جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۰:۱۶:۴۲
دسته بندی: استان ها
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

گرچه دوریم ز تن، با دل به میدان آمدیم

۲۲ بهمن مرور عشق و وحدت ملتی همواره هوشیار و استوار است که هرساله تولد حکومتی مردمی را به جشن و سرور نشسته و همانند خانواده‌ای یکدل برای کاشانه خویش از جان و دل مایه می‌گذارند. مردمانی که از سیاهی‌های تاریخ گذر کرده و سپیدی امروز را مرهون اتحاد و یکصدایی دیروزند که آرزوهای محال […]



۲۲ بهمن مرور عشق و وحدت ملتی همواره هوشیار و استوار است که هرساله تولد حکومتی مردمی را به جشن و سرور نشسته و همانند خانواده‌ای یکدل برای کاشانه خویش از جان و دل مایه می‌گذارند.

مردمانی که از سیاهی‌های تاریخ گذر کرده و سپیدی امروز را مرهون اتحاد و یکصدایی دیروزند که آرزوهای محال معاندان را نقش بر آب کرده و موجودیت نظامی اسلامی را به اثبات رساندند.

جوانان دیروز که برای حفظ خاک و ناموس و تمدن کهنشان سینه سپر کردند اکنون حامیان مقتدر وطنند و کودکان روزهای انقلاب هم حالا زنان و مردانی رشید شده و چونان پدرانشان در برابر دشمن قد کشیده‌اند.  

دهه فجر انقلاب اسلامی به راستی نویدبخش آینده‌ای روشن در سایه الطاف پروردگار و امام عصری است که منتظران ظهورش بی‌صبرانه چشم به آمدنش دوخته‌اند.

چهل و یک بهار انقلاب را با مشت‌های گره کرده و گام‌های محکم به خیابان آمدیم و روزهای حماسی این مرز و بوم را رقم زدیم، ولی امسال در چهل و دومین بهار زیبای این انقلاب که کرونا به لغو این حضور پرشور دلخوش کرده است؛ گویا این عاشقان صادق میهن خیال کنار کشیدن ندارند و باز هم برای نمایش اتحادی برگرفته از آگاهی و درایت اما با درنظر گرفتن سلامتی خود و هموطنانشان به میدان آمده‌اند.

اینبار چرخ‌های دَوّار خودروها و موتورسیکلت‌ها جای خودش را به قدم‌هایمان داده است و به ناچار از درون خودروها و بر تَرک موتورسیکلت‌ها با رعایت فاصله اجتماعی، فریاد دلدادگی سر می‌دهیم تا به گوش جهانیان برسد.

مردم هماره در صحنه ایران و شهیدپرور اصفهان، ۲۲ بهمن امسال اثبات کردند که این جشن در قلب‌های ملت همیشه زنده و ماناست.

خیابان‌ها، خلق حماسه حضور در راهپیمایی‌های گذشته را به یاد دارند اما امسال این روز را با تمام وجود بر خاطره شهر نقش می‌کنند؛ چراکه جشن سالگرد پیروزی انقلاب، امسال به گونه‌ای متفاوت و خاطره‌انگیز برگزار شد و ارادت ملت را بیش از پیش نشان داد.

خودروهای مزین شده پشت به پشت رژه می‌روند و میهن‌دوستی ایرانیان را به رخ دنیا می‌کشانند.

برف‌پاک‌کن وسایل نقلیه چونان دست‌های افراشته پرچم سه رنگ ایران را به اهتزاز درآورده‌اند و بوق موتورسیکلت‌ها خاطرات شادمانی مردم در بهمن ۵۷ را تداعی می‌کند.

گویی هوا، هوای روزهای انقلاب است که مردم را سواره برای تقسیم کردن شادی با هموطنانشان به خیابان کشانده و از شوق سر از پا نمی‌شناسند.

صدای سرودهای انقلابی و حماسی در فضای شهر طنین انداز شده و بار دیگر اشک شوق را برگونه‌های تاریخ این مرز و بوم جاری می‌سازد.

خانواده‌ها، پیر و جوان، خرد و کلان در میدان حاضرند، میدان عمل به آنچه که در زمستان ۵۷ برایش خیزیدند و خروشیدند تا در بهار انقلاب به ثمر نشیند و میوه شیرین و گوارایش را برای آیندگان این آب و خاک به ارث گذارند.

اکنون ایران سرشار از امید به طلوع آتیه‌ای روشن و درخشان برای فرزندان این خاک، در برگ زرین تاریخ انقلاب به پیش می‌رود تا به بلندای عزت و ایستادگی نائل آید و جهان انگشت تحیر از این همه همت و رشادت مردمان این دیار به دهان برگیرد و لب به تحسین این نقطه خاکی باز کند.

 امسال به دلیل شرایط کرونایی، مسیرپیمایی خودرویی، موتوری و مجازی جایگزین راهپیمایی مرسوم ۲۲ بهمن اصفهان است و از هفت مسیر از پیش تعیین شده انجام می‌شود.

 راهپیمایی موتوری از مبادی هفتگانه حرم حضرت زینب (س) در زینبیه، میدان شهید علیخانی، امامزاده ابوالعباس (ع) خوراسگان، پل شهرستان، مسجد المهدی (عج) مرداویج، مسجد جامع گورتان در خیابان آتشگاه و میدان ۹دی قائمیه به سمت میدان امام حسین (ع) برگزار و از آنجا به صورت متمرکز به سمت گلستان شهدای اصفهان ادامه خواهد یافت.
 همچنین راهپیمایی خودرویی از میدان لاله به سمت بزرگراه شهیداردستانی، آقابابایی و صیاد شیرازی و سپس پل غدیر و پل دفاع مقدس انجام خواهد شد.
 در حاشیه این مراسم‌شاهد اجرای برنامه‌های نمایشی توسط اسکیت سواران، دوچرخه سواران و دیگر گروه‌های ورزشی، اجرای گروه‌های سرود، پرواز پاراموتور و به پرواز درآمدن ۱۳۹۹ کبوتر خواهیم بود.

منبع: ایرنا

برچسب های :

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید

1 + یازده =