جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۵:۳۲:۴۴
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹

ابتکار: جشنواره ۱۷ هزار زن شهیده و جانباز کشور برگزار می شود

به گزارش فرهنگ سار، معصومه ابتکار عصر دوشنبه در نشست زن کرد، سرمایه اجتماعی، توسعه فرهنگی در سنندج اظهار داشت: این جشنواره در راستای معرفی شخصیت متعالی این زنان شهیده و جانباز و آشنایی با ایثار،از خود گذشتگی و تاب‌آوری آنان در برابر مشکلات برگزار می‌شود. وی با بیان اینکه این جشنواره در تمام استان‌های کشور برگزار خواهد […]



به گزارش فرهنگ سار، معصومه ابتکار عصر دوشنبه در نشست زن کرد، سرمایه اجتماعی، توسعه فرهنگی در سنندج اظهار داشت: این جشنواره در راستای معرفی شخصیت متعالی این زنان شهیده و جانباز و آشنایی با ایثار،از خود گذشتگی و تاب‌آوری آنان در برابر مشکلات برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در تمام استان‌های کشور برگزار خواهد شد، گفت: برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره در استان‌ها باید همه مسوولان و همچنین ظرفیت‌های مردمی استان‌ها بکار گرفته شده‌ و در معرفی این شخصیت‌ها گام بردارند.

 معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: ما در این دوره تمرکز ویژه ای بر شخصیت حضرت خدیجه (س) داشتیم و چند تا کار و برنامه در رابطه با شخصیت این بانو انجام شده که یکی مرور تاریخی از زندگی ایشان  است و همزمان با روز زن توسط رییس جمهوری رونمایی شد که بزودی برای استان ها ارسال شده و می‌توان آن را  برای نویسندگان و فیلمسازان مبنای مسابقه قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه سند ارتقای وضعیت زنان می‌تواند در بسیاری از زمینه ها عرصه را برای فعالیت بیشتر زنان فراهم کند، اظهار داشت: زنان ما در عرصه‌های مختلف فعالیت داشته و از استعدادها و توانایی‌های بی‌نظیری برخوردارند که همین امر مسوولیت ما را سنگین می‌کند. 

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در عرصه‌های فرهنگی نیاز است زنان و دختران ما از استعدادهای خود استفاده کنند، افزود: سند ارتقای وضعیت زنان یک سند اجرایی است و از شاخص‌های عدالت جنسیتی  که فرصت‌های برابر برای زنان و مردان را فراهم می‌کند برخوردار است. 

ابتکار یادآور شد: رویکرد دولت تدبیر و امید نیز بر همین مبنای ایجاد  فرصت‌های برابر برای مردان و زنان استوار است و در این زمینه اقدامات خوبی هم انجام شده تا زنان  بتوانند در جامعه‌ای عادل و فضایی توام با رشد زندگی کنند.

وی به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه و بویژه میان جامعه زنان نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز اطلس وضعیت زنان تهیه و آسیب‌ها شناسایی و مطالعه تکمیلی در این زمینه انجام شده است و این مطالعات به برنامه‌های عملیاتی تبدیل می‌شود.

وی در خصوص اجرای سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده کردستان نیز افزود: این گزارش امروز در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان ارائه شد می‌تواند تحولات خوبی برای زنان و خانواده‌ها در برداشته باشد.

سازمان‌های مردم نهاد نقطه اتکا دولت

 معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت؛ سازمان‌های مردم نهاد را نقطه اتکا دولت تدبیر و امید است و دولت ‌آنها را سرمایه خود می‌داند و  برای تقویت توان افزایی و  حضور موثر آنان در زمینه های مختلف تلاش کرده و به نقش آنان اعتقاد دارد.

ابتکار اظهار داشت: برای سازمان‌های مردم نهاد حوزه زنان ۲هزار و ۲۰۰ دوره آموزشی برگزار شده و استان کردستان نیز سال گذشته دوره‌هایی را گذارند، ضمن اینکه هم‌اکنون نیز این دوره‌ها بصورت مجازی ادامه دارد و سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند در این دوره‌ها که تخصصی ‌ رایگان بوده شرکت کنند.

 وی با اشاره به اینکه برای سازمان‌ها فرصت ارائه پروژه‌های اختصاصی هنوز وجود دارد، گفت: استان کردستان هم تا قبل از پایان این ماه می‌توانند طرح های خود را در زمینه توان‌افزایی، گفت و گوی خانواده و تاب‌آوری ارائه دهند تا مورد حمایت معاونت زنان و خانواده قرار گیرد.

 معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: در زمینه حمایت از فعالیت‌های هنری زنان اقدامات خوبی از جمله تولید سمفونی “شهرزاد” انجام شد که گستره بین‌المللی داشت و این ظرفیت وجود دارد که کار مشابهی با هنرستان هنرهای زیبای سنندج هم انجام شود و در این زمینه هنرمندان استان می‌توانند طرح‌های خود را ارائه دهند. 

در پایان نشست زن کُرد، سرمایه اجتماعی و توسعه فرهنگی از تعدادی از بانوان کردستانی نیز تقدیر شد. 

معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده روز دوشنبه از طریق فرودگاه سنندج وارد کردستان شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسوولان این استان قرار گرفت.

شرکت در شورای توسعه و برنامه ریزی استان، نشست زن کرد، سرمایه اجتماعی، بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی سنندج و حضور در برنامه گفتمان صداوسیمای مرکز کردستان از جمله برنامه‌های سفر یک روزه معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده به کردستان بود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

بیست − 19 =