پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۲:۵۷
دسته بندی: اجتماعی
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸

با این دولت چه نکنیم؟‼️

اگر تجربه۸۸ این بود که گفتمان قانون در کشور حاکم شود. مردم در تجربه ۹۲ بیش از هر وقت دیگر اهمیت انتخابشان را بر زندگی خود دیدند. رییس جمهوری با سیصدواندی هزار دانه رای برنده انتخابات شد.



اگر تجربه۸۸ این بود که گفتمان قانون در کشور حاکم شود مردم در تجربه ۹۲ بیش از هر وقت دیگر اهمیت انتخابشان را بر زندگی خود دیدند.

پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ سار؛

۱️⃣ فرض کنیم امسال، سال ۹۸ نبود و سال ۹۱ بود. همین داستان را عده‌ای دنبال کرده‌بودند و حتی درون مجلس پیگیرش بودند. فرض کنیم حرف آنها محقق می‌شد. رییس جمهور بعدی که بود؟ آقای حسن روحانی. همان شخصی که الان عده‌ای حرف از استیضاحش می‌زنند و البته عده‌ای هم نمیزنند. این چرخه‌ای‌ است که پایان ندارد. یک رییس جمهور سه سال، بعدی دو سال، آن یکی چند ماه و… این خط لبنانیزه شدن ایرانست. کشوری بدون مدیر و رها و مردمی سرگردان و عروس خاورمیانه‌ای بدون دفاع.

۲️⃣ انقلاب ظهور کرد تا مردم خودشان درباره خودشان تصمیم بگیرند. امام تعارف نداشت که در اوج قدرت و بدون نیاز به چیزی، برای جمهوری اسلامی انتخابات برگزار کرد و در ۱۴ ماه اول بعد پیروزی انقلاب ۴ انتخابات برگزار کرد تا مردم خودشان نظامشان، قانون اساسیشان، دولتشان و مجلس قانونگذارشان را انتخاب کنند. این وظیفه و #آرمان_انقلاب_اسلامی است که از صندوق رای و انتخاب مردم در چارچوب قانون اساسی پاسداری کند. اگر تجربه۸۸ این بود که گفتمان قانون در کشور حاکم شود. مردم در تجربه ۹۲ بیش از هر وقت دیگر اهمیت انتخابشان را بر زندگی خود دیدند. رییس جمهوری با سیصدواندی هزار دانه رای برنده انتخابات شد.

۳⃣ مجلس آینده خرداد ۱۳۹۹ شکل میگیرد. هم مجلس باید ریل‌گذاری برای بهبود و اصلاح زندگی مردم باشد. تا مجلس بجُنبد و کمیسیونها شکل بگیرد و .. وارد ۱۴۰۰ شده‌ایم. ریل کشور بر بودجه‌گذاری است. مطالبه آقا درباره تغییر ساختار بودجه و ضدنفتی شدنش همچنان نامحقق است ظاهرا. دولت بعدی به ‌ریل‌گذاری او بیشتری نیاز دارد تا عقب‌ماندگی را جبران کند. به این دو دلیل مجلس بعدی حتی وقتش را ندارد به تغییر دولت فکر کند.

۴⃣ تخاطب یا دوقطبی؟ دوقطبی تکمیل طراحی دشمن است. مکمل ناتوانی دولت در بهبود #وضع_موجود است. آنها در دوقطبی‌سازی همچنان قدرتمند و بر بسترش دنبال آشوبگری خیابانی هستند مثل #عراق. موضوع کنار گذاشتن دولت یک دوقطبی‌ساز قدرتمند و بی‌منفعت است. عده‌ای به این دولت رای داده‌اند. هر چند ناراضی هستند اما لزوما گزینه مقابلش مطلوبشان نیست. نباید نارضایتی را به چیز دیگر مثلا انتخاب گزینه مطلوب خود تعمیم داد. #دوقطبی‌سازی زمین دشمن است.

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

9 + 19 =