جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۰:۵۸:۰۵
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰

گل ریحان البرز و روزهای سردرگمی

 این باشگاه در سال ۹۳ با نام اکسین البرز کار خود را آغاز کرد که در اولین سال حضورش در لیگ دسته ۲ کشور با نتایج درخشانی که از خود برجای گذاشت توانست به رقابت های لیگ دسته یک کشور صعود کند. اکسین برای مدت  حدود چهار سال با همین نام در رقابت ها حضور […]



 این باشگاه در سال ۹۳ با نام اکسین البرز کار خود را آغاز کرد که در اولین سال حضورش در لیگ دسته ۲ کشور با نتایج درخشانی که از خود برجای گذاشت توانست به رقابت های لیگ دسته یک کشور صعود کند.

اکسین برای مدت  حدود چهار سال با همین نام در رقابت ها حضور یافت و در سال ۹۷ بنا به تصمیم  مدیران  وقت به گل ریحان البرز تغییر  نام داد.

گل ریحان با تمام فراز و نشیب ها در تمام رقابت ها به عنوان یک حریف جدی وارد شد، اما وجود مشکلاتی که در این گزارش به بخشی از آنها اشاره خواهیم کرد سبب شد تا این تیم نتواند با وجود اینکه گاهی در صدر جدول قرار می گرفت  و امید به لیگ برتر داشت، دچار عقبگرد شود. 

مشکلاتی که به خصوص در فصل گذشته دامان این تیم را که به جرات می توان گفت حریف جدی و شکست ناپذیری قلمداد می شد را گرفته بود و شواهد حاکی از آن است که در فصل پیش روی نیز در صورتی که با همین روندی که در این گزارش به آن خواهیم پرداخت ادامه دهند امید چندانی به صعودش نباید داشته باشیم.

این حاشیه و مشکلات که از گذشته آمده در حالی همچنان ادامه دارد که کمتر از ۲۰ روز به آغاز فصل جدید رقابت های لیگ دسته یک فوتبال کشور مانده اما گل ریحان هر روز درگیر یک حاشیه و هنوز به سرانجامی نرسیده است.

حاشیه ها در حالی یکی پس از دیگری ردیف می شود  که نگاه تمام مربیان، کادر فنی، مسوولان استانی و بازیکنان این تیم باید به  ارتقای جایگاه فوتبال البرز و صعود به رقابت های لیگ برتر کشور معطوف می شود و هدفی که شاید تنها یک آرمان بود اما پای واقعیت که می رسید نه تنها تاکنون اجرایی نشده بلکه از این چشم انداز نیز فاصله زیادی گرفته است.

ابتدا باید به این نکته نیز اشاره کنیم که مثبت گرایی یکی از نکاتی است که همیشه در گزارش هایمان سعی بر آن داشته ایم تا بیشتر به آن بپردازیم، اما در این گزارش به دنبال بیان واقعیتی هستیم که در روزهای حساس و نزدیک به شروع رقابت ها، تنها امید البرز برای صعود به رقابت های لیگ برتر کشور با حاشیه ها و مسایلی عجیب و غریب در حال دست و پا زدن است، مسایلی که اگر سریع تر برای آنها چاره اندیشی نشود آرزوی صعود تیم البرز  بر دل ساکنان ایران کوچک خواهد ماند.

گل ریحان و شروعی قدرتمندانه

برای مطرح کردن بخش کوچکی از این حاشیه ها ابتدا به سراغ فصل قبلی لیگ دسته یک می رویم، در فصل گذشته نماینده البرز در هفته های متمادی و در سرتیتر اخبار ورزشی به عنوان گل ریحان شکست ناپذیر مطرح بود، بیش از ۱۹ هفته بدون شکست این تیم را به یک رقیب جدی برای تیم های صاحب نام تبدیل کرد و این باور به خوبی ایجاد شده بود که این شکست ناپذیری ادامه می یابد و شاهد جشن صعود به لیگ برتر در ورزشگاه انقلاب کرج خواهیم بود.

اما در روزهای اوج این تیم ، گل ریحان صدر نشین کم کم جایگاه خود را تنزل داد ، سقوطی که نشان از خطر جدی برای این نماینده البرزی داشت و این  گل ریحانی مدعی با پایان یافتن رقابت های فصل قبل به جایگاه هشتم بسنده و عطای صعود را به لقایش بخشید.

حاشیه های دنباله دار نماینده فوتبال البرز

شاید از مهم ترین دلایلی که سبب شد تا این تیم به جایگاه واقعی خود نرسد حاشیه هایی بود که دامن گیرش شد، دلایلی از جمله  تغییر و تحول مدیریتی ، پرداخت نشدن بدهی بازیکنان و تعویض  مرتب سرمربی، حاشیه هایی که طبق شواهد هنوز نیز دست بردار این تیم البرزی نیستند.

با آغاز روند شکست پذیری گل ریحان در فصل قبل به یک باره خبری بر روی خروجی ها منتشر شد خبری مبنی بر اینکه محمد نصرتی سرمربی این تیم که چندین هفته بدون شکست داشت رفت و میثم منیعی آمد، از نکات قابل توجه این بود که اوضاع این باشگاه به حدی نامعلوم بود که برای پیگیری صحت و سقم آن با هر فردی که تماس می گرفتیم ابراز بی اطلاعی می کرد.

شاید جالب تر این بود که در همین روزهای تغییر سرمربی، خبرهایی نیز مبنی بر تغییر یافتن مدیر عامل باشگاه فرهنگی و ورزشی گل ریحان البرز نیز منتشر شد که البته نیز هیچ کسی نه آن را تائید و نه تکذیب کرد، البته ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که یک هفته بعد از انتشار خبر تغییر مدیریت باشگاه، این بار مطلب دیگری منتشر شد که باز هم مدیر عامل باشگاه گل ریحان تغییر یافت.

شاید باید به این نکته نیز اشاره کرد که هر گونه تغییراتی که در این مجموعه صورت می گرفت و البته شاید بتوان گفت که می گیرد بدون اطلاع مسوولان ورزش استان بوده، نکته ای که رییس هیات فوتبال البرز بارها بر آن تاکید و طی مصاحبه های مختلف بر این نکته تاکید که هیچ یک از آقایان به ما مراجعه نمی کنند و اطلاعی از وضعیت گل ریحان نداریم.

حاشیه هایی که گل ریحان البرز صدرنشین و مدعی فصل قبل را هشتمی کرد.

شروع حاشیه ها در گل ریحان

در این قسمت از گزارش به مسایلی می پردازیم که این روزها بحث داغ فوتبال البرز و البته نگران کننده شده، مسایلی که می تواند زنگ خطر دوباره برای این نماینده البرزی و حسرت دیگری باشد.

 نخستین  حاشیه هفته گذشته اتفاق افتاد و آن هم  ارسال نامه ای به شبکه های اجتماعی که یک نسخه از آن به یکی از نرم افزارهای خبرنگار فرهنگ سار نیز آمده بود، نامه ای به امضای رضا رضایی مدیر عامل باشگاه فرهنگی و وورزشی گل ریحان البرز خطاب به وزیر ورزش و جوانان که در آن  مواردی  از جمله همکاری نکردن مسوولان استانی از اداره کل ورزش و جوانان البرز گرفته تا هیات فوتبال این استان در خصوص در اختیار گذاشتن زمین تمرین و پاسخگو نبودن در ارتباط با برگزاری برای حل مشکلات مطرح شده است.

متن این نامه در بیست و هفتم مهرماه بر روی خروجی فرهنگ سار پس از تائید معاون ورزشی وقت باشگاه قرار گرفته است.

در این نامه آمده بود که مسوولان تیم فوتبال گل ریحان البرز امکان شرکت در مسابقات در این استان را نداشته و با وجود این شرایط این تیم به لیگ های پایین تر سقوط خواهد کرد.

در بخش پایانی این نامه از مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان  تقاضای  دستور انتقال امتیاز این باشگاه  از استان البرز به منطقه دیگر کشور شده بود.

این تقاضا در حالی مطرح شد که در فصول قبل نیز تعدادی از مدیران عامل این باشگاه به دنبال انتقال گل ریحان از البرز بودند، انتقالی که هیچ کدام از مسوولان ورزشی استان آن را تائید نمی کردند و بارها و بارها مطرح شد که امتیاز این تیم متعلق به البرز است و به هیچ وجه از استان خارج نخواهد شد.

انتشار این نامه سبب شد تا رییس هیات فوتبال البرز نیز نسبت به آن واکنش نشان دهد و در گفت وگویی با خبرنگاران در همان تاریخ عنوان کند که  مدیران این باشگاه در ابتدای امر باید سلسله مراتب اداری را رعایت کنند و سپس  انتظار همکاری داشته باشند.

منصور بیک وردی افزود:  پیش از این بارها اعلام همکاری کردیم و در رسانه های مختلف نیز به این موضوع پرداخته شد، نمی توانم که به دنبال مدیران این تیم بگردم بهتر است مسوولان این تیم قبل از مکاتبه ای با وزارت ورزش و یا اداره کل ورزش و جوانان، یک سری به هیات فوتبال بزنند تا مسایل بررسی شود.

وی گفت: آقایان به چه کسی مراجعه و بیان کردند که زمین می خواهیم، آیا به ما به عنوان متولی فوتبال این استان مراجعه ای داشتند؟ اگر داشتند سند ارائه کنند، پیگیری کار که با تلفن نمی شود، نیاز بود که حضوری می آمدند تا مسایل و مشکلات را بررسی و چاره اندیشی می کردند.

بیک وردی با اشاره به تهدید مسوولان این باشگاه برای خروج گل ریحان از البرز اظهار داشت: به هیچ وجه اجازه خروج تیمی که متعلق به این استان است را نمی دهیم.

به فاصله کمی از انتشار این نامه و پاسخ رییس هیات فوتبال البرز، خبر دیگری از سوی بیک وردی منتشر شد مبنی بر اینکه مسوولان گل ریحان به سراغ هیات فوتبال استان رفته  که خروجی مثبتی داشته است، خروجی که رییس هیات فوتبال البرز بر آن تاکید و عنوان کرد تا روز دوشنبه پنجم مهرماه تکلیف بازیکنان این تیم برای شروع تمرینات روشن خواهد شد.

گل ریحان بدون بازیکن

خبر مسرت آمیزی بود و با هدف زدودن حاشیه ها و امیدواری دادن دوباره به البرزی ها به سراغ علی لطیفی سرمربی جدید گل ریحان که قرار بود هدایت این تیم را در این فصل به عهده بگیرد رفتیم، سرمربی که پیش از این نیز سابقه هدایت گل ریحان را بر عهده داشته است.

لطیفی در مصاحبه ای که روز دوشنبه پنجم آبان  بر روی خروجی فرهنگ سار نیز منتشر شد عنوان کرد که گل ریحان وضعیت بحرانی ندارد و این توانایی را در خود می بینم که با وجود اینکه زمان زیادی نداریم اما بتوانیم شگفتی ساز شویم.

وی با اطمینان گفت که هدف ما در رقابت های پیش روی فصل جدید این است که بتوانیم یک فوتبال پاک نه تنها برای استان بلکه برای کل کشور ارایه دهیم.

لطیفی بر این نکته نیز اذعان  کرد که  گل ریحان امروز ۹۰ درصد بازیکنان فصل قبل خود را در اختیار ندارد، تنها ۲ بازیکن زیر ۲۳ سال برای این تیم باقی مانده  که از هفته پیش با هدف انتخاب بازیکنان جدید از بیش از ۲ هزار بازیکن  از البرز و دیگر استان های کشور تست گرفته شد.

این سرمربی که گویی خبر نداشت چه اتفاقاتی در راه است در ادامه گفت:  با توجه به نزدیک بودن فصل جدید رقابت ها و اینکه بودجه این تیم نسبت به فصل های قبل کاهش زیادی داشته تمام  تلاش خود را خواهم کرد تا بتوانیم در این دوره از رقابت ها حضوری قدرتمندانه داشته باشیم.

لطیفی افزود: تاکید مدیریت باشگاه بر این است که در انتخاب بازیکنان تنها و تنها استعدادها و اخلاقیات را در نظر بگیرید، به همین دلیل هدف مان این است تا پس از اعلام تصمیم گیری های جدید از سوی مدیریت باشگاه بیش از این زمان را از دست ندهیم.

وی ادامه داد: از نظر مالی، آماده سازی بازیکنان و جذب بازیکنان جدید عقب هستیم اما باور ما بر این است که به لطف خداوند و تلاش مجموعه باشگاه بتوانیم این عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

سرمربی تیم فوتبال گل ریحان البرز افزود: این مساله که ۹۰ درصد تیم رفته اند و هنوز با بازیکن جدیدی قرارداد نبسته ایم کار را تا حد زیادی سخت می کند، اما بنده تجربه مدیریت سه تیم را در شرایط این چنینی را دارم و می دانم که می توانیم.

خواب خوشی که تعبیر نشد

با این حال  تمام برنامه های لطیفی بر روی کاغذ ماند و شاید گفتن این واقعیت دور از ذهن باشد که در همان روز دوشنبه در صفحه ای منتسب به باشگاه گل ریحان البرز مطلبی درج شد مبنی بر اینکه سرمربی جدید این تیم امشب معرفی خواهد شد، خبری که یکباره، بسیار عجیب و به دور از ذهن منتشر و علی لطیفی نیز به فاصله چند ساعت پس از انتشار این خبر در تماسی که با وی گرفته شد بر آن صحه گذاشت که من دیگر مربی گل ریحان نیستم.

فردای آن روز یعنی سه شنبه ششم آبان ماه لطیفی در گفت وگویی با رسانه ها از مواردی صحبت کرد که هنوز علت و ریشه این صحبت ها مشخص نیست، وی گفت: من مربی نیستم که بخواهم درآمد زایی کرده  و بازیکن پولی بیاورم به همین دلیل با افتخار از گل ریحان استعفا دادم.

وی با بیان اینکه به خاطر این تیم پیشنهاد ۷۰۰ میلیون تومانی باشگاهی را در لیگ ۲ رد کردم ، افزود: اختلافاتی که  بین مدیران باشگاه پیش آمد سبب شد تا بنده نیز استعفا بدهم چرا که هیچ کسی پاسخگوی ما در تیم نبود.

گل ریحان وضعیت خوبی ندارد

ذکر این نکته نیز خیلی بی مناسبت نیست که پیش از استعفای لطیفی، محمود عربی که به عنوان معاون فرهنگی ورزشی باشگاه فعالیت و به عنوان تنها منبع خبری ما از این باشگاه بود نیز استعفا داد.

وی در گفت وگویی با فرهنگ سار گفت که گل ریحان وضعیت خوبی ندارد و تنها چند روز مانده به شروع رقابت های لیگ دسته یک فوتبال کشور با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می کند.

گل ریحان و حاشیه های عجیب و غریب 

از استعفاها که بخش زیادی به دلیل مسایلی مالی است بگذریم برای اینکه بتوانیم اندک اطلاعاتی در خصوص آخرین وضعیت این تیم قرار بگیریم، به سراغ صفحه مجازی این باشگاه رفتیم، در آخرین مطلبی که در این صفحه بارگذاری شده آمده است: با توجه به اطلاعیه پیشین از سوی مدیریت باشگاه گل ریجان البرز و پس از بررسی های فنی، اخلاقی و حرفه ای صورت گرفته و با وجود اینکه باندهای بسیاری تلاش کردند تا این تیم و مسوولان آن را تحت فشارهای خود قرار دهند در نهایت سرمربی گل ریحان بر اساس مولفه های متعدد فنی، اخلاقی و حرفه ای انتخاب شدو بر همین اساس مهدی امیری سواد کوهی به عنوان سرمربی این تیم انتخاب و به حضور شما گرانقدران و طرفداران ارزشمند و مسوولان مربوط معرفی گردید.

انتخابی که بازخوردهای مثبتی در فضای مجازی از آن دیده نشد و در یکی از کانال های فعال ورزشی شاهد اعتراض تعدادی از پیشکسوتان فوتبال استان به این انتخاب بودیم، دلایلی از جمله وجود مربیان بومی با سابقه کاری خوب، نداشتن شناخت از سرمربی جدید و استفاده نکردن از مربیان صاحب نام از موارد اعتراضی این پیشکسوتان بود که در فضای مجازی به آنها پرداخته شده است.

به دنبال این اعتراض ها، امیری سوادکوهی  در گفت وگو یی کوتاه  با یکی از رسانه های البرز گفت که  به دنبال حاشیه نبوده و دیگر مصاحبه نمی کند ولی این انتظار را از مسوولان استانی دارد که با نماینده فوتبال البرز همکاری داشته باشند.

طبق گفته مدیران باشگاه گل ریحان، این مجموعه اکنون  با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند و یکی از دلایل جدایی لطیفی از این تیم نیز همین مساله بوده اما باشگاهی که تاکنون بی پول بوده در روزهای نزدیک به شروع رقابت ها، هزینه سرمربی و بازیکنان جدید را از چه منبعی تامین کرده و یا می خواهد بکند، جای سووال است.

 زمان آن فرا نرسیده که مسوولان باشگاه فرهنگی و ورزشی گل ریحان البرز شفاف سازی کرده و به علاقه مندان این فوتبال این استان هر آنچه واقعیت است را بگویند. 

خواسته فوتبال دوستان و مردم استان البرز این است که تنها نماینده شان در رقابت های لیگ دسته یک فوتبال کشور در این فصل شگفتی ساز شده و آرزوی دیرینه مردم این استان که صعود گل ریحان به رقابت های لیگ برتر است را محقق بخشند، حال با این همه حاشیه که معلوم نیست فردا دیگر چه مطلب جدیدی در خصوص این تیم بر روی خروجی ها منتشر شود آیا می توان به این شگفتی سازی امیدوار بود آن هم در حالی که دیگر تیم های لیگ دسته یک کشور در حال تمرین و آماده کردن خود هستند و گل ریحان به دنبال جذب استعداد و بازیکن؟.

شاید منفی گرایی خیلی وجه مثبتی نباشد و باید به آینده این تیم امیدوار بود اما نمی توان واقعیت ها را نیز کتمان و از آنها چشم پوشی کرد، مسوولان ورزش استان و این باشگاه شاید وقت آن رسیده که به این باور برسند که گل ریحان تیمی متعلق به مردمان این سرزمین است و افتخارش نصیب همه ما خواهد شد؟.

فرصت زیادی تا شروع رقابت ها نمانده و گل ریحانی ها به دنبال جذب استعداد هستند، شاید نگرانی اهالی فوتبال این استان خیلی بی مورد نیز نباشد که سرمربی جدید و کادر فنی چگونه می خواهند از پس این راه دشوار بر بیایند، امید جامعه فوتبال البرز این است که حاشیه ها دست از سر تنها نماینده شان برداشته و یک تیم قوی راهی رقابت های لیگ دسته یک فوتبال کشور شود.

تنها امیدشان این است که دیگر از فردای حاشیه ای جدیدی درست نشود و تیم محبوب شان اندکی سروسامان بگیرد.

بااین وجود اگرچه خبرنگار فرهنگ سار تلاش کرد تا نظرات برخی مسوولان باشگاه گل ریحان را در خصوص آخرین وضعیت تیم و تصمیم گیری ها برای پیشبرد برنامه های این تیم جویا شود اما این تلاش ها بی نتیجه ماند.  

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

18 + هجده =