فارس در دستور کار است.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره‌مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود و به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار پر مصرف کشورهای عراق و کویت به عنوان یکی ازمهمترین  بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

8 + 12 =