جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۴۹:۱۷
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱

۳۲۰ مدرسه استثنایی با مشارکت خیرین در کشور ساخته شد

به گزارش روز شنبه فرهنگ سار،  سید جواد حسینی در مراسم افتتاح مدرسه ۱۰ کلاسه ویژه دانش آموزان استثنایی شهرستان سقز اظهار داشت: امروز این مدرسه با همت و مشارکت خیرین افتتاح شد و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت و ساخت یک مدرسه دیگر نیز آغاز شد. وی با بیان اینکه نقش خیرین در رفع […]



به گزارش روز شنبه فرهنگ سار،  سید جواد حسینی در مراسم افتتاح مدرسه ۱۰ کلاسه ویژه دانش آموزان استثنایی شهرستان سقز اظهار داشت: امروز این مدرسه با همت و مشارکت خیرین افتتاح شد و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت و ساخت یک مدرسه دیگر نیز آغاز شد.

وی با بیان اینکه نقش خیرین در رفع مشکلات آموزش و پرورش بی نظیر است، اضافه کرد: کلنگ احداث هشتاد و چهارمین مدرسه استثنایی در سال جاری با همت خانواده خیر نیک اندیش محمدمهدی نجات در شهر سقز به زمین زده شد.

حسینی با بیان اینکه در آستانه سال تحصیلی افتتاح یک شوقستان و کلنگ زنی یک شوقستان دیگر جای خوشحالی بسیاری دارد، افزود: مدارس و تجهیزات استاندارد موجب ارتقای امر مهم تعلیم و تربیت و استقرار بهتر نظام آموزشی خواهد شد.

وی یادآور شد: مدرسه مظهر اصلی نظام تعلیم و تربیت است و هر چقدر کیفیت واحدها و فضاهای آموزشی بالاتر برود، جامعه بیشتر به سمت و سوی توسعه حرکت کرده و آسیب ها در جامعه کمتر خواهد شد.

حسینی گفت: بین استقرار مدرسه با تمام مولفه هایش و توسعه، سلامت و سعادت جامعه رابطه معناداری وجود دارد و به همین دلیل است که مدرسه را جعبه سیاه جامعه می‌نامند.

وی با بیان اینکه مدرسه نظام یاددهی و یادگیری را ساماندهی می‌کند، تاکید کرد: هر چقدر نظام یاددهی و یادگیری سامان مطلوب تری پیدا کند به همان میزان جامعه سامان مطلوب تری پیدا خواهد کرد.

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: یکی از استانداردهای تعلیم و تربیت با کیفیت،  فضای فیزیکی است که در کنار تجهیزات و معلمان تلاشگر و خانواده توانمند در رشد و ارتقای آموزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه در کشور می‌تواند به خوبی موثر باشد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری سنندج قرار دارد

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

12 − 1 =