جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۱:۲۸:۱۲
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹

نبض آگاهی و دانش در دستان مدافعان آموزش

معلمی یعنی تندیس صبر و از خودگذشتگی و شکوه انسان پاک باخته ای که تمام وجودش را در راه تعلیم و تربیت ارزانی می کند و این معلم است که همواره با جهل و نادانی در نبرد است و طلایه دار ایثار و فداکاری و انسان سازی است. روز معلم بهانه ای برای تعظیم دربرابر تلاشگرانی […]



معلمی یعنی تندیس صبر و از خودگذشتگی و شکوه انسان پاک باخته ای که تمام وجودش را در راه تعلیم و تربیت ارزانی می کند و این معلم است که همواره با جهل و نادانی در نبرد است و طلایه دار ایثار و فداکاری و انسان سازی است.

روز معلم بهانه ای برای تعظیم دربرابر تلاشگرانی است که در شرایط کرونا مدافع حوزه آموزش و تدریس و ارتقای آگاهی در جامعه بوده و در یک سال اخیر تحت هر شرایطی تلاش کردند دانش آموزان از تحصیل بازنمانند.

معلمان به عنوان سازندگان نسل های فردا نمونه هایی از انسان های فاخر در جامعه بشری و ایران اسلامی هستند، انسان های وارسته ای که در روزگار در کنار مدافعان سلامت به نماد ایثارگری تبدیل شده اند.

تعطیلی اجباری مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا گرچه اتفاقات تلخی را رقم زد، اما فرصتی برای ارایه خلاقیت ها در همه زمینه ها به ویژه در حوزه آموزش و پرورش را به وجود آورد.

ویروس کرونا مانند تغییراتی که در سایر بخش‌های جوامع انسانی ایجاد کرد، زمینه‌ساز شناخت نیازمندی‌های پنهان درحوزه آموزشی بود، اما در این بین بیشترین رسالت و البته سختی کار متوجه معلمان و به بیانی مجاهدان امر آموزش و عاشقان بیداری شد.

تعطیلی اجباری مدارس براساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا به دلیل کنترل شیوع این ویروس، همه معلمان و دست اندرکاران دستگاه تعلیم و تربیت وخانواده ها را برای نحوه ادامه آموزش و حتی پرورش دانش آموزان به فکر فرو برد اما ظرف مدت کوتاهی کلاس های مجازی جایگزین کلاس های درس حضوری در مدارس شد.

معلمان در دوره شیوع ویروس کرونا با وجود تعطیلی مدارس، آموزش را به خانه‌ها بردند تا سهم دانش‌آموزان از کرونا به جای اضطراب، شوق یادگیری و ارتباط با همکلاسی باشد.

وضعیت خاص کرونایی معلمان را که عنصر کلیدی در آموزش و پرورش هستند، برآن داشت تا با خلاقیت های متنوع وارد میدان شوند و آموزش دانش آموزان را از روش های مختلف ازجمله آموزش از طریق رسانه ملی و تدریس در شبکه های اجتماعی و شاد پی گیری کنند تا نبض آموزش همچنان بزند و حیات دانش و آگاهی تداوم یابد.

فرا رسیدن ۱۲ اردیبهشت ماه فرصتی را ایجاد کرده تا جلوه های دیگری از تلاش و فداکاری های معلمان به نمایش گذاشته شود و مسوولان و رسانه ها بار دیگر به دغدغه ها و زحمات این قشر باشند و از آنها یادی بکنند.

امسال هم به روال سال های قبل رئیس جمهوری و وزیر آموزش و پرورش با صدور پیام های جداگانه ای از تلاش و مجاهدت های معلمان تجلیل کردند.

در بخشی از پیام دکتر حسن روحانی آمده است: معلمان عزیز با عشق و فداکاری بدون اینکه هیچ دستورالعملی صادر شود، چند روز پس از شیوع کرونا کلاس‌های درس را از طریق فضای مجازی شروع کردند و این کار بسیار ارزشمند و تحسین‌ برانگیز است.

وی با گرامیداشت یاد معلمین بزرگی همچون شهید مطهری، شهید رجایی و شهید باهنر، اظهار داشت: این معلمان گرانقدر نه تنها با زبان خود بلکه با اخلاق، سلوک و رفتارشان در مسیر تعلیم و تربیت، تأثیرگذاری فراوانی داشتند و مهم این است که معلم نه تنها با زبان و تدریس بلکه با اخلاق، رفتار و شیوه زندگی خود دانش‌آموزان و جامعه را در مسیر درست هدایت کند.

وی رییس جمهوری با بیان این که توجه به آموزش و پرورش از اولویت‌های اصلی این دولت بوده است، گفت: آموزش و هدایت انسان‌ها با هیچ کار دیگری قابل مقایسه نیست.

رییس جمهوری توجه به آموزش و پرورش را از اولویت های اصلی دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: این دولت افزایش بودجه آموزش و پرورش و توجه ویژه به حل مشکلات معلمان و ارتقا معیشت این قشر تاثیرگذار در فرهنگ جامعه را با جدیت دنبال کرده و در این راه از هیچ تلاش و اقدامی دریغ نکرده است.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش هم با انتشار پیام تبریکی نوشت: معلم زیستن خویش را فدای دانستن انسان‌ها می‌کند و همچو فانوسی رخشان، کشتی آدمی را در دریای پرتلاطم کژاندیشی‌ها و کج روی‌ها، به ساحل سعادت رهنمون می‌شود.

 وی در این پیام آورده است: جستاری مجمل در اوضاع اجتماعی و آسیب‌های معطوف به آن ما را به این نکته‌ی بسیار مهم معطوف می‌دارد که جامعه‌ی کنونی ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند «ارتقای خِرد» و «اعتلای اخلاق» در آحاد خود است. همان نیاز حیات بخشی که مهم‌ترین عنصر تحقق آن «معلّم» است. همو که زیستن خویش را فدای دانستن انسان‌ها می‌کند و همچو فانوسی رخشان، کشتی آدمی را در دریای پرتلاطم کژاندیشی‌ها و کج روی‌ها، به ساحل سعادت رهنمون می‌شود.

در ادامه پیام آمده است:  این‌جانب همان‌گونه که در طلیعه‌ کار و در زمان ارایه‌ برنامه‌ تقدیمی خود به مجلس شورای اسلامی اعلام داشته‌ام، بر این اعتقاد راسخم که تعالی امر آموزش‌وپرورش و بالندگی نهاد آن جز در سایه‌ «عزم ملّی» و تعامل و تعاون همه‌ سویه مردم و حاکمیت و نقش آفرینی ملّی حاصل از آن محقق نخواهد شد و نیز تعمیق منزلت اجتماعی و تزاید انگیزه‌مندی و رضایت شغلی معلّمان که دولت تدبیر و امید هماره در پی تحقّق آن بوده و هست، از ارکان پیشروی و پیشرانی آموزش و پروش است.

گفتگو و با محوریت روز معلم 

رضا زارع زاده مهریزی فرماندار مهریز روزیکشنبه به مناسبت ۱۲ اردیبهشت روز بزرگداشت مقام معلم در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ سار افزود: معلمان با وجود شیوع ویروس کرونا با تلاش  خود تدریس دانش‌آموزان را با همه سختی‌ها با همکاری سایر دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت تاکنون به خوبی در فضای مجازی انجام داده اند.

وی گفت: نباید نسبت به تلاش معلمان پایه های مختلف تحصیلی به آگاه سازی جامعه از شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ نسبت به بیماری کووید ۱۹ به خصوص دانش‌آموزان در این زمینه و آموزش آنها در فضای مجازی در چارچوب سلامت اجتماعی غافل شد.

رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان مهریز ادامه داد: باید از فرهنگیان شریف و مهربان که در دوران شیوع کرونا با وجود تعطیلی حضوری مدارس، با روحی سرشار از عشق لحظه‌ای از تلاش برای تداوم تحصیل علم نسبت به دانش‌آموزان دریغ نکردند به نحو مناسب در این هفته با همراهی سایر مردم و مسوولان قدردانی کرد.

این مسوول سیاسی شهرستان اظهار کرد: معلمان همواره در خط مقدم خدمت به مردم و کشور اسلامی خود حضور دارند در این شرایط خاص از طریق فضای‌مجازی، دروازه‌های شهر علم و علم‌آموزی را باز نگه داشتند تا پرچم تعلیم و تربیت بر زمین نماند و جریان آموزش به حرکت پویای خود ادامه دهد، قدردانی می شود.  

ازمشهد نیز گفت و گویی با سرگذشت معلمی نابینا از بردسکن خراسان رضوی

 یکی از این افراد روشن ضمیر که خبرنگار فرهنگ سار همزمان با ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و “روز معلم” با وی به گفت و گو نشست شهروندی نابیناست با مدرک کارشناسی ارشد روان‌شناسی کودکان استثنایی که ۲ دهه معلمی دانش‌‏آموزان نابینا را در شهرستانهای کاشمر و بردسکن واقع در میانه غربی خراسان رضوی بر عهده دارد. 

“محمد سالاری ‏مقدم” متولد روستای ابراهیم‌آباد شهرستان بردسکن اینک ۴۵ ساله و پدر سه فرزند نوجوان است. 

وی به خبرنگار فرهنگ سار گفت: از کودکی تا سال سوم راهنمایی بینایی کامل داشتم ولی براثر یک ضربه، بینایی خود را از دست دادم و با وجود انجام چند عمل جراحی، نتوانستم بینایی خود را به دست آورم اما ناامید نشدم و عزم خود را بر ادامه تحصیل گذاشتم.  

این معلم نابینا افزود: به علت نابینا شدن، گوشه‌گیری پیشه نکردم و خودم را با شرایط جدید در جامعه، وفق دادم به‌طوری‌که در سال ۷۶ در کنکور سراسری در رشته علوم‌تربیتی مقطع کارشناسی پذیرفته و در سال ۷۹ در مقطع کارشناسی فارغ ‏التحصیل شدم و حتی در دانشگاه برخوردم با سایر دانشجویان و استادان به‌گونه‌ای بود که آنها فکر نمی‌کردند نابینا هستم.

وی ادامه داد: از سال ۸۰ به‌صورت حق‌التدریس در مدارس بردسکن و کاشمر کار تدریس به دانش‌‏آموزان نابینا را به‌صورت طرح تلفیقی آغاز کردم.

سالاری گفت: آموزش بچه‌های استثنایی هم انفرادی و هم‌گروهی است تعداد دانش‏‌آموزان استثنایی خیلی محدود است و تا ۶ نفر بیشتر نیست و اگر به این تعداد نرسد طرح تلفیقی پیاده می‌شود به این معنی که با یک دانش‌آموز کلاس تشکیل نمی‌شود و دانش آموزان سالم و استثنایی باید سر یک کلاس حضور یابند اما من به خاطر علاقه‌ای که به کارم داشتم علی‌رغم این‌‎که حق‌التدریس بودم دوست داشتم به همنوعانم خدمتی کرده باشم لذا به‌صورت انفرادی دانش‌آموزانی در روستاهای عارف‌آباد، تربقان، جردوی و کاشمر داشتم و به آنها درس می‌دادم و همان روز به بردسکن برمی‌گشتم.

 

تجلیل از معلمان برتر استانها 

آیین بزرگداشت مقام معلم با حضور رییس جمهور، وزیر آموزش و پرورش، استانداران، مدیران کل آموزش و پرورش و معلمان نمونه سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در استان ها نیز هر چند با وجود کرونا از برنامه های مرسوم هر سال خبری نبود اما مسوولان تلاش کردند با برگزاری آیین هایی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از زحمات معلمان قدردانی کنند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود:

 تهران 

همزمان با ۱۲ اردیبهشت ماه روز معلم از تعدادی معلمان نمونه شهر و شهرستان های استان تهران با حضور استاندار و مدیران کل آموزش و پرورش شهر و شهرستان های استان در محل استانداری تهران تجلیل شدند.

انوشیروان محسنی بندپی  استاندار تهران در حاشیه برگزاری تجلیل از معلمان نمونه شهر و شهرستان های استان تهران که با حضور رییس جمهوری بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: واقعیت این است که حضور دانش آموزان در مدارس با تلاش معلمان دلسوز موجب ارتقای رشد علمی و اجتماعی می شود که تلاش داریم در سال تحصیلی جدید دانش آموزان در فضای مدرسه به امر تحصیل مشغول شوند.

وی تاکید کرد: شیوع ویروس کرونا از اسفند ۹۸ کشور را فرا گرفت ولی نظام تعلیم و تربیت تعطیل نشد و معلمان در فضای مجازی در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان نقش خود را بدرستی انجام دادند.

استاندار تهران افزود: منشا تحول هر کشوری به نظام تعلیم و تربیت بستگی دارد و ۱۲ اردیبهشت ماه که به روز معلم نامگذاری شده با قدردانی از معلمان باید در شیوه های تعلیم و تربیت بازنگری کرد و در راستای ارتقا بخشیدن به سطح علمی دانش آموزان اقدامات بهتری انجام دهیم.

فارس 

در استان فارس نیز در آیینی که همزمان با آیین سراسری تجلیل از معلمان نمونه کشور با حضور ویدیوکنفرانسی رئیس‌جمهوری، برگزار شد شماری از معلمان تجلیل شدند.

استاندار فارس در این آیین با بیان اینکه معلمان برگزیده مسلح به علم روز هستند، گفت: امروزه اگر کسی سواد کامپیوتر، سواد دیجیتال و توان رسانه‌ای نداشته باشد، کاری از پیش نخواهد برد و در کشوری که معلمان با اخلاق وجود دارند، این سواد، متخلق به اخلاق اسلامی و مکارم والای دینی نیز خواهد بود که به فرزندان آینده جامعه منتقل می‌شود.
عنایت الله رحیمی عنوان کرد: قطعاً همه ما به عنوان کسانی که روزگاری در محضر معلمان گرانقدر شاگردی کرده‌ایم، این موضوع را به‌خوبی می‌دانیم که ماندگارترین افراد در ذهن انسان‌ها آموزگاران هستند؛ چراکه آموزش‌های آنان در ذهن و دل دانش‌آموزان ماندگار است، به‌گونه‌ای که همیشه به آن خاطرات رجوع می‌کنند.
وی اظهار داشت: معلمان همواره چراغی از علم و دانش در مسیر زندگی افراد روشن می‌کنند که هیچ‌گاه به فراموشی سپرده نخواهد شد.

زنجان 

آیین تجلیل از ۹ معلم شایسته و برتر استان زنجان نیز امروز با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان و استاندار برگزار شد.

استاندار زنجان در این آیین ضمن تبریک ایام بزرگداشت مقام معلم، افزود: همه ما شاگرد معلمان هستیم و باید قدردان زحماتشان باشیم.

فتح الله حقیقی با بیان اینکه معلمان با شیوع کرونا نیز در عرصه خدمت حضور یافته و فعالیت آموزشی خود را ادامه دادند، اضافه کرد: این اقدام معلمان جز ایثار و از خودگذشتگی چه نامی می‌تواند به خود بگیرد.

وی ادامه داد: در این روزهای کرونایی ارتباط معلمان با دانش‌آموزان قطع نشده است و این قشر فرهیخته امر تعلیم و تربیت را تعطیل نکرده اند.

کردستان 

در سنندج هم آیین تجلیل از هفت معلم سرآمد استان کردستان با حضور استاندار کردستان برگزار شد.

بهمن مرادنیا در این آیین با بیان اینکه هیچ قلم و زبانی نمی تواند این عشق و علاقه و احساسات درونی معلمان را به تصویر بکشد، اظهار داشت: تمام مدیران مدارس و معلمان زحمت‌کش در نقاط مختلف استان با عشق و علاقه وافر و در سخت‌ترین شرایط به تعلیم و تربیت دانش آموزان مشغول هستند و این امر جای تقدیر دارد.

وی افزود: با تلاش‌های مجموعه آموزش و پرورش و معلمان و مدیران و علیرغم برخی کمبود و کاستی‌هادر سطح استان، موفقیت‌های بسیار خوبی در عرصه تعلیم و تربیت کسب شده است و این مسأله توانایی فرزندان این استان را نشان می‌دهد.

استاندار کردستان یادآور شد: همه معلمان نمونه هستند و با عشق و علاقه کار می‌کنند و با هیچ قلم و زبانی نمی توان این عشق و علاقه و احساسات درونی معلمان را توصیف و به تصویر کشید.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز با تبریک هفته معلم به برنامه شناسایی جلوه‌های معلمی در زیست بوم جدیداشاره کرد و گفت: بیش از ۱۱ هزار نفر از معلمان استان در این فرآیند شرکت کردند.

کرمانشاه 

همچنین در کرمانشاه آیین تجلیل از معلمان نمونه این استان که جزو سرآمدان کشوری نیز شناخته شده‌اند با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در سرسرای شهدای دولت در استانداری برگزار شد که در آن ۹ نفر از معلمان مورد تقدیر قرار گرفتند.

مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این جلسه فرا رسیدن هفته معلم را تبریک گفت و اظهار داشت: همکاران پرتلاش ما در طول یک سال و چندماهی که از شیوع کرونا می گذرد مسوولانه پای کار بوده و اجازه ندادند دانش آموزان از تحصیل بازبمانند.

البرز

تجلیل از معلم البرزی که موفق به کسب رتبه استانی و کشوری منتخب جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید شده است، برنامه دیگر گرامیداشت روز معلم در استان بود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز در آیین تجلیل از این معلمان که با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: مریم ترکاشوند دارای مدرک فوق لیسانس زبان و ادبیات عربی در دوره اول متوسطه مدارس آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس  به عنوان معلم نمونه  البرزی در برنامه کشوری بزرگداشت روز معلم تجلیل شد.

سالار قاسمی خاطرنشان کرد: در کل استان ها و از بین ۳۱ استان کشور در مجموع ۱۴ معلم نمونه کشوری انتخاب شدند که یکی از این ۱۴ نفر دبیر شاغل در استان البرز است.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش به عنوان سکاندار تعلیم و تربیت اسلامی- ایرانی همواره  باید نزد تمامی مسوولان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد.

خوزستان 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز در آیین تجلیل از معلمان این استان بیان کرد: از مجموع ۲۴ هزار معلم ۱۲۲ معلم نمونه استانی انتخاب و از این تعداد نیز ۱۶ معلم نمونه کشوری شدند.
کوروش مودت گفت: در دوران کرونا معلم ها برای آموزش دانش آموزان خلاقیت‌های خوبی انجام دادند و با روش‌های مختلف تلاش کردند تا دانش آموزان از درس و تحصیل عقب نمانند.
وی افزود: معلم ها با استفاده از شبکه شاد و فضای مجازی و با استفاده از وسایل منزل خود روش‌های جالب را برای آموزش دانش‌آموزان ابداع کردند.
مودت بیان کرد: به دستور وزیر آموزش و پرورش تلاش شد تا هیچ دانش‌آموزی در دوران کرونا از تحصیل جا نماند.
در این آیین به صورت نمادین از هشت‌ معلم نمونه استانی از سوی استاندار خوزستان تجلیل شد.

همدان 

استاندار همدان نیز در آیین بزرگداشت مقام معلم با گرامیداشت یاد استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک هفته معلم گفت: در شرایط کرونایی معلمان بسیاری به‌صورت خودجوش و پیش از سازماندهی برنامه‌های فضای مجازی، کار تعلیم و تربیت دانش آموزان را ادامه دادند. 

سید سعید شاهرخی افزود: موفقیت‌های جامعه پزشکی در ساخت واکسن برای مقابله با ویروس کرونا نیز دست‌پرورده معلمان کشور است.  وی اضافه کرد: معلمان در ذهن عموم مردم جایگاه و نقش ارزنده ای دارند و موفقیت‌های امروز جامعه مرهون تلاش معلمان است.

چهار محال و بختیاری

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد نیز امروز در دیدار با فرهنگیان و تجلیل از معلمان نمونه استان با اشاره به اهمیت نقش فرهنگیان و جهادگران عرصه تعلیم و تربیت در هدایت افکار عمومی به سمت انتخاب درست، گفت: فرهنگیان و جهادگران و فعالان در حوزه انتخابات باید بکوشند خدا محورانه مردم را هدایت کنند و جایگاه انتخابات را برای مردم تبیین کنند.

وی اظهار داشت: معلمان به عنوان تبیین‌گران، هدایتگران و روشنگران در جامعه هستند و نقش خط‌دهندگی،جهت‌دهندگی، بصیرت دهندگی با خدا محوری را باید سرلوحه فعالیت خود قرار دهند.

مازندران 

همزمان با آغاز گرامیداشت هفته معلم در سراسر کشور ۴۹ نفر از معلمان منتخب و شایسته مازندران به صورت ویدئوکنفراسی با حضور رئیس جمهوری و وزیرآمورش و پرورش و حضور میدانی استاندار مازندران تجلیل شدند.

بر اساس اعلام رسمی آموزش و پرورش مازندران ، امسال در ایام گرامیداشت هفته معلم یعنی از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت ۴۵۰ نفر از معلمان منتخب و شایسته در ۳۳ اداره و منطقه آموزش و پرورش استان مورد تجلیل قرار می گیرند.

استاندار مازندران در آیین گرامیداشت معلمان نمونه استان به افزایش پهنای باند و توسعه زیر ساخت های ارتباطی کشور طی دولت دوازدهم  اشاره کرد و گفت: امروز بهره گیری حداکثری از فضای مجازی به برکت تلاش و رویکرد دولت تدبیر و امید به اهمیت توسعه زیرساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات محقق شده است.

احمد حسین زادگان با اظهار اینکه آموزش و پرورش فضای مناسبی را دراستفاده از فضای مجازی بوجود آورده است، افزود: بررسی ها نشان می دهد که دانش آموزان ، اولیاء و معلمان از وضعیت زیر ساختی ارتباطی اینترنت راضی هستند.

کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در سخنان درباره برنامه های این استان برای پاسداشت روز معلم گفت: ۲۴۳ معلم نمونه مرد و زن این استان هفته بزرگداشت مقام معلم امسال (۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت ماه) تجلیل می شوند. 

هادی زارع پور اظهار داشت: این تعداد شامل ۲۱ نمونه استانی، ۱۷۳ نمونه شهرستانی و منطقه ای و ۴۹ نمونه در قالب ارائه جلوه های ویژه معلمی است. 

وی افزود: مهمترین شاخص های ارزیابی انتخاب معلمان نمونه کهگیلویه و بویراحمد شامل استفاده از روش های نوین تدریس، فعالیت های ویژه آموزشی در دوران کرونا، تولید محتوا، عضویت در انجمن علمی، آموزش های توانمندسازی و جلوه های ویژه معلمی است. 

قزوین 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز درباره برنامه های هفته معلم توضیح داد: همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم ۲۰۰ نفر از معلمان سرآمد منطقه‌ای و استانی قزوین تجلیل می‌شوند.

حسنعلی اصغری افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، معلمان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند که در شرایط کرونایی نقش انکارناپذیری در تعلیم و تربیت جامعه ایفا می‌کنند.

وی اظهار داشت: بر همین اساس برنامه‌های بزرگداشت مقام معلم امسال با رویکرد شناسایی معلمانی که در شرایط جدید زیست بوم آموزشی و تربیتی، با استفاده از امکانات موجود و صرف وقت و انرژی مضاعف در عرصه آموزش و پرورش دانش‌آموزان تلاش می‌کنند اجرا خواهد شد.

اصغری تصریح کرد: شناسایی جلوه‌های ویژه معلمی در چهار مرحله مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری از اسفند ماه سال ۹۹ آغاز شد و در نهایت سه هزار و ۷۰۰ نفر از معلمان قزوینی بعد از تکمیل فرم خودارزیابی با معرفی تیم شناسایی مدارس که شامل مدیران، معاونان و نماینده معلمان مدارس هستند توسط تیم داوری و بر اساس مستندات ارائه شده در هر مرحله معلمان سرآمد شناسایی و معرفی شدند.

ایلام 

۱۱ معلم نمونه استان ایلام نیز در آستانه فرا رسیدن ۱۲ اردیبهشت ماه بزرگداشت روز معلم در آیینی با حضور استاندار ایلام تجلیل شدند.

در این آیین که با حضور محمد نوذری برگزار شد از این افراد به عنوان معلمان سرآمد استانی طرح شناسایی و معرفی جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید استان در سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ تجلیل شد.

اصفهان

استاندار اصفهان نیز در سخنانی به پاس قدردانی از زحمات معلمان تحقق علم آموزی در جامعه را نیازمند توجه به نهاد آموزش و پرورش دانست و گفت: معلمان نقش تاثیرگذاری در ادوار مختلف به ویژه دفاع مقدس و کرونا ایفا کردند و توجه به این نهاد ضروری است .

عباس رضایی در آیین بزرگداشت مقام معلم در سالن اجتماعات استانداری افزود: نقش کلیدی آموزش و پرورش و تربیت در برنامه ریزی‌های کلان و جهت احیای جایگاه شایسته معلم عنوان شده است.

استاندار اصفهان بیان کرد: در شرایط سخت اقتصادی و مواجهه با ویروس منحوس کرونا معلمان با مشکلات متعددی روبه رو هستند از این رو قدردان زحمات معلمان شریف استان هستیم.

یزد

هشت معلم برتر استان یزد نیز امروز در مراسمی با حضور دکتر طالبی استاندار و در قالب ارتباط مجازی با ریاست محترم جمهوری و وزیر آموزش و پرورش تجلیل شدند.

به گزارش فرهنگ سار، شب ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ استاد مرتضی مطهری به دست گروه فرقان ترور و به مقام شهادت نایل شد. از آن پس ۱۲ اردیبهشت ماه به همین مناسبت روز معلم نامگذاری شد.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

15 + نوزده =