دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۶:۰۵
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶

امضای تفاهم‌نامه همکاری شهرداران غرب کشور در راستای توسعه گردشگری شهری

شهردار سنندج گفت: تفاهم‌نامه همکاری شهرداران شهرهای غرب کشور در راستای توسعه گردشگری و تقویت زیرساخت‌ شهرداری‌ها امضاء شد.



حشمت اله صیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ سار در سنندج اظهار کرد: تفاهم‌نامه همکاری شهرداران شهرهای غرب کشور سنندج، کرمانشاه و همدان به منظور تقویت همکاری‌های مشترک بین این شهرها، استفاده از تجارب توسعه گردشگری و تقویت زیرساخت‌ شهرداری‌ها امضاء شد.

وی گفت: ارتقاء و رونق صنعت گردشگردی یکی از مهمترین مباحث در راستای فعالیت‌های اقتصادی و جذب سرمایه‌گذار است.

شهردار سنندج بیان کرد: سنندج بعنوان مرکز استان کردستان و شهرهای همجوار کرمانشاه و همدان از ظرفیت طبیعی، تاریخی و فرهنگی ویژه‌ای برخوردار هستند که همین امر می‌تواند به توسعه رونق گردشگری غرب کشور کمک کند.

وی گفت: با توجه به اینکه سال گذشته سنندج از سوی یونسکو بعنوان شهر خلاق موسیقی انتخاب شد می‌توان از این فرصت ارزشمند در جهت جذب گردشگر داخلی و خارجی استفاده کرد.

صیدی عنوان کرد: ایجاد کرویدور گردشگری غرب کشور در راستای تحکیم ارتباطات و ارتقاء گردشگری تاثیر بسزایی در ارتقاء صنعت گردشگری در شهرهای سنندج، کرمانشاه و همدان دارد.

وی از امضا تفاهم‌نامه همکاری شهرداران شهرهای سنندج، کرمانشاه و همدان در  راستای توسعه گردشگری شهری خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه امروز و به میزبانی شهرداری کرمانشاه منعقد شد.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: تبادل فضاهای تبلیغاتی، احیاء منطقه گردشگری غرب کشور، تقویت زیرساخت‌ شهرداری‌ها و استفاده از امکانات گردشگردی این سه شهر از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه است.

وی ابراز امیدواری کرد: با استفاده از تجارب و استفاده از پتانسیل‌های موجود تاریخی و فرهنگی این سه شهر بتوانیم گام مهمی در جهت رونق صنعت گردشگردی در غرب کشور برداریم.

گفتنی است؛ نشست شهرداران سنندج، کرمانشاه و همدان و دبیرکل ملی یونسکو در ایران پیش از ظهر امروز به میزبانی شهردار کرمانشاه برگزار و تفاهم همکاری توسعه فعالیت‌های گردشگری منعقد شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱/ی


منبع: فارس

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

سه × سه =