جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۴:۰۷
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

۱۵ آبان و مهمترین اخبار کرونایی استان‌ها

پس از گذشت نزدیک به ۹ ماه از ورود ویروس کرونا به کشور و با وجود هشدارها و تاکیدها بر  اجرای دستورالعمل های توصیه شده از سوی کارشناسان، موج سوم شیوع بیماری  بیشتر مناطق کشور را به رنگ قرمز و حتی سیاه درآورده است. تازه ترین تدبیر مسوولان برای کنترل کووید ۱۹ اعمال محدودیت های بیشتر و […]



پس از گذشت نزدیک به ۹ ماه از ورود ویروس کرونا به کشور و با وجود هشدارها و تاکیدها بر  اجرای دستورالعمل های توصیه شده از سوی کارشناسان، موج سوم شیوع بیماری  بیشتر مناطق کشور را به رنگ قرمز و حتی سیاه درآورده است. تازه ترین تدبیر مسوولان برای کنترل کووید ۱۹ اعمال محدودیت های بیشتر و حتی سخن از ضرورت مداخلات جدی‌تر و با دامنه و عمق بیشتر بوده است. 
تازه ترین تولیدات خبری فرهنگ سار می تواند تصویری عینی از فعالیت این ویروس در بخش های مختلف کشور ارائه کند. 

روند ابتلا به کووید ۱۹ در مشهد صعودی است
 مسوول کارگروه اطلاع رسانی کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  روند ابتلا به این بیماری در مشهد صعودی است و اگر مردم محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، در روزهای آینده شرایط سختی را تجربه خواهیم کرد.
به گفته دکتر حمیدرضا رحیمی  با توجه به وضعیت و روند صعودی ابتلا به ویروس کرونا در شهر مشهد همه  بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی این شهر در شرایط آماده‌باش هستند. 
 

روند صعودی شیوع کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد
بنا بر اعلام دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، روند رو به صعود شیوع کرونا در استان هر روز ادامه دارد و با اوج‌گیری دوباره، آمار بستری مبتلایان به کووید.۱۹ در این استان به ۴۱۲ نفر رسید.
استان اردبیل در زمینه شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد به طوری که در شبانه روز گذشته ۷۹ نفر بیمار جدید به علت ابتلا به این بیماری در مراکز درمانی استان بستری شده و پنج نفر نیز جان خود را از دست دادند.
هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل و مشکین‌شهر در وضعیت سیاه ، خلخال و پارس‌آباد در وضعیت قرمز، بیله‌سوار، سرعین و نیر در وضعیت نارنجی و اصلاندوز، گرمی، نمین و کوثر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.
وضعیت سیاه  کرونا که اخیرا در ارزیابی شیوع کووید.۱۹ گنجانده شده، آخرین درجه خطر شیوع این بیماری محسوب شده و به معنای بحرانی و حاد بودن شیوع کرونا است.

افزایش امار بستری شدگان در کرمانشاه 
ییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از سقف بی‌سابقه بستری‌شدگان مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: اکنون هزار و ۱۷۴ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند و در شبانه‌روز گذشته نیز ۳۰۸ نفر جدید بستری شدند.
«مهدی محمدی»  با بیان اینکه ۳۲۷ بیمار در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) و ۱۹۱ بیمار در بیمارستان فارابی و مابقی در سایر بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: ۵۵ بیمار با حال وخیم تحت مراقبت قرار دارند.

زنگ خطر در نیشابور 
ییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: شهرستان‌های زیرپوشش این دانشکده که جزو شهرهای بحرانی هستند طی چند روز آینده در وضعیت سیاه از نظر شیوع کرونا قرار می‌گیرند.
دکتر محسن عظیمی نژاد افزود: در حال حاضر ۲۳۹ بیمار کرونایی در بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور بستری هستند و تعداد بیمارانی که در بخش مراقبت های ویژه بستری می‌باشند به ۶۰ نفر رسیده است که این تعداد از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیشترین رکورد را به خود اختصاص داده و هریک از این ۶۰ تخت بیش از یک و نیم میلیارد تومان هزینه برای دولت در بر داشته است.

برخورد قضایی با متخلفان در کاشمر 
 با صنوفی که ممنوعیت‎ها و مصوبات ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان کاشمر را رعایت نکنند برخورد قضایی می‌شود.
مسلم ساقی فرماندار کاشمر با اعلام این خبر و با بیان اینکه با افزایش تعداد بیماران بستری شده، آسیب‌پذیری بخش‌های مختلف نیز بیشتر خواهد شد افزود: در حوزه پیشگیری باید بیشتر تلاش کنیم.
وی با اشاره به اجرای محدودیت و ممنوعیت فعالیت گروه‌های شغلی اعلام شده ادامه داد: با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط صنوف تخلف بوده و با آن برخورد می‌شود.
فرماندار کاشمر گفت: با توجه به بستری بودن ۱۳۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های کاشمر تمامی شهروندان باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

نظارت دقیق بر اجرای محدودیت ها در سر پل ذهاب 
فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: اعمال محدودیت‌های سختگیرانه با توجه به شیوع بیماری کرونا و شمار بالای مبتلایان در این شهرستان ادامه دارد و تیم های نظارتی نیز با شدت تمام بر روند اجرای این محدودیت‌ها نظارت دارند.
محبت جمالی نیا  افزود: مشارکت و همکاری مردم  با ستاد کرونا برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک و همچنین تعطیلی بازار و مشاغل مختلف قابل قدردانی است.
وی اظهارداشت: از مردم درخواست می کنیم با توجه به وضعیت قرمز شهرستان و پرخطر بودن آن از لحاظ ابتلا به کرونا، همچنان موازین بهداشتی و دستورالعمل ها را رعایت و از ترددهای غیرضروری خودداری کنند چون بهترین و امن ترین مکان برای پیشگیری از این بیماری ویروسی منازل است.
به گفته جمالی نیا، روزانه با استفاده از سیستم سیار صوتی و همچنین با به صدا درآمدن آژیر خطر هشدارهای لازم در سطح شهرستان و خیابان ها و محله های مختلف به مردم ارایه می شود.

ابتلای ۳۰ درصد کادر درمان کشور به کرونا 
دکتر سیدمحمد پاکمه نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در بجنورد گفت: از مجموع ۱۱۰ هزار پرستاری که در مراکز درمانی کشور فعالیت می‌کنند، تاکنون ۳۲ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که نشان‌دهنده ابتلای بیش از ۳۰ درصدی این قشر است.

۲۰۰ میلیون ریال هزینه بستری هر بیمار کرونایی 
 محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی گفت: بستری شدن هر بیمار کرونایی به طور متوسط ۲۰۰ میلیون ریال هزینه به بخش درمان تحمیل می کند، که با توجه به اینکه تا کنون ۴ هزار نفر در مراکز درمانی استان بستری شده اند، رقمی در حدود ۸۶۰ میلیارد ریال برای بیماران هزینه شده است که باید با قطع زنجیره بیماری، این هزینه ها را کم کنیم.
خراسان شمالی از ابتدای مردادماه وارد وضعیت قرمز کرونایی شده است.   

سایر اخبار و گزارش های کرونایی را اینجا بخوانید: 
بیماران کرونایی طی ۲۴ ساعت دفترچه بیمه سلامت می‌گیرند

استاندار: کادر بهداشت و درمان خط مقدم مبارزه با کرونا بودند

شمار خودروهای ورودی به اصفهان ۲۴ درصد کاهش یافت

فعالیت‌های ورزشی در مشهد یک هفته تعطیل شد

ابتلای۴۳ هزار و ۶۲۳ لرستانی به کرونا

۱۷ هزار شهروند استان مرکزی تذکر بهداشتی گرفتند

محدودیت‌های جدید کرونایی و رضایت‌مندی بوشهری‌ها

قطع زنجیره کرونا در سایه همکاری مردم

تبدیل کلونی کرونا به آنتی ویروس

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز درباره وضعیت اماری ابتلا به کرونا در کشور  تاکنون ۶۵۴ هزار و ۹۳۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۰۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۶ هزار و ۹۸۵ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز پنجشنبه  بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۵ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۷۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۷۸۹ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۵۴ هزار و ۹۳۶ نفر رسید.

وی ادامه داد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

منبع: ایرنا

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

هشت + 19 =